Spring naar inhoud

- - - - -

cooper, bengaal, update p 3

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 29 april 2012 - 09:06

dikke proficiat!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 29 april 2012 - 09:24

Echt een droomkater :goofy:

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 29 april 2012 - 09:36

Hij is prachtig :)
Hopelijk past hij zich snel aan.
Ik zou hem zo snel mogelijk laten castreren trouwens, niet wachten. anders sproeit hij je hele huis onder en het is zooooooo moeilijk die lucht te verwijderen!
Ik vind het ook jammer (en een beetje raar) dat hij niet voordat hij ging verhuizen is gecastreerd......
Maar goed, daar kun jij niets aan doen natuurlijk ;) Maar ik zou het nu in ieder geval doen zodra je een afspraak bij de da kunt krijgen ervoor. Hoe eerder, hoe beter

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 29 april 2012 - 14:35

ja, ik ga morgen bellen, mss voor morgen zelf nog, of voor dinsdag dan.
tot die tijd laat ik hem niet beneden, en nu kan hij boven enkel in grote slaapkamer en de gang, dusja, tzijn enkel die plekken die ik dan grondig moet kuisen.(nu begin ik er nog niet aan, het gordijn waar hij tegen heeft gesproeid laat ik voorlopig ook nog hangen, anders zoekt hij volgens mij toch een nieuwe plaats)

nuja, hopelijk stopt hij dan met sproeien,en redelijk snel... zal hem na castratie sowieso nog een paar dagen boven houden, maar dan zou ik hem natuurlijk wel snel in de groep willen zetten beneden...

hoelang zou het ongeveer duren voor hij stopt met sproeien? is het hetzelfde als vruchtbaar blijven,d us een 3tal weken? hopelijk niet, want wil hem echt niet zo lang apart houden..

ik mocht kiezen, ofwel brachten ze hem nu zaterdag, ofwel volgende week, en dan ging hij maandag gecastreerd worden, dus op voorhand, maar ik ben helaas het hele weekend bijna niet thuis, daarom dat ik koos voor nu zaterdag...

hij heeft vannacht bijna heel de tijd op het hoofdkussen naast me geslapen, en hij geniet zo van streeltjes! (of zou dat door zijn hormonen komen :x ) hij krult zich dan op zijn rug, om buikje gestreeld te worden :heart:

hij heeft ook al gegeten en gedronken, dus hij is al redelijk op zijn gemak denk ik :)
Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.839 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 29 april 2012 - 14:49

:heart: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding

Guest_Mystic-Softbengals_*
Guest_Mystic-Softbengals_*

#21 Geplaatst 29 april 2012 - 16:02

Oooh, wat heerlijk om te horen !  :heart:
Wat fijn dat hij bij je heeft geslapen :)
Ik zou het gordijn ook nog even laten hangen tot je hem beneden zet en dan zou ik dat gordijn er mee afhalen en mee in die ruimte leggen tot hij het daar gewoon is.
Ik "denk" dat hij dan niet gaat sproeien in die ruimte ...
Zo deed ik het altijd als hij mee op show ging, dan legde ik er iets in zijn bench waar zijn geur aan hing en sproeide hij niet.

Onze Cooper verbleef in een andere cattery omdat wij een half jaartje geleden gestopt waren.  Die fokkers belde me van de week dat ze ook stopten met fokken... Dus ik moest een oplossing zoeken voor Cooper en aangezien ik hem niet terug zelf in huis kon nemen omdat mijn dochtertje een tijdje geleden allergisch is geworden.
Nele mocht kiezen of ze kreeg hem vrij snel en dan moest ze hem zelf sterliseren oftewel werd Cooper maandag gesterliseerd en kreeg ze hem later ...

