Spring naar inhoud

- - - - -

Gevraagd: suggesties voor kattenren!!!!!

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#1 Geplaatst 24 juli 2009 - 13:33

Wij zijn sinds vandaag trotse eigenaar van een woning in Berendrecht... Ons eerste huisje, tot hiertoe 3jaar gehuurd.

Natuurlijk gaan we ervoor zorgen dat onze jongens buiten kunnen!

De gevel is 7,5m dus redelijk breed. We willen ze zoveel mogelijk plaats geven maar weten echt niet goed wat voor kattenren. Eentje over over de hele breedte tussen de twee muurtjes (je ziet rechts heel goed het stuk muur waar de haag stopt) maar dan moeten we met alles door ren gaan en de deur die je erin kan plaatsen is ook niet echt breed natuurlijk. Dat vind ik lastig als je iets naar je tuin wil brengen.
Ofwel enkel het stukje voor het rechtse raam, de living waar ze dan via een luik in het vliegenraam buiten kunnen, wanneer wij het beslissen natuurlijk.
De ren zou een 2 a 3meter diep kunnen worden.
Ze is ook altijd in de schaduw want juist dat stuk komt nooit in de zon zeiden de verkopers.
Zouden ze het erg vinden geen zon te hebben of maakt dat niet uit?

Pff, ik zou het liefst heel de tuin afzetten maar dat gaan we pas doen als we over een aantal jaar heel de tuin aanleggen en nog een stukje bijbouwen beneden.

Suggesties zijn welkom!!! Wat denken jullie dat het beste zou zijn, hieronder een foto van onze achtergevel.

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Hobayni, 24 juli 2009 - 13:36.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 24 juli 2009 - 13:39

Hier genieten de katten wel erg van de zon. Ik denk dat ze het jammer zouden vinden moesten ze enkel in de schaduw kunnen zitten.
Zelf zou ik opteren om de ren even breed te maken als je woning. Dan kunnen jullie er makkelijk bij en heb je toch meer het gevoel dat de katten bij jullie zitten ipv enkel in de ren.
Indien je toch niet de hele breedte van je huis neemt, zou ik een kattenluik in de ruit plaatsen, zodat de katten naar buiten (en binnen) kunnen wanneer ze zelf willen.

Geplaatste afbeelding

Guest_kindira_*
Guest_kindira_*

#3 Geplaatst 24 juli 2009 - 16:00

Hoi

Ook hier genieten de katten van de zon, vooral in het voor- en najaar.
Hier staat de ren aan de zijkant van het huis (kon niet anders)
In jou plaats zou ik niet kiezen voor een ren over de hele breedte, want dan moet je, zoalsd je zelf al zegt, elke keer door de ren en met spullen in je handen is dat niet handig.

Groetjes Chelly

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 juli 2009 - 19:25

Ik zou de ren toch over de ganse breedte maken, je gaat dan zelf ook liever bij je poezels zitten. Bovendien kan je de breedte van de deur in de kattenren zelf kiezen hoor ;) Zeker op niet te warme dagen liggen de poezen hier heel graag in het zonnetje.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#5 Geplaatst 24 juli 2009 - 21:43

Wat ik jullie zeker en vast kan aanraden is dat je platen op de kattenren legt zodat de poezeltjes ook wanneer het regent buiten kunnen. Wij hebben dit ook en ik moet zeggen ik heb er nog geen seconde spijt van. Al regent het hier dat het giet, zelfs dan gaan onze poesjes buiten nog een fris neusje halen zonder dat ze nat worden. :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 24 juli 2009 - 21:51

Ik zou de ren niet voor de deur plaatsen als je dan met je wasmand naar buiten moet om de was op te hangen moet je steeds door de ren. Kan je de ren niet bouwen langs de haag dus van aan het raam tot meer de diepte in in de tuin? Ik weet ook niet of jullie het zien zitten om met je tuintafel in die ren te gaan zitten ik vind dit niet zo praktisch in het geval je bezoek zou hebben of een barbequetje doet. Maar ja dat moeten jullie natuurlijk zien.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 25 juli 2009 - 12:49

Mij lijkt het beste om de twee muurtjes aan de zijkant sowieso al als afscheiding te gebruiken en dan gewoon aan de voorkant over heel de breedte nog een afscheiding plaatsen met een dakje. Zo bespaar je misschien ook wat in omheining en kosten?
Alé, ik weet het niet, want ik heb er geen ervaring mee.

Een deur ter hoogte van jouw achterdeur maken in de ren. Je zal dan inderdaad telkens met spullen door de ren moeten lopen, maar als je het daar wat vrij laat, mag dat toch geen probleem vormen. Zorg dat het breed genoeg is. Of je nu uiteindelijk door één deur of door twee deuren moet lopen. Wat is het verschil?

Ze kunnen dan kiezen tussen schaduw en zon en je zal zo blij zijn dat je zoveel leuks kan doen met zo'n ruimte... :LOL:
Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#8 Geplaatst 27 juli 2009 - 21:43

De deur is natuurlijk ook wel gemakkelijker voor een kattenluikje in te zetten. Of moest je later de vensters van de living in een schuifraam veranderen kunnen ze langs daar dan ook naar buiten zoals bij mij. En heb je je achterdeur vrij om zelf in en uit te gaan. :paw
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_Olivia_*
Guest_Olivia_*

#9 Geplaatst 30 juli 2009 - 19:13

Ik denk dat katten liever zon hebben.
Die van ons lopen buiten rond en liggen vaak te rollebollen in de zon :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 31 juli 2009 - 10:43

Ik denk persoonlijk dat ze al blij zullen zijn als ze buiten kunnen spelen. Als ze vanaf het begin niet buiten in de zon kunnen spelen dan is dat toch geen probleem? Gaan ze wel binnen voor het raam liggen als ze in de zon willen liggen.
Buiten dat, als ze niet in de zon kunnen liggen zullen ze ook niet snel verbranden. Ook weer een probleem opgelost :)

Zelf zou ik het hele stuk tussen de muren afzetten. Het is een mooi stuk. Dan kunnen jullie lekker samen buiten zitten. Wel de bovenkant ook dichtmaken (bijvoorbeeld met een net) anders klimmen ze via de muur eruit. Geloof me, dat doen ze! Ik heb een kat letterlijk tegen de muur op zien klimmen!

De deur kun je zo breed maken als je wilt. De breedte van een normale deur heeft mijn eigen voorkeur (komt ook bij ons in de ren dus)

Zo kun je ook je buitendeur lekker open laten staan zonder zorgen dat je katjes ontsnappen. Als ze dan naar buiten glippen, staan ze mooi in de ren!

Succes met je keuze ;) Ik ben benieuwd wat het gaat worden

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 02 augustus 2009 - 17:10

Moest ik zo wonen was mijn beslissing heel snel gemaakt: over heel de lengte! :LOL:
Ik zit niet liever als bij mijn poezen en nu vind ik het jammer dat ik niet heel mijn terras kon doen (veel te duur)
Maar bij jou scheelt het dan wel al 2 muren he :d
En die deur....daar zou ik me niet veel van aantrekken. Je maakt die deur echt zo breed als je zelf wil hoor. Mijn deuropening is zo grot als een standaard deur dus ik ga er zelfs elke dag met mijn fiets door zonder problemen :d
En wat als je nu een veranda hebt? Dat is hetzelfde he? Moet je ook weer door een tweede deur :d
Als je het over de hele lengte doet kunnen de poezels zelf kiezen als ze in de zon gaan liggen of niet. Hier hebben ze die keuze niet en vind ik echt doodzonde :cry:

Dus volgens mij ga je echt veel contenter zijn als je de ren over de hele lengte zet :d