Spring naar inhoud

- - - - -

wil gewoon even iets kwijt...

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 28 april 2012 - 01:56

pff, ik heb iets heel vreemds aan de hand :(

tzal mss echt raar klinken, maar al jaren droom ik af en toe (toch minimum wekelijks) van een jongen, waar ik ooit iets mee heb gehad (was toen maar 16 ofzo, dus serieus kan je dat niet noemen)

in mijn dromen komen we elkaar tegen, ben ik altijd verliefd gebleven op hem, en komen we terug samen. overdag blijf ik dus met dat gevoel zitten... :( is echt verschrikkelijk hoor, en dat spookt dan echt dagen door mijn hoofd, bekijk dan nog es zijn foto op fb enzo (zou ik mss beter niet doen, maar ik wil ergens de realiteit onder ogen zien)

hij is ondertussen getrouwd, heeft een kindje, en heb er al jaren geen contact meer mee (door omstandigheden, hij heeft zijn vrouw, indertijd vriendin, bedrogen met mij (gewoon kussen) dus zij had hem het verboden om ooit nog contact te hebben met me)

ik denk, moest ik hem es terugzien, en horen en zien hoe hij veranderd is, ik zeker geen gevoelens meer zou hebben voor hem (als die er al zijn, maar dat moet toch ergens wel, als ik steeds van hem blijf dromen?)
maar dat zit er dus helemaal niet in. had proberen via fb terug in contact te komen, gewoon voor mezelf, om van die dromen en die twijfels af te geraken, maar hij heeft het verzoek dus niet willen aanvaarden.

ik denk steeds dat het wel zal overgaan, maar vannacht dus weer zo'n droom gehad... :onzeker:

sorry voor dit vreemde verhaal (alé, ikzelf vind het gewoon echt raar en onbegrijpelijk!!!), en ik besef ook wel dat jullie waarschijnlijk geen oplossing zullen weten, maar wou het gewoon even kwijt, want ik heb eigenlijk ook niemand aan wie ik het zou kwijt kunnen en het spookt met momenten zo door mijn hoofd...ik moet maar die naam ergens horen (komt niet zo vaak voor, hij heet Daan) of mijn hart lijkt een sprongetje te maken.

ik ben het zooooooo beu en wil ervanaf!!!!! :(
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 april 2012 - 09:16

Gevoelens kunnen soms heel raar doen. Meestal gaat dit wel over als je de prins van je dromen ontmoet.
Misschien is hij ondertussen wel heel gelukkig met zijn vrouw en kindje en dan kan je best gewoon je leven verder zetten.
Verliefd zijn kun je op meerdere mensen. Dit overkomt je gewoon.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 28 april 2012 - 09:21

Misschien dat het helpt dat je zijn negatieve punten even op papier zet, (en telkens je aan hem denkt denk je aan die negatieve punten)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#4 Geplaatst 28 april 2012 - 09:23

Ik weet niet of je een relatie hebt, maar als je zo een dromen hebt tijdens je relatie, is het een teken dat er een probleem is binnen je eigen relatie.

Heb je geen relatie, en droom je zo iets, dan is het door je verlangen naar verliefdheid, het gene je nu mist.

Als je weet dat hij een gezin heeft en een kind, zou ik hem met rust laten. Je hebt geprobeerd om terug contact te zoeken met hem, maar hij weigert het. Het is niet aan jou om een gezin kapot te maken. Je moet je even in die plaats van zijn vrouw stellen.. zou jij het graag hebben als je een gezin hebt met een man, en plots een ex van je man opduikt met fantasieën en dromen over hem??

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 28 april 2012 - 11:41

Als je contact zoekt met hem via pc... gaan uw gevoelen enkel aanwakkeren. Want alles dat op computer verschijnt geeft je een eigen interpretatie die altijd veel positiever of negatiever is dan bedoeld. snap je?
Je maakt er zowat je eigen liefdesverhaal van.
Hij kan vb zeggen: Ja ik denk ook wel eens aan jou... waarmee hij vb bedoeld: Hoe leuk het was toen we 16j waren en stomme stoten dat we uithaalde om nu rode wangen van te krijgen.
Maar jij kan daarvan maken ik heb ook nog wat gevoel voor jou. Tewijl dat helemaal niet zo is.
:)

