Spring naar inhoud

- - - - -

Fopspeen voor weeskittens

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Elise Rijdes van Soest_*

#1 Geplaatst 25 april 2012 - 23:11

Ik heb jullie creativiteit nodig:

ik breng met enige regelmaat weeskittens groot, ook nu heb ik er weer eentje onder mijn hoede. Binnengekomen 24 uur oud, en nu 14 dagen. Hij doet het goed, drinkt goed, poept goed, plast goed, :jump: (afkloppen) maar Josh wil ergens op sabbelen en voor dat kleine bekkie is zelfs mijn pink te groot.....
Ik zit me al langere tijd af te vragen hoe ik op een eenvoudige en hygiënische manier een fopspeen voor zo'n beestje kan creëren. :-k (Die ook publiek bruikbaar is, voor er een slimmerd is die zegt dat ik zelf toch twee spenen heb :p )

Hebben jullie ideeën?

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 april 2012 - 07:05

Euh...een mal maken van een pipetje, misschien?

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 26 april 2012 - 07:40

Een speentje zoals je gebruikt op het flesje zoeken zonder gaatje in of het gaatje dichten en er iets aan bevestigen in de opening die op het flesje past zodat het kitten het speentje niet helemaal kan in z'n mondje nemen en de lucht er niet meer uitkan zodat de speen haar vorm behoud ?
Geplaatste afbeelding

#4 Geplaatst 26 april 2012 - 12:24

noukie zei:

Een speentje zoals je gebruikt op het flesje zoeken zonder gaatje in of het gaatje dichten en er iets aan bevestigen in de opening die op het flesje past zodat het kitten het speentje niet helemaal kan in z'n mondje nemen en de lucht er niet meer uitkan zodat de speen haar vorm behoud ?

Ik gebruik RC flesjes en die hebben standaard gaatjes erin en als je die vorm van die spenen kent is er iets op bevestigen ook niet zo simpel....
Ik ben zelf best wel creatief, maar dit gaat mijn mogelijkheden een beetje te boven, daarom roep ik jullie hulp ook in.
Maar bedankt alvast voor het meedenken.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 26 april 2012 - 14:05

Een RC speen is inderdaad wat lastiger.
Kun je de speen niet opvullen met iets (niet giftig) siliconeachtig ? of met latex ?
Eits eraan bevestigen zal niet nodig zijn, een RC speen inslikken zie ik nog niet gebeuren. :lachen:
Geplaatste afbeelding

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 26 april 2012 - 17:31

Ik heb deze vraag ook al een paar keer zien passeren en ken ook gedragstherapeuten die op zoiets zitten te wachten. Maar tot hiertoe nog geen goede oplossing gevonden.Zo je van een echte tut niet een heel deel kunnen afsnijden? Of zijn die allemaal hol vanbinnen?
Bij de beaphar flesjes (of gelijkaardig) die je in winkels zoals tom en co kan vinden, zitten iig speentjes waar nog geen gat in is, dat moet je er zelf in prikken. Dus als je die met silicone (voor aquaria is niet giftig) of aquariumlijn op iets plakt, kan dat denk ik ook wel dienen.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 26 april 2012 - 17:33

En 'op iets plakken': je hebt zo van die snoep-spenen. Het zuiggedeelte is suiker. Suiker eraf, speen erop? Zoiets dus:
http://static.mijnwe...l19656879_a.jpg
http://image.funexpr...?resize(250x250)

Melk voor Dieren
Melk voor Dieren
  • 1 berichten

#8 Geplaatst 15 september 2013 - 12:50

Er zijn speciale speentjes zonder gaatje die je normaal gesproken op een gewone mensen-baby-fles kunt zetten. Deze zijn dus heel breed aan de onderkant, waardoor je kitten veilig op de speen kan zuigen en sabbelen, zonder gevaar voor inslikking of verstikking. En omdat er geen gaatje in zit, zuigt je kitten geen lucht op.

Kijk maar eens op deze pagina: http://www.melkvoord...-zuigfles-kleingrote_speen.png