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 29 april 2012 - 20:17

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#23 Geplaatst 29 april 2012 - 20:31

Nele ik denk niet dat de da werken op 1 mei, hou er mss rekening mee. Die gaat bij u een echt luilekker leven hebben, en die gaat genieten van je tuin, ben al benieuwd naar foto's. :love:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#24 Geplaatst 29 april 2012 - 21:13

catherine zei:

Nele ik denk niet dat de da werken op 1 mei, hou er mss rekening mee. Die gaat bij u een echt luilekker leven hebben, en die gaat genieten van je tuin, ben al benieuwd naar foto's. :love:

haha mijne frank viel daarjuist ook, dus heb nu nog vlug gebeld naar dierenarts, of hij morgen zou tijd hebben, en morgen om 9u mogen zijn balletjes eraf :x
nu nog vlug zijn eten gaan wegnemen, en morgen vroeg opstaan (voor mij vroeg natuurlijk :oops: ) maarja, alles voor de diertjes hé, en tmoet gebeuren! en door zijn sproeien zo snel mogelijk :)

thx, catherine, ik hoop het dat hij hier gelukkig zal worden! hij heeft al paar keer aan het vliegenraam naar buiten zitten kijken, dus denk dat hij wel zal genieten van de tuin :d

ocharme, hij is hier net en hij zal morgen alweer stress hebben en nog eens pijn erbij :(

zou het een goed idee zijn om de honden en andere katten te laten s nuffelen aan hem terwijl hij nog slaapt? dan hebben ze hem toch al geroken hé,en kan hij niet angstig reageren, en hebben ze rustig even de tijd :) dan terug naar kamer, om hem rustig te laten wakkerworden en recupereren!
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#25 Geplaatst 29 april 2012 - 21:25

Wat vruchtbaarheid betreft mag je rekenen op 6 tot 9 weken na castratie dat hij nog vruchtbaar kan zijn. Hoeft niet, maar kan wel.
De hormonen zullen ook nog best een tijd in zijn lichaam rondrazen. Het beste, helemaal met een bengaal, kun je de rustige introductie doen, dus direct in je groep vind ik persoonlijk geen goed idee.
Ik zou hem na castratie (goed dat het al zo snel kan! Super!) nog zeker een week of twee apart houden en dan rustig aan steeds een stapje verder met de introductie. Dus niet direct deur open en zie maar, maar eerst geurtjes uitwisselen (kun je mee beginnen als hij hersteld is van de operatie uiteraard), dan via een een kiertje van de deur elkaar ruiken en zien, dan kiertje iets groter, dan van kamer wisselen, en zo steeds een stapje verder.

het kost een paar weken, maar dan heb je de grootste kans dat het goed gaat. Helemaal met een pas gecastreerde kater. Want die zal willen laten zien dat hij HET MANNETJE is. Als de hormonen een stuk tot rust zijn gekomen en zijn geur al meer gelijk met de groepsgeur is gekomen, dan zal het stukken makkelijker gaan om de groep tot 1 geheel te smeden.

Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#26 Geplaatst 30 april 2012 - 08:55

Van harte gefeliciteerd, wat een mooierd :love:

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 30 april 2012 - 09:51

net terug van dierenarts, balletjes zijn eraf!

natuurlijk vergeten een bewijsje van castratie te vragen :louche: zal het hem deze week wel vragen, hij zalt wel nog nie vergeten zijn zeker dan?

cooper ligt warm toegedekt, hondjes en poesjes hebben al allemaal es gesnuffeld (en nu vinden ze het natuurlijk neit meer interessant) en straks leg ik hem terug boven, dat hij op zijn gemak kan wakkerworden.

hij was redelijk vocaal vannacht en in de auto! vannacht waarschijnlijk omdat hij honger had O:)

hij heeft op mijn voeten/benen geslapen, dusja, mooi in de weg :x goh, ben al blij dat hij toch lichamelijk contact zoekt :love3:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 30 april 2012 - 10:21

:heart: :heart: :heart: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 30 april 2012 - 10:29

:thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#30 Geplaatst 30 april 2012 - 10:57

heel goed!
Meestal wordt castratie in het paspoortje geschreven, maar als je een bewijsje moet opsturen is dat wat lastig ja ;)
Maar dat kan nog hoor, ik neem aan dat je da altijd nog terug kan vinden in de administratie dat die een bengaal heeft gecastreerd hihi

Hoe is het nu met Cooper?

Geplaatste afbeelding