Der is genoeg vis in de zee dat nog ontdekt moet worden :lachen:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 28 april 2012 - 12:04

tijdens mijn relaties had ik dat idd ook, en achteraf is idd gebleken dat zij niet mijn prins waren ;)

goh, ik wil geen contact om opnieuw iets met hem te beginnen,zeker niet, want ik weet dat onze levens helemaal niet zouden samenpassen, maar eerder om eens te zien hoe hij is veranderd, en mezelf zo te overtuigen dat hij helemaal nit meer de jongen is waar ik toen op verliefd was. snap je? weet zeker dat ik dan over mijn gevoelens zou zijn, maarja, dat zit er niet in.

ga hen zeker ook niet lastigvallen ofzo, dat was de enige keer (dat vriendschapsverzoek via fb)

het rare is dat we ocharme maar een paar weken 'samen' zijn geweest. en op die leeftijd, wat is een relatie, beetje kussen en handje vasthouden :p

mja, mss verlang ik gewoon terug om verliefd te zijn, al zegt mijn verstand van niet.

tjah, gevoelens en verstand zijn 2 aparte dingen hé!

het is natuurlijk geen ramp, maar wel ambetant! had gevresd dat ik vannacht  opnieuw erover ging dromen, maar gelukkig niet :) mss heeft ht goed gedaan het es kwijt te kunnen :d
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.356 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 28 april 2012 - 13:06

Weet niet of je er veel geloof aan moet hechten dat "de ware" bestaat?!

Ben ook eens heel erg verliefd geweest geweest op iemand die reeds getrouwd was, denk dat hij dit ook op mij was toch probeerden we dat te negeren en hielden het puur zakelijk. Dit was meer als 20 jaar geleden en nog steeds denk ik er aan, meer als een gemiste kans. Misschien mocht ik daadwerkelijk iets met hem gehad hebben dat het nu al lang over zou zijn, maar gewoon het niet weten of dit het echt was en je er ook nooit achter zal komen.

Heb dit later ook nog eens gehad met iemand anders, de situatie was zo vreemd dat ik dacht dat het meer als toeval was. Ook toen heb ik nooit iets gehad met deze persoon omdat ik al in een relatie zat. Als ik aan hem denk weet ik gewoon dat het nog steeds heel erg zou klikken. Hij was ook verliefd op mij misschien dat dit ook parten speelt in mijn hoofd.

Toen ik pas mijn rijbewijs had heb ik een motorrijder aangereden, het was echt een spectaculair ongeval :oops: De man moest naar het ziekenhuis, ik heb hem later thuis op gezocht met een bloemetje.

Een paar maanden later ging ik mee naar een verjaardag van de broer van mijn vriend. Was daar aan de praat gekomen met een maat van die broer. Die begon te vertellen dat zijn pa een ongeluk had gehad met de moto :louche: Ja hoor, het ging over die zelfde man die ik had aangereden een paar maanden eerder :oops: Die hele avond was hij niet meer van mij weg te slaan en al snel kwam hij bij ons zelfs over de vloer.  
Hij is de beste vriend van mijn vriend geworden, hij kwam ook geregeld logeren, de klik was er gewoon maar er is nooit iets gebeurd behalve dat we ons heel erg fijn voelden bij elkaar. Hij is later verhuisd naar zuid america en zo zijn we elkaar voor goed uit het oog verloren.

Weet dat dit waarschijnlijk een goede relatie had kunnen worden en dat mijn leven er vandaag de dag heel anders had kunnen uitzien.

Het is niet dat ik over hem droom of heel vaak aan terug denk meer als ik dingen tegen kom of zie op tv die me er weer aan doen denken. Vind het ook naar als dit gebeurd, hoop dat het niet ook nog eens opkomt als ik op mijn sterfbed lig :LOL:

Wie weet Nele is dit voor je gevoel een gemiste kans geweest waar je onbewust de ware denkt in gezien te hebben.
sorry laatste keer

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 28 april 2012 - 13:41

En ik mijn tranen maar wegvegen terwijl ik dit allemaal lees...
Ik zit momenteel zelf een beetje (veel) overhoop met mezelf... :cry:
Groetjes Griet en knufs van Treesje, Mientje, Balthazar en Broertje...

Ik kwam, ik spon en overwon... :catwalk

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 28 april 2012 - 13:46

Grietv zei:

En ik mijn tranen maar wegvegen terwijl ik dit allemaal lees...
Ik zit momenteel zelf een beetje (veel) overhoop met mezelf... :cry:

oei, dit was niet mijn bedoeling :oops:

hoop dat alles snel beter gaat :hug:
Geplaatste afbeelding

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 april 2012 - 13:53

Nele zei:

oei, dit was niet mijn bedoeling :oops:

hoop dat alles snel beter gaat :hug:

Het is toch allemaal zo herkenbaar hé...
Blij dat ik niet de enige ben die met zo'n toestanden worstelt.
Groetjes Griet en knufs van Treesje, Mientje, Balthazar en Broertje...

Ik kwam, ik spon en overwon... :catwalk

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 29 april 2012 - 10:44

Dit heb ik ook gehad, nadat iemand waarmee ik een tijdje wat heb gehad me had toegevoegd op fb. :oops: En dat terwijl we om hele legitieme redenen uit elkaar zijn gegaan. We pasten gewoon totaal niet bij elkaar. Maar ja, die dromen hè... :oops:

Het was misschien fout van mij om hem toe te voegen, maar op het moment van toevoegen was ik echt compleet over hem heen... Dacht ik. O:)

Wat bij mij heeft geholpen is simpelweg praten (over koetjes en kalfjes dan hè). Daardoor werd ik weer even met beide voetjes op de grond gezet en herinnerd aan kleine irritaties die voorheen ook al speelden. En toen was ik heel snel "genezen". :ha

Ik denk juist dat als je geen contact meer hebt met iemand, dat je alles kan romantiseren. Maar ja, als hij je niet wilt toevoegen, dan moet je die keuze respecteren. Ik zou hem sowieso niet in levende lijfe ontmoeten, want dat lijkt me nog lastiger.

Tja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat je kan doen. Ikzelf ben redelijk onverbiddelijk wat betreft mannen die vreemdgaan. Daar hoef ik meestal niets meer van te weten. Maar ik weet hoe lastig dromen zich laten sturen... :oops: Succes ermee! :geluk:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#12 Geplaatst 29 april 2012 - 12:37

Ik denk dat je er van droomt omdat je ergens de situatie indertijd waarschijnlijk niet goed hebt kunnen afsluiten (hij heeft zijn lief bedrogen met jou en later heeft hij alle contact afgebroken wat toch wel begrijpelijk is nietwaar dat zijn lief wou dat hij alle contact verbrak met jou) en je zit momenteel in een moeilijke situatie die toch al een tijd aansleept en je zal waarschijnlijk toch wel ergens diep vanbinnen de prins op het witte paard willen tegenkomen ook al zegt je verstand je dat je geen relatie wil.
En toen je 16 was was je waarschijnlijk toch nogal onbevangen en had je niet zoveel problemen en dat moet toch een leukere en meer ontspannen tijd geweest zijn dan nu en als je je dan in een moeilijke situatie bevindt denk je wel eens terug aan vroegere tijden die niet zo zwaar waren en waarschijnlijk ben je zo beginnen dromen over hem.
Niet omdat je hem malgree wil maar misschien omdat je verlangt naar die meer zorgeloze tijd?
En ook omdat je toch ergens verlangt naar je prins en naar verliefd zijn en naar een relatie hebben...
Of misschien zijn er een aantal zaken in je huidige leven die blijven aanslepen en die je niet goed kan afsluiten en ben je daarom over hem beginnen dromen omdat je het met hem ook niet goed hebt kunnen afsluiten...en het gelijkaardige situaties zijn met gelijkaardige gevoelens daarrond
Het is niet omdat je van iemand droomt dat je daar noodzakelijk verliefd op bent hé ;)

Ik droom ook nog van mijn ex man, de gorilla, maar ik ben helemaal niet verliefd op de vent, integendeel,  ik heb daar regelrechte nachtmerries van (van mijn moeder ook, die heeft me jarenlang ook misbruikt).
Ook al heb ik dan niet aan hem (of haar) gedacht overdag en heb ik niet gedacht aan al de vreselijke dingen die ik met hem (of haar) ben tegengekomen.
Maar ik heb dan een moeilijke dag achter de rug gehad of er zijn problemen opgedoken (die helemaal niks met hem of haar te maken hebben langs geen kanten), ik denk dat ik dan van hem of haar droom en die nachtmerries heb gewoon omdat ik me niet zo goed voel in mijn vel en ik dan nogal gespannen loop en zo ga ik onbewust bezig lopen met wat ik vroeger ben tegengekomen en hoe slecht ik me vroeger heb gevoeld en zo kom ik dan terecht bij de gorilla of mijn moeder ...

Persoonlijk ben ik niet zo voor contact hebben of houden met een ex.
Halve trouwboek en ik hebben geen contact met exen, wij hebben allebei zoiets van dat je de kat beter niet bij de melk zet, wij zijn nogal realistisch allebei en terwijl we mekaar helemaal vertrouwen zijn we ook realistisch genoeg om te beseffen dat iedere relatie zijn ups and downs heeft en dat als een mens in een periode zit van een down in z'n relatie dat die mens dan toch ook zwakkere momenten kan hebben en in die zwakkere momenten misschien iets kan doen waar hij of zij later veel spijt gaat van hebben gewoon omdat je op zulke momenten veel gevoeliger bent en je bent dan ook vatbaarder voor bv complimenten van een ander of als een ander toch toenadering zou zoeken tot jou...
Mensen zijn niet altijd en constant sterk en zeg vooral nooit nooit...
Dus wij hebben iets van beter voorkomen dan genezen en zet de kat niet bij de melk...(wat andere mensen dan soms opvatten als dat we mekaar niet vertrouwen maar dat is gewoon niet waar, ik vind het gewoon stom om jezelf in een potentieel moeilijke en gevaarlijke situatie te zetten en halve trouwboek vind dat ook)

Ik kan dus heel goed snappen dat die man geen contact met je wil, bovendien zal zijn vrouw toch ook niet willen dat jij contact hebt met hem wat ook heel  begrijpelijk is toch.
Ik vind dat het tot zijn eer strekt dat hij zijn verstand gebruikt.
Voor jezelf zie ik niet in wat er goed kan zijn aan contact hebben met hem.
Uitgezonderd dan van dat je misschien antwoord kan krijgen op vragen die je misschien nog hebt over vroeger en je het zo beter kan afsluiten emotioneel gezien.
Maar eigenlijk is dat toch niet nodig...
Je weet dat hij voor haar gekozen heeft uiteindelijk en dat hij haar wil, dat hij met haar een leven heeft opgebouwd en dat hij bij haar wil zijn...
Dus is het dan echt zo nodig om toch nog vragen te stellen over vroeger en daar antwoorden op te krijgen?
Hij heeft indertijd gewoon iets stoms gedaan, hij heeft zijn lief bedrogen...
En jij wist dat je iets deed dat eigenlijk niet hoorde en dat niet goed was...
En als je een relatie start die gebaseerd is op bedrog weet je ook dat dat geen goeie start is en dat je je er mag aan verwachten dat jou hetzelfde gedraaid wordt.
Het zal toch geen hele grote verrassing geweest zijn indertijd dat hij er toch voor koos om terug naar zijn vorige lief te gaan...
En het is een hele tijd geleden gebeurd, ook al zou je het niet goed hebben kunnen afsluiten, ik kan me niet voorstellen dat dat nu op dit moment in tijd zo heel belangrijk voor je is dat er nog een aantal vragen over die tijd worden beantwoord...en ook al zouden er vragen beantwoord worden en zou je het goed kunnen afsluiten nu dan worden daardoor toch niet de dingen in je huidige leven die blijven aanslepen afgesloten op een goeie manier...
Dus waarom dan toch contact met hem zoeken en/of contact met hem willen?
Laat slapende honden gewoon rusten en breng geen onrust in zijn leven teweeg...

De dromen zullen uiteindelijk wel stoppen.
Volgens mij is t echt omdat je momenteel in een moeilijke situatie zit en je ofwel verlangt naar die vroegere meer onbevangen tijd of omdat je in een situatie zit waarbij dingen niet echt afgesloten worden en dat emotioneel voelt zoals je je toen voelde , toen hij terug ging naar haar...
En eens je van hem begon te dromen omdat je onbewust een bepaalde connectie maakte begon je ook overdag bewust meer aan hem te denken en zo droom je dan nog wat meer van hem...
Probeer sowieso nu al minder te denken aan hem en zeker net voor je gaat slapen, probeer dan bewust aan iets heel anders te denken.
Zo verklein je toch al de kans dat je over hem gaat dromen.
En volgens mij als je een soort van oplossing gaat vinden in je huidige situatie voor je huidige problemen of je gaat een nieuwe man in je leven krijgen dan gaan die dromen sowieso stoppen
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 29 april 2012 - 21:22

;) In de lagere school waren we met 2 meisjes verliefd op dezelfde jongen; en nadien is dat meisje met hem een koppel geworden. Tijdens een klasreunie zag ik die gast nog eens terug, en ik was echt blij dat het tussen ons niets geworden was. We waren zoooo hard uit elkaar gegroeid, totaal andere interesses enz. Ze mag hem hebben; ik heb mijn ventje waar ik nu heel blij mee ben!
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:14

pff, die dromen zijn dus nog steeds niet gestopt hé... en ik voel er overdag dan echt slecht van :(
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:28

Alé nu Nele.
Misschien moet je het hem opbiechten?