Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Overschakelen naar Carnibest

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#76 Geplaatst 24 mei 2012 - 22:16

ik heb het ooit eens uitgerekend voor 1 kat. Gebaseerd op het geven van royal canin sterilised, op basis van de toen geldende prijzen. Ook de prijzen van het grit heb ik meegenomen. Alles gebaseerd op mijn eigen ervaringen.
Dan kom je met 1 kat goedkoper uit met vers (carnibest)

Uiteraard kan de uitkomst verschillen met ander voer en een andere leverancier. Niet iedereen koopt groot in om kosten te besparen (wij kochten minimaal 2 zakken met 10 kilo voer wat voordelig uitkwam en kregen daar dan ook nog korting over omdat ze zoveel bestellen en een cattery zijn).

Ik zal de berekening wel eens opzoeken. Is van vorig jaar, van toen ik de pawpeds cursus G1 deed...... het was een huiswerkopdracht :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 31 mei 2012 - 19:44

Stap 1 in het overschakelproces is gelukt: ipv enkel brokjes krijgt onze kater nu 's avonds natvoer. Hij heeft alweer een mooiere vacht, maar hij lijkt er wel wat van bij te komen. Ik geef 's morgens afgemeten brokjes en 's avonds een blikje (85gr) Almo nature. Geef ik hem te veel? Want hij was net afgevallen en is nu weer een beetje te dik. Is het misschien beter om enkel natvoer te geven en het blikje te verdelen over 's morgens en 's avonds?

Vanaf dat ik er een minibeetje Carnibest onder meng, laat hij het wel staan. Koppigaard.
Ik probeer het nu dus af en toe, maar niet te vaak, anders eet hij helemaal niet meer, of juist weer meer brokjes (of hij pikt de babycatbrokjes van de kleine). Het kleintje wil trouwens ook alleen maar brokjes (het liefst nog die van hém! Maar dat heb ik niet graag, want dat is speciaal antistruviet), naar natvoer kijkt ze niet om en naar kvv al helemaal niet.
Iemand nog tips?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#78 Geplaatst 31 mei 2012 - 19:48

kvv mengen met brokjes. vooral voor het kleintje. Als die smaak eenmaal te pakken heeft.........
Maar het kan ook zijn dat ze de smaak van de cb die je hebt niet echt lekker vinden. Je zou het eventueel nog kunnen proberen met een ander smaakje.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 31 mei 2012 - 20:40

voor het kleintje ga ik dat zeker proberen. Bij Walter heb ik dat al geprobeerd, maar dat was écht geen succes, hij heeft geen hap gegeten. Misschien was ik wel wat te enthousiast. Ik zal het morgen nog eens proberen met wat minder cb

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#80 Geplaatst 06 juni 2012 - 14:40

hier is stap 1 ook gelukt pfff wat een helse rit
mila staat nu op americain natuur en kipfilet, dit eet ze nu al prima , af en toe een kuiken dat eet ze zonder gemor
nu terug de carnibest erdoor mengen
brokken heb ik in 1 keer geschrapt , het ging niet met brokken , ze is verzot op brokken en voedde zich juist met wat ze maar kreeg , zonder brokken moest ze wel eten
ik merk nu ook al verschil in hun vacht
nu weer aandikken want mila is maar effekes 500gr afgevallen door koppig te doen

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#81 Geplaatst 06 juni 2012 - 17:33

kitten zei:

hier is stap 1 ook gelukt pfff wat een helse rit
mila staat nu op americain natuur en kipfilet, dit eet ze nu al prima , af en toe een kuiken dat eet ze zonder gemor
nu terug de carnibest erdoor mengen
brokken heb ik in 1 keer geschrapt , het ging niet met brokken , ze is verzot op brokken en voedde zich juist met wat ze maar kreeg , zonder brokken moest ze wel eten
ik merk nu ook al verschil in hun vacht
nu weer aandikken want mila is maar effekes 500gr afgevallen door koppig te doen

De aanhouder wint hé :)
Het is in het begin moeilijk maar als je stopt met de rest te geven en echt
hun rauw voer geeft dan gