Spring naar inhoud

- - - - -

eten voor kittens

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_annik_*
Guest_annik_*

#1 Geplaatst 24 juli 2009 - 10:36

Hey
Ik heb eens een vraagje over het eten van de kittens.
Binnen een weekje komen onze 2 katerkes naar hier.
Maar nu vraag ik mij af of ik ze eender welke eten mag geven.
Of moet ik het zelfde eten kopen dat ze nu krijgen?
Groetjes annik

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 24 juli 2009 - 11:42

Het beste is toch om de voeding die ze nu krijgen verder te geven. Welke voeding krijgen ze nu? Als je wil veranderen moet je dat geleidelijk aan doen: een klein beetje nieuwe voeding mengen onder het gekende eten en dan telkens een klein beetje meer... en hopen dat ze niet te kieskeurig zijn :x
Ik heb tot 6 maanden kittenvoeding gegeven: een mengeling van Iam's kitten en RC kitten. Nu geef ik een mengeling van RC pure met RC kitten (tot deze op is).

Nog even aftellen tot de komst van de twee rakkertjes... Hou ons op de hoogte!
Geplaatste afbeelding

Guest_annik_*
Guest_annik_*

#3 Geplaatst 24 juli 2009 - 13:22

ja wat ze nu juist krijgen weet ik niet
maar ik heb hier enkele stalen liggen van voeding
alvast bedankt voor de goede tip :d

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#4 Geplaatst 24 juli 2009 - 14:10

dan kan je het best eventjes vragen aan de persoon van waar ze komen ;)
ik heb mijn katjes van kleins af aan en heb ze groot gebracht met Royal canin kittenmelk, nu eten ze royal canin kitten 34, ben dus in het zelfde merk gebleven

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 24 juli 2009 - 15:18

Goh, ik heb mijn katers vrij vroeg gekregen (7 weken). Ik heb gevraagd wat ze kregen en dit gemengd in het begin en stilaan meer en meer van de voeding die ik wou.
Ze kregen RC baby 34, daarna RC baby 36, nu een mengeling van verschillende (RC outdoor, RC fit, nog een beetje RC baby 36 en nog wat van Hill's Nature Best kitten). Dit is wel het laatste kittenvoeding dat ze krijgen. Sloeber wordt er wat dikker van (zijn 10 maanden nu).
Ze kregen helemaal in het begin kattenmelk gemengd met water omdat ze nog zo jong waren. Nu enkel water.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 juli 2009 - 19:10

Vraag eerst eens wat ze nu te eten krijgen, en als je liever voor een andere voeding gaat zou ik geleidelijk aan overschakelen om diarree te voorkomen. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 juli 2009 - 19:13

Bij overschakeling van voedsel kan diarree optreden. Zeker bij droogvoeding. Het beste is hetzelfde voedsel te geven. Indien je liever een ander merk geeft, kan je geleidelijk aan veranderen.
Eerst 1/4 nieuw voer tussen mengen en dan 1/2 tot je eigenlijk volledig op het ander voer staat. Het is best om dat niet onmiddellijk te doen, want de eerste dagen heeft het kitten al zoveel met stress te kampen dat hij wat gevoelig is.

Het best geef je toch wel een premiumvoer aan een kitten en geen aldi- merken...
Zeker als het een binnenhuiskat is dat zijn voeding niet zelf kan aanvullen met prooitjes...
Geplaatste afbeelding

Guest_annik_*
Guest_annik_*

#8 Geplaatst 25 juli 2009 - 08:25

Bedankt allemaal voor de goede tips.
Ik ga er zeker aan denken.
Als ik nog vragen heb weet ik waar ik moet zijn :d
groetjes

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten