Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Overschakelen naar Carnibest

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#106 Geplaatst 07 augustus 2012 - 15:29

Je kunt beter wel 2x voeren, dus gewoon wat minder beide keren. :)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#107 Geplaatst 08 augustus 2012 - 15:44

een tip 8)
we hebben een ijzerzaagje gekocht 11 euro enkel en allen daarvoor : zodat we de kvv carnibest  van 1kg kleiner kunnen doseren zonder het eerst te moeten ontdooien en dan terug invriezen :LOL:

Bewerkt door Minneke, 08 augustus 2012 - 15:44.

Geplaatste afbeelding

Guest_Zepke_*
Guest_Zepke_*

#108 Geplaatst 08 augustus 2012 - 15:55

Hier krijgen de sphynxen 3 maal per dag rauwvlees carnibest, haaks barf en of carnivoer droogvoer krijgen ze hier niet en ze zitten heel mooi op gewicht.

Guest_ice4baby_*
Guest_ice4baby_*

#109 Geplaatst 24 augustus 2012 - 11:30

Wel even opletten met het wegnemen van de kattenbrokken : de verteringscyclus van een kat is nl. 3 uur (in tegenstelling tot de mens die een cyclus heeft van 8 uur).

Als je slechts twee maal per dag eten geeft, veroordeel je ze dus tot dag en nacht hongeren. Een oplossing zou zijn een automatisch voederbakje, daarmee kan je tot 5 keer na mekaar natvoeder geven. Een ijsblok onder het voer houdt dan zo lang mogelijk het voer koel.

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#110 Geplaatst 28 oktober 2012 - 14:04

Ben al even de topics over rauwvoer carnibest mee aan het lezen en ik wil nu toch ook is proberen om over te schakelen op carnibest.
Heb deze week een bestelling gedaan en gisteren zijn ze het al komen leveren :dancer:
Ga vanavond of morgen voor de eerste keer proberen.  Ik ben echt benieuwd hoe Bjorre & Daja gaan reageren.
Hopelijk hebben ze niet de aard naar hun mama Sala.  Want ik heb gehoord van Solotje dat de omschakeling bij mama Sala  niet zo vlotjes loopt.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#111 Geplaatst 28 oktober 2012 - 17:22

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 28 oktober 2012 - 18:28

Wat goed van je!!
Als het niet lukt, ik wil wel met je meedenken!

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#113 Geplaatst 28 oktober 2012 - 21:47

Bekijk berichtEster, op 28 oktober 2012 - 18:28, zei:

Wat goed van je!!
Als het niet lukt, ik wil wel met je meedenken!

Mercikes!
Heb daarjuist bij elk 1 lepeltje van de carnibest onder hun natvoer gedaan.
Ze begonnen beide te eten, had de indruk dat ze eerst hun gewone natvoer eruit haalden. Daarna lieten ze beide een beetje liggen. Heb het dan laten staan en samen gedaan op 1 bordje en daarjuist ging ik kijken en het bordje was leeg :dancer:
Weet wel niet wie van de twee het laatste heeft opgegeten.
Morgen ga ik proberen met 2 schepjes. Ben benieuwd.

Ik heb een startpakket gekocht. Zitten 5 soorten in: natuurvoer, vleesmix, eendmix, lammix, kalkoenmix.
Blijft het gelijk met welke soort je begint of begin je best met een bepaalde soort?
Ben begonnen met de vleesmix.

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#114 Geplaatst 29 oktober 2012 - 13:11

Dat is al positief!!!

Het maakt niet uit met welke smaak je begint, het is toch uittesten wat ze lekker vinden!
Het zou mooi zijn als ze minstens 2 smaakjes lusten, dan kun je lekker variëren. (al is volgens de diervoedernorm één smaak ook compleet bij carnibest omdat er een vitaminepreparaat in zit) Maar ik ben zelf erg voor variëren omdat ieder diersoort toch weer andere vitaminen bevat, ook al zit er een vitaminemix in.

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#115 Geplaatst 29 oktober 2012 - 20:44

Bekijk berichtEster, op 29 oktober 2012 - 13:11, zei:

Dat is al positief!!!

Het maakt niet uit met welke smaak je begint, het is toch uittesten wat ze lekker vinden!
Het zou mooi zijn als ze minstens 2 smaakjes lusten, dan kun je lekker variëren. (al is volgens de diervoedernorm één smaak ook compleet bij carnibest omdat er een vitaminepreparaat in zit) Maar ik ben zelf erg voor variëren omdat ieder diersoort toch weer andere vitaminen bevat, ook al zit er een vitaminemix in.

ok dan probeer ik nu eerst de vleesmix verder, en dan probeer ik de andere smaken
Vandaag heb ik bij elk twee schepjes van de carnibest toegevoegd.
Bjorre zie je twijfelen.  Hij begint eraan, om dan halverwege te stoppen en zo te kijken naar het bord van, er is iets anders...  maar zijn eetlust wint het uiteindelijk toch  :jump:
Ze laten dus een deel liggen, terwijl ze anders hun bordjes direct leeg eten.  Maar dan laat ik het staan, en als je wat later gaat zien: zijn de bordjes toch leeg :eDance:
Morgen ga ik voor 3 schepjes en iets minder van hun gewoon vlees.
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren als ik het niet meer meng.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#116 Geplaatst 30 oktober 2012 - 19:21

Dat ziet er toch al goed uit Sigrid! :thumb:

Hier staan ze er nu 1.5 week op.
Luna, had ook eerst moeite en ze deed er in het begin wat langer over maar sinds vandaag is haar bak direct leeg als ik een minuutje weg ben :ha  net zoals als ze blik krijgt dus dat is super! :thumb:
Chiana, Twilight, Borretje, Haïsy, Chanel en Spano eten het allemaal heel goed, sinds het begin eigenlijk, dus ook super! :thumb:
En dan nu de probleemgevallen :roll:  Angel eet een klein beetje gemengd, dus carnibest met blikvoer, ook niet slecht maar ja dan nu ons Sala, Sala trekt haar neus op, ze moet er niets van hebben, ze eet het gewoon niet op :(,
Ik geef haar nu apart blikvoer want anders eet ze gewoon niet, dus iemand tips? Altijd welkom. :)

Bewerkt door Solotje, 30 oktober 2012 - 19:21.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#117 Geplaatst 30 oktober 2012 - 20:01

misschien een ander smaakje proberen ? Hier eten ze momenteel de Tinlo Cattery heel graag, de Carnibest kalkoen en lams gaan ook maar liefst niet twee dagen na elkaar. Van de Haaksbarf konijn zijn ze heel erg zot, liefst elke dag maar dan krijgen ze tekorten. Carnibest en Haaksbarf kip en runds eten ze amper en van de Haaksbarf eend eten ze ook maar met lange tanden. Ik ben begonnen met een heeeel klein lepeltje door natvoer met tonijn. De tonijn overheerste qua geur en smaak. Zo ben ik langzaam omgeschakeld. De eerste keer dat ik de Tinlo Cattery gaf, wilden ze het ook niet direct eten. Dat was weer iets anders van geur en textuur dan de Carnibest en Haaksbarf. Ik heb Lowie wat van mijn vinger laten eten (verwend nest, ik weet het) en toen kreeg hij de smaak te pakken, Isabella deed niet zo moeilijk. Binnenkort heb ik ook Haaksbarf zalm, ik ben benieuwd of ze dat gaan lusten.... zoniet, dan eet mijn hond het wel op :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#118 Geplaatst 30 oktober 2012 - 20:40

Anja, super goed joh!!
Kan ik nou blij van worden! Ben benieuwd of je verschil gaat merken qua vacht en ontlasting!

Wendy heeft al goede dingen gezegd!!

Heb je ook al één theelepel rauw gemengd met blik? Je moet bij die kieskeurige echt heeeeel kleine stapjes nemen.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#119 Geplaatst 30 oktober 2012 - 20:49

Nee zo heb ik het nog niet geprobeerd, ik zal het morgen zo eens proberen en dan ook even apart zetten.
Tinlo is een ander merk zekers?
Misschien moet ik dat ook eens proberen.
En zo te horen bestaat er een tinlo cattery, is dat een mengeling ofzo?
Anders zoek ik wel even op hoor, geen probleem. ;)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#120 Geplaatst 30 oktober 2012 - 20:51

Ja klopt is een mengeling.
Tinlo vind ik nog beter dan CB (zuiverder product) maar je moet bij Tinlo welke beslist smaakjes met elkaar afwisselen. Tinlo bevat geen vitaminenmix en Carnibest dus wel. Je kunt ook meerdere merken KVV voeren, is juist heel goed omdat elke fabrikant andere ingrediënten gebruikt en andere verhoudingen bot/spier/orgaan.

Geplaatste afbeelding