Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Overschakelen naar Carnibest

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#121 Geplaatst 30 oktober 2012 - 20:55

Bekijk berichtEster, op 30 oktober 2012 - 20:51, zei:

Ja klopt is een mengeling.
Tinlo vind ik nog beter dan CB (zuiverder product) maar je moet bij Tinlo welke beslist smaakjes met elkaar afwisselen. Tinlo bevat geen vitaminenmix en Carnibest dus wel. Je kunt ook meerdere merken KVV voeren, is juist heel goed omdat elke fabrikant andere ingrediënten gebruikt en andere verhoudingen bot/spier/orgaan.

Ah oke klinkt interessant, morgen zal ik eens kijken op de webshop, bedankt :).

Bewerkt door Solotje, 30 oktober 2012 - 20:55.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#122 Geplaatst 31 oktober 2012 - 11:31

Jammer dat er maar weinig dealers Tinlo voor katten aanbieden, de meeste zijn allemaal honden.
Ik heb er maar 1 in mijn geburen gevonden die het zouden doen, daar verwacht ik nu een antwoord van.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#123 Geplaatst 31 oktober 2012 - 11:56

ik ben begonnen met nog kleinere porties van CB ; Als de porties te groot waren dan moesten ze na een dag de carnibest niet meer hebben. Heb nu hele dunne schijfjes die op 1 dag opgewerkt zijn en zo hebben ze iedere dag vers. :) en lusten ze het veel mee. gelukkig maar want heb nog 23kg inzitten.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#124 Geplaatst 31 oktober 2012 - 12:04

Ik heb het dus deze morgen aan ons Sala zo gegeven, een heel klein beetje carnibest, goed gemengd met een beetje warm water en veel blikvoer en nope ze wou het niet pffft... niet leuk hoor.
Angel die at het wel maar niet alles, maar hij is altijd al een moeilijke eter geweest; hij eet liever brok.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#125 Geplaatst 31 oktober 2012 - 12:09

Hier eten ze het ook allemaal behalve mijn 3 siamezen...die geef ik nu apart droog en blikvoer omdat ze te hard vermagerden enkel op de carnibest, zou het iets van de Oosterse rassen zijn?

Bekijk berichtSolotje, op 30 oktober 2012 - 19:21, zei:

Dat ziet er toch al goed uit Sigrid! :thumb:

Hier staan ze er nu 1.5 week op.
Luna, had ook eerst moeite en ze deed er in het begin wat langer over maar sinds vandaag is haar bak direct leeg als ik een minuutje weg ben :ha  net zoals als ze blik krijgt dus dat is super! :thumb:
Chiana, Twilight, Borretje, Haïsy, Chanel en Spano eten het allemaal heel goed, sinds het begin eigenlijk, dus ook super! :thumb:
En dan nu de probleemgevallen :roll:  Angel eet een klein beetje gemengd, dus carnibest met blikvoer, ook niet slecht maar ja dan nu ons Sala, Sala trekt haar neus op, ze moet er niets van hebben, ze eet het gewoon niet op :(,
Ik geef haar nu apart blikvoer want anders eet ze gewoon niet, dus iemand tips? Altijd welkom. :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#126 Geplaatst 31 oktober 2012 - 12:15

Bekijk berichtchatoela, op 31 oktober 2012 - 12:09, zei:

Hier eten ze het ook allemaal behalve mijn 3 siamezen...die geef ik nu apart droog en blikvoer omdat ze te hard vermagerden enkel op de carnibest, zou het iets van de Oosterse rassen zijn?

Ik begin het al te denken :8

En eten ze ook niet gemengd?

Bewerkt door Solotje, 31 oktober 2012 - 12:14.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#127 Geplaatst 31 oktober 2012 - 13:44

Helaas eten ze het ook niet gemengd, ze begonnen er echt uitgemergeld uit te zien dus heb ik maar toegegeven en krijgen ze nu apart brokjes en blikvoer erbij.
De anderen krijgen wel enkel carnibest en doen het hier heel goed op, heb nu 2 soorten euhmmm "boodschap nr2" in de kattenbakken liggen :louche: en ik moet zeggen dat ik die van de anderen verkies boven die van de siamezen :lachen:
Maar als ik jouw was zou ik niet te snel opgeven....heb het toch ook een 5tal maanden volgehouden bij de siamezen, denk eigenlijk ook dat mischien hun leeftijd (14 jaar) er iets mee te maken heeft? Hou oud is Sala?

Bekijk berichtSolotje, op 31 oktober 2012 - 12:15, zei:

Ik begin het al te denken :8

En eten ze ook niet gemengd?

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#128 Geplaatst 31 oktober 2012 - 14:00

Sala is 4 jaar, dus aan de leeftijd zal het niet liggen denk ik.

Zo duidelijk verschil van stoelgang? :s

Ik heb juist een e-mail terug gekregen van Tinlo en ik ga mij die cattery professissional bestellen en kijken wat dat zegt.

@Chatoela, heb jij Tinlo al geprobeerd?
Ik heb hiervan ook een prijslijst gekregen en het is goedkoper dan cb, als je wil kan ik je hem mailen?

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#129 Geplaatst 31 oktober 2012 - 14:06

Bekijk berichtSolotje, op 31 oktober 2012 - 14:00, zei:

Sala is 4 jaar, dus aan de leeftijd zal het niet liggen denk ik.

Zo duidelijk verschil van stoelgang? :s

Ik heb juist een e-mail terug gekregen van Tinlo en ik ga mij die cattery professissional bestellen en kijken wat dat zegt.

@Chatoela, heb jij Tinlo al geprobeerd?
Ik heb hiervan ook een prijslijst gekregen en het is goedkoper dan cb, als je wil kan ik je hem mailen?

het verschil in stoelgang is ongelofelijk : carnibest: 1x/dag harde keutels die niet ruiken  versus droog- en blikvoer (graanvrij): +/- 2x/dag malse euhm worstjes die toch wel stinken :misselijk:

Tinlo heb ik al geprobeerd maar de enige variëteit die ze graag aten was die met kip en die geef ik niet meer omdat Io allergisch is aan kip.

Bewerkt door chatoela, 31 oktober 2012 - 14:07.

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#130 Geplaatst 31 oktober 2012 - 18:22

Bekijk berichtchatoela, op 31 oktober 2012 - 12:09, zei:

Ik hoop van niet. Hier ook 2 Siamezen. Ben sinds zondag begonnen met het te mengen.. De eerste 2 dagen aten ze het uiteindelijk op.
Maar Daja heeft er sinds gisteren  niet meer van gegeten. Bjorre eet het gemengd nog wel op t moment.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#131 Geplaatst 31 oktober 2012 - 19:17

De stoelgang is met rauw voer echt een heel verschil dan met brokjes!
Mijn 2 ragdolls hadden maanden diaree en ik had echt alles geprobeerd en dan ben
ik maar begonnen met rauw (toen carnibest kalkoen ) en de diaree was na 3 dagen weg!
Nu hebben ze mooie harde worstjes die je nog niet eens ruikt!
Enkele dagen geleden heb ik Tobyn wat graanvrije brokjes gegeven en ja hoor wat een stank :censored:

Met brokjes werden ze ook snel te dik en dat hebben ze met rauw voer niet .

Ik haal ook ieder dag één verse  portie voor hun beide uit de diepvries .
Ik merkte op dat als ik meer  uithaalde ze de 2 de dag niet meer graag aten .
Dus nu haal ik iedere dag één worstje uit van 250 gr en dat eten ze met hun 2 op.

Ik geef haaksbarf en dat heb je ook in verschillende smaken .
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#132 Geplaatst 02 november 2012 - 16:42

Ik vind het toch verschrikkelijk moeilijk hoor zo overschakelen naar rauw voer pffft....
Sala niets, zelf geen gewoon natvoer meer, zij eet alleen nog maar droogvoer.
Nu heb ik wel nog eens ander natvoer besteld, misschien dat ze daar terug van eet.
Spano zegt sinds vandaag ook nee tegen rauwvoer en bij hem is het juist zo belangrijk dat hij op rauwvoer staat.:(
Twilight zei vandaag ook foert pffft..... het is toch gemakkelijker om gewoon een blik te openen, geven en dat iedereen eet hoor....

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 02 november 2012 - 18:57

Bekijk berichtSolotje, op 02 november 2012 - 16:42, zei:

Ik vind het toch verschrikkelijk moeilijk hoor zo overschakelen naar rauw voer pffft....
Sala niets, zelf geen gewoon natvoer meer, zij eet alleen nog maar droogvoer.
Nu heb ik wel nog eens ander natvoer besteld, misschien dat ze daar terug van eet.
Spano zegt sinds vandaag ook nee tegen rauwvoer en bij hem is het juist zo belangrijk dat hij op rauwvoer staat. :(
Twilight zei vandaag ook foert pffft..... het is toch gemakkelijker om gewoon een blik te openen, geven en dat iedereen eet hoor....

Anja nu ni opgeven é. De aanhouder wint zeggen ze toch :)
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#134 Geplaatst 02 november 2012 - 19:04

Inderdaad, niet opgeven hoor! Als ze voor vandaag rauw aten, dan zullen ze het vandaag ook wel eten!
De brokken kun  je ook eventueel nog wel mengen met rauw hoor. Gewoon een heel klein ienieminie beetje door de brokken mengen. Een half theelepeltje vol, of als ze dat niet wil, zelfs nog minder ;) maar met geduld kom je er wel. Zo lang ben je nog niet bezig.

Volhouden hoor! Je katten (en jijzelf ;)) zullen je dankbaar zijn (uiteindelijk)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#135 Geplaatst 02 november 2012 - 19:44

Mja ik weet het maar ik vind het soms zo zielig, vooral voor Sala. :8
En die heeft het nog geen één keer aangeraakt he.