Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Overschakelen naar Carnibest

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Guest_Burretje_*
Guest_Burretje_*

#46 Geplaatst 19 mei 2012 - 18:24

Mika zei:

Ik denk dat Mika een beetje misselijk is,
hij heeft net weer gebraakt, na het eten van gras.
Alles ... carnibest maar ook zijn Hill's brokjes.

Ik meng nu niet meer met tonijn, Gucci eet het nu ook zonder tonijn en voor Mika lijkt het mij beter dat er maar 1 nieuwigheid is.
Bovendien weet ik dan ook niet meer of het door de carnibest komt of door de tonijn dat hij misselijk is.
Ik wil het nog niet meteen opgeven ... maar vind het wel moeilijk :(

Het braken komt hoogst waarschijnlijk door de combinatie van brok en KVV. Stop eens met voeren van de brok en kijk wat er dan gebeurt.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 20 mei 2012 - 12:16

Persoonlijk zou ik de brokjes ook weglaten en als het kan ook geen tonijn meer mengen door de KVV. Verder zou ik beginnen met één smaak KVV en dan pas als dat goed gaat, andere varianten gaan geven.
Liever nu 4x per dag (of meer) een heel klein beetje KVV geven dan wat grotere porties. Ik zou ook zorgen dat het goed op temperatuur is en dus niet te koud.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#48 Geplaatst 20 mei 2012 - 17:37

Dank jullie wel voor alle goede raad :flower:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 20 mei 2012 - 18:52

Ik geef Lowie en Isabella (ragdoll kittens, nu 1 week hier) hetzelfde als wat ze bij de cattery kregen : Porta 21 en brokjes Life's Abudance. Lowie gaat af en toe wel eens snoepen aan de kom Carnibest van de hond en omgekeerd ook natuurlijk :) . Zou dit veel kwaad kunnen ?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#50 Geplaatst 20 mei 2012 - 19:33

Nee, zolang het af en toe gebeurd kan het niet veel kwaad.
Maar als Lowie af en toe gaat snoepen, is het dan misschien niet de moeite waard om eens te proberen of hij de kattenvariant wil proeven? ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 20 mei 2012 - 19:37

Die zit al in de diepvriezer :) Ze zijn nog maar een week hier, dus ik wil ze nog even op hun gebruikelijke eten houden en dan overschakelen. Bas laat het toe dat Lowie aan zijn kom gaat eten, maar hij heeft het toch niet zo heel graag. Na een paar hapjes zet ik hem weg.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#52 Geplaatst 20 mei 2012 - 19:38

:)

ik moet eerlijk bekennen dat wij de katjes die hier binnenkwamen op de eerste dag de keuze hebben gegeven: brokjes of vlees. Als de keuze vlees was (en dat was het) dan gaan de meegekregen brokjes weg en krijgen ze vlees.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Kittens zet je over het algemeen zooooooooo makkelijk over

Geplaatste afbeelding

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 21 mei 2012 - 14:42

Ik ben net mijn eerste rollen Carnibest gaan halen. Ik vind het wel spannend :) Over het algemeen is Walter een makkelijke eter, brokjes kunnen we zo wisselen zonder te mengen, maar dit is toch wat anders. Hij heeft ook nog Uri-kel gekregen om de eerste periode de zuurtegraad van de blaas onder controle te houden.

Komende zondag krijgen we ook ons kittenmeisje, ze is dan 10 weken. We gaan ook eerst haar vertrouwde brokjes geven, maar als ze Carnibest lust, schakelen we misschien toch wat sneller over.

Ik heb voor de introductie van 'de nieuwe' een Feliway verstuiver gekocht, en ik was van plan die vanaf vrijdagavond ofzo in te steken (kitten komt op zondag). Nu met ander eten is er natuurlijk meer stress. Zouden jullie de Feliway al eerder beginnen te gebruiken?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#54 Geplaatst 21 mei 2012 - 19:03

Feliway heeft wat tijd nodig om te werken, best steek je de stekker minimaal een week vantevoren al in ;) dan heeft het optimaal effect.

En kittens, helemaal op die leeftijd, kun je direct overzetten hoor, geen probleem. ;)
Geplaatste afbeelding

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 21 mei 2012 - 20:14

De Feliway steekt in. Grappig om hem zo te zien snuffelen: 'waar komt dat vandaan?' :s

De Carnibest slaat niet echt aan, hij wil zelfs zijn brokjes niet meer als ze erin hebben gelegen... :catscratchhead

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#56 Geplaatst 21 mei 2012 - 20:17

geef je natvoer?
Want dan kun je het eventueel met natvoer mengen.
gewoon een portie natvoer zoals altijd, met 1 theelepeltje carnibest erdoorheen gemengd. als hij dat goed eet kun je een theelepeltje natvoer vervangen door nog een theelepel carnibest. en zo verder :)

Dit werkt het beste trouwens als je niet 24 uur per dag brokken hebt staan, dus de brokken zou ik dan weghalen.

Geplaatste afbeelding

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 21 mei 2012 - 20:51

Hij krijgt normaal enkel brokjes, van natvoer moet hij ook niet veel hebben...

Straks voor wij gaan slapen krijgt hij een minihandje brokjes (wil hem niet uithongeren, want heb gelezen dat vasten voor een kat erg schadelijk kan zijn), en morgen proberen we opnieuw :)

Guest_tes_h_*
Guest_tes_h_*

#58 Geplaatst 21 mei 2012 - 21:01

Laurie zei:

Hij krijgt normaal enkel brokjes, van natvoer moet hij ook niet veel hebben...

Straks voor wij gaan slapen krijgt hij een minihandje brokjes (wil hem niet uithongeren, want heb gelezen dat vasten voor een kat erg schadelijk kan zijn), en morgen proberen we opnieuw :)

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Een van mijn katten eet CB prima, de andere (kitten van 6 maanden) niet zo. En ik geef ze dat toch liever. Ze eet het wel, maar niet zoveel als nodig (gewicht, leeftijd etc).
Gewoon vol blijven houden? En als ze minder eet, is dat direct schadelijk?
Of kunnen ze wel even met wat minder?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#59 Geplaatst 21 mei 2012 - 21:04

ligt er aan wat je minder noemt

kittens mogen wat mij betreft eten wat ze willen. Richtlijnen zijn precies dat, richtlijnen.
Als ze het er goed op doet en ze goed groeit zit je helemaal op de goede weg :)

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#60 Geplaatst 21 mei 2012 - 21:12

Ik ben nu een week bezig ongeveer.  Mijn 3 katten eten ook enkel dieetbrokjes omwille van voedselallergie en gevoelige maag en darmen.

1 van de katten geen enkel probleem, verkoos onmiddellijk het vlees boven de brokjes en was op 2 dagen volledig overgeschakeld.  Ze had wat platte ontlasting toen ze meer carnibest kreeg maar dat is al over :thumb:  

Gucci/Mika : dat is een ander paar mouwen, puur willen ze het niet eten.
Daarom dacht ik, ik meng er wat tonijn doorheen, maar dat ging helemaal niet goed wat Mika betrof :misselijk: :misselijk: hij wou het dan wel eten, maar het kwam er even snel weer allemaal uit.

Omdat ze het (nog) niet puur willen eten, meng ik nu hun brokjes erdoor en dat gaat wel goed, geen :misselijk: meer, maar wennen langzaam ... Gucci begint het nu ook zonder brokjes te eten :dancer: Mika is nog wat moeilijker te overtuigen.  Ik meng het evenredig zodat ze als ze brokjes eten, sowieso wat carnibest mee binnen heb.  En meerdere kleine porties op één dag.
Ik merk het ook aan de kattenbak, beiden wat platte ontlasting maar niet om te zeggen supererg.

Het gaat dus al wat beter :) Frisbie was op 2 dagen tijd al over en ik moet zeggen dat ik het verschil merk, minder ontlasting, haar vachtje blinkt als een spiegel en ligt nog mooier.

En het is zalig haar te zien smullen van de carnibest, brokjes wil ze niet meer eten.

Bewerkt door Mika, 21 mei 2012 - 21:14.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie