Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Overschakelen naar Carnibest

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#16 Geplaatst 14 mei 2012 - 19:40

:LOL: :LOL: Zo grappig, terwijl ik hier zit te lezen, is Gucci er ook aan begonnen :dancer: :dancer:
Ze "dopt" haar pootje in de carnibest en likt dit dan af.
Voor hun portie deze avond heb ik er wat warm water bijgedaan en wat brokjes erdoor gemengd.  Mika kijkt er niet naar om.
Voor een eerste dag vind ik dit een groot succes :dancer:
Seffens toch nog wat brokjes zetten zodat ook Mika eet, want ik wil niet dat ze helemaal niet meer eten en het is de bedoeling ze heel geleidelijk aan over te schakelen.
Maar for now, ben ik al heel blij :thumb: nu alleen nog hopen dat er geen diarree volgt maar tot nu toe geen probleem.

Bewerkt door Mika, 14 mei 2012 - 19:41.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 14 mei 2012 - 19:42

dat gaat al heel goed!

Eet Mika wel natvoer?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#18 Geplaatst 14 mei 2012 - 19:52

ginnie zei:

dat gaat al heel goed!

Eet Mika wel natvoer?

De laatste twee jaar niet, maar vroeger wel, maar ik moet heel voorzichtig zijn in wat ik hem geef, anders krijgt hij diarree.  Ik heb vandaag al tonijn in eigen nat meegebracht uit de winkel, zodat ik dat morgen eens kan proberen.
Maar ik ga om te beginnen met kleine porties werken, zodat hun buikje kan wennen.
Als Frisbie morgen geen diarree heeft, dan krijgt zij binnen een paar dagen al wat meer :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 14 mei 2012 - 19:55

als ze goed van de cb eet kun je in principe direct over. De kans op diarree is er wel, maar dat zou na een paar dagen (give or take) over moeten zijn als je cb blijft geven. Wel heel constant erin zijn.

Ze wennen supersnel aan het verteren van vlees, maar het vergt wel een omschakeling. Dat gaat het snelst als je direct omschakelt (maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet aandurft hoor ;) )

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#20 Geplaatst 14 mei 2012 - 20:07

Ik dacht dat je andere voeding altijd geleidelijk aan moet introduceren ?

Voor alle zekerheid toch even afwachten wat ik morgen in de kattenbak vind ;)
Ik ben al blij dat ze er zo goed van eet en het niet overgeeft.

Dat Gucci al probeert vind ik super, want ik had gedacht dat zij het moeilijkst zou zijn.

We zien wel, er is geen haast bij, thx voor de "support" :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#21 Geplaatst 14 mei 2012 - 20:22

wij hebben de meesten hier binnen een week overgezet. Een aantal hebben we direct overgezet. zo van 'kies maar, brok of vlees. o, je kiest vlees? mooi! brok kan dan weg' :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#22 Geplaatst 16 mei 2012 - 09:54

ginnie zei:

wij hebben de meesten hier binnen een week overgezet. Een aantal hebben we direct overgezet. zo van 'kies maar, brok of vlees. o, je kiest vlees? mooi! brok kan dan weg' :mrgreen:

Dat is wel handig natuurlijk :thumb:

Maar ... het gaat hier verbazingwekkend goed :thumb:

Mits wat tonijn door de carnibest zijn Gucci en Mika ook begonnen met eten van de carnibest.  Mika spuugde gisteravond het beetje wat hij gegeten had wel meteen weer uit :misselijk:
Maar hij had ook weer last van haarballen dus was al heel de dag wat spuugachtig (had 's morgens alweer een fikse haarbal uitgespuugd).  

Deze morgen nog eens carnibest aangeboden (met tonijn) en ze waren al heel wat enthousiaster,  ze hebben beiden een behoorlijke portie binnen. Tussendoor krijgen ze nog brokjes aangeboden omdat de porties Carnibest nog klein zijn en ik wel wil dat ze voldoende eten. Mika heeft nog niets uitgespuugd :) nu nog de kattenbak afwachten :misselijk:  Maar ik ben tevreden voor nu ...

Frisbie ... die is er verzot op en krijgt nu haar volledige dagelijkse portie carnibest.  Ze heeft er geen diarree van, ik had nooit verwacht dat het zo vlotjes zou gaan :dancer: :dancer:

Bewerkt door Mika, 16 mei 2012 - 09:55.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 16 mei 2012 - 11:10

goed he :)
Altijd fijn als katten weten wat goed voor ze is hihi
Als ze de cb goed eten kun je de brokken weglaten en de porties groter maken.
en dan kijken wat de kattenbak oplevert. Echt, mijn moeder zat naast de kattenbak waar er natuurlijk net een de grote boodschap deed, en ze keek me aan en vroeg: waar heb je eigenlijk de kattenbak staan?
ehm, naast je mam...... :d
Had ze niet gemerkt.

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#24 Geplaatst 16 mei 2012 - 16:35

:LOL: :LOL: :LOL: altijd fijn als de kattenbak niet opgemerkt wordt, bij ons staat hij ook in de leefruimte omdat mijn man geen kattenluikje in de deuren wil :s

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 16 mei 2012 - 19:21

Hoi Mika

Je moet u echt geen zorgen maken hoor als ze het lusten mag je hen ook alleen carnibest geven dan zie je ook het best het resultaat in de kattebak.
Hier hadden ze na enkele dagen al mooie harde drolletjes en met brokjes en natvoer hadden ze altijd diaree met de nodige vuile broeken enz.... :LOL:
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#26 Geplaatst 18 mei 2012 - 08:23

Zoals gedacht ging het toch wat te vlotjes ... sinds gisteren geven Mika en Gucci hun voeding over (carnibest maar ook hun oude brokjes).
Maagjes toch van slag blijkbaar

Deze ochtend heel de living vol :misselijk: :misselijk: :misselijk:

Wat nu ?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#27 Geplaatst 18 mei 2012 - 08:39

brokjes weglaten
het klinkt raar, maar volgens mij is de maag zich aan het aanpassen voor het verteren van vlees. De brokjes komen daartussen, en voor het verteren van brokjes is een ander soort spijsvertering nodig.
Probeer het met alleen vlees en zie wat het geeft.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 18 mei 2012 - 08:41

Mika zei:

Misschien heb ik erover gekeken, maar is er ook een topic van ?
(dan hou ik dat ook in de gaten ;) :) )

Dank je voor jullie tips :)

Hoe bedoel je? Van wat is er een topic?

Dat ik Carnibest wil geven? Nee :) .

Momenteel krijg ik het alleen aan Kiara verkocht :louche: .

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 18 mei 2012 - 08:44

ginnie zei:

Klinkt goed!

Heb je constant brokjes staan of geef je op bepaalde tijden?
Wat je kunt doen is de brokjes weghalen. Kijken of ze het dan wel eten.
Als ze wel natvoer eten kun je de brokjes weglaten en eventueel de carnibest mengen met natvoer
als ze niet direct over willen op carnibest dan.

Dit doe ik nu. Brokjes staan er nog gewoon, maar ze krijgen nu de CB gemengd met hun portie natte voeding.
Bij Rosje had ik er haar melkje over gedaan, maar ze heeft er gewoon naar gekeken en dat is het.
:louche:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#30 Geplaatst 18 mei 2012 - 08:58

Je kunt proberen om het Rosje puur te geven.
Als ik het Dilara gaf vermengd met haar (kitten)melk, dan haalde mevrouw haar poezelige neusje ervoor op. Gaf ik het puur, dan wilde ze het wel........

Geplaatste afbeelding