Spring naar inhoud

- - - - -

heel zware week achter de rug, gelukkig iedereen doet het nu prima!

• Log in om te reageren
96 reacties op dit onderwerp
Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.250 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 13 mei 2012 - 20:32

Als ze de ukkies leuk vind én ze begint al melk te produceren, dan zou de bevalling op komst moeten zijn :)

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 14 mei 2012 - 15:52

Gisteren avond waren er nog geen weeen te zien dus we hebben haar met rust gelaten... Om 2 uur opgestaan, nietske. 6 uur stonden wij dan op, hoepla, 3 kittens... Rap in de bevallingskist maar zij wou niet erbij :( ze was bezig met smokie haar baby's..pfff. Ik moest wel gaan werken maar mijn schoonmama kwam kijken, alles was in orde. Ik kwam thuis rond 13 uur, ze lag netjes bij de kittens, maar de verkeerde kittens :louche: eentje van haar lag bij haar, en de andere 2 in de kist alleen :s en dan kwamen er weer weeen en kwam de laatste kitten uit maar mijn meisje heeft wel heel veel pijn gehad... Nu , ik heb Smokie en haar kittens verhuisd naar onze slaapkamer, heeft ze rust voor haar en de baby's. Onze da is geweest en alles is in orde, met mama en de kleintjes ook. Qua gewichtjes doen ze wel onder , Er zijn 2 rost katerjes ( 107 en 108 gr) en 2 meisjes 91 en 92 gr. ( een rost met wit en een black torbie).
Dus ja, ging niet zo vlotjes gelijk de vorige keer maar nu komt het allemaal terug in orde. Dat ze maar goed blijven drinken.... ik ga blij zijn als de eerste 24 uur gedaan is.... :oops:
Geplaatste afbeelding

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#33 Geplaatst 14 mei 2012 - 16:00

proficiat met de nieuwe 4-ling.....ook kleine kittens kunnen grote reuzen worden, hoor :d .

Blij zijn als de eerste 24u voorbij zijn??? wat dacht je van de eerste 3 weken (tot die leeftijd kan d'r nog vanalles gebeuren).

gr.

veerle

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 14 mei 2012 - 16:59

Veerle zei:

proficiat met de nieuwe 4-ling.....ook kleine kittens kunnen grote reuzen worden, hoor :d .

Blij zijn als de eerste 24u voorbij zijn??? wat dacht je van de eerste 3 weken (tot die leeftijd kan d'r nog vanalles gebeuren).

gr.

veerle

Inderdaad! :)  maar ik ga gewooon blij zijn als ik zie dat ze genoeg drinken , en dat Puki goed zorgt voor haar kleintjes. ( want nu is nog een beetje aan het zoeken wat goed is en hoe het "werkt" om mams te zijn) :)
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#35 Geplaatst 14 mei 2012 - 17:04

Proficiat met de beebjes! :thumb:
En 't is nog allemaal nieuw voor Puki, ze moet haar draai nog wat vinden. Maar dat loopt wel los :)

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 14 mei 2012 - 17:46

Gefeliciteerd met de babies :d :heart: :heart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#37 Geplaatst 14 mei 2012 - 19:16

dank jullie wel :)  Voila, de naampjes : Bubble, katertje. Boyke, katertje. Blueberry Dream, poesje. Bibi, poesje. :) ze zijn allemaal lekker aant drinken bij mams. :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#38 Geplaatst 14 mei 2012 - 19:19

Proficiat met jullie kittens, dat gaat daar snel zeg :thumb: :thumb:

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 14 mei 2012 - 19:25

hilleke zei:

Proficiat met jullie kittens, dat gaat daar snel zeg :thumb: :thumb:

:) ja, maar dat is het denk ik voor dit jaar, wij hebben onze handjes vol :love3: :)  volgende is Caleche in december-januari... :LOL:

Bewerkt door BestCoonsEver, 14 mei 2012 - 19:26.

Geplaatste afbeelding

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 15 mei 2012 - 14:57

We hebben onze bébjes gisteren avond gewogen en ze waren allemaal 5 á 10 gram kwijt. Het maakt me echt super zenuwachtig en ik ben er echt niet goed van. :( Ik heb ze vanmorgen nog eens gecheckt ( ik weet het, dezelfde tijdstip wegen, maar ik wilde gewoon weten als ze wat gedronken hadden snachts), en ze waren nog ong 5 grammetjes kwijt! :trance: Ik heb dus vandaag al 2x bij de kittens gezeten met mijn flesje, 2 heeft goed gedronken, maar de andere 2 willen het niet echt... Maar nu minstens als ik ze uithaal, komt Puki er ook bij, dus misschien wordt haar mama-gevoel toch wakker...
Een vraagje : elke keer als ze uit de kist komt, blijft een kitten op haar tepeltje hangen, en dan valt het beestje op de parket... niet hoog e maar het kan toch niet gezond zijn? of geeft het niet? :( en ze maakt niet erg zorgen erover ze eet en drinkt op haar gemak terwijl de arme kleintje op de grond ligt en roept achter mams...
Wat is de best nu : verder flessen, of afwachten dat ze nu beginnen bijkomen? Wil ook niet dat hun gewichtjes nog verder dalen... :cry:

Bewerkt door BestCoonsEver, 15 mei 2012 - 14:59.

Geplaatste afbeelding

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 15 mei 2012 - 16:53

je zou kunnen een vetbed voor de werpkist leggen, dan valt het kitten wat zachter, eens ze een paar dagen ouder zijn en zwaarder wegen blijven ze niet meer hangen als mama uit de kist stapt.
Probeer de kittens iedere 2 uur na te zien of ze drinken, gewoon even kijken of ze zuigen en wakker blijven of zuigen en liggen slapen met tepel in hun mondje.
Je kunt flessen maar dan zal de melk niet makkelijk op gang komen.
:geluk:
Misschien kan wat meer warmte ook helpen om de kittens op gewicht te houden, hoe kouder hoe meer energie ze verbruiken om op temperatuur te blijven.
Geplaatste afbeelding

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 15 mei 2012 - 19:52

noukie zei:

je zou kunnen een vetbed voor de werpkist leggen, dan valt het kitten wat zachter, eens ze een paar dagen ouder zijn en zwaarder wegen blijven ze niet meer hangen als mama uit de kist stapt.
Probeer de kittens iedere 2 uur na te zien of ze drinken, gewoon even kijken of ze zuigen en wakker blijven of zuigen en liggen slapen met tepel in hun mondje.
Je kunt flessen maar dan zal de melk niet makkelijk op gang komen.
:geluk:
Misschien kan wat meer warmte ook helpen om de kittens op gewicht te houden, hoe kouder hoe meer energie ze verbruiken om op temperatuur te blijven.

Merci :) ik ga een kussentje voor haar kist leggen, waarom heb ik niet aan gedacht? O:) Ik heb ze 4 keer vandaag melk gegeven, en nu savonds bleven hun gewichtjes stabiel. ( eentje zelfs paar grammetjes bijgekomen).  Ze liggen altijd bij mams, en ze zuigen ook, maar hoe komt het dan dat ze niet bijkomen of nog erger, gewicht verliezen?
In de kamer is het 25 graden, dus ik denk wel dat ze geen koud hebben... :)
Geplaatste afbeelding

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 15 mei 2012 - 20:04

De melk zal nog niet goed op gang zijn, genoeg bijvoeden zodat ze niet afvallen maar zo weinig mogelijk zodat ze nog bij mama zuigen en de melk op gang brengen.
Morgen zal het wel beginnen vlotten. :geluk:
Geplaatste afbeelding

tsi-chi
tsi-chi
  • 247 berichten

#44 Geplaatst 18 mei 2012 - 19:59

Hoe gaat het ondertussen met je kleintjes , komen ze al goed aan?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 18 mei 2012 - 20:59

Proficiat met de 4-ling :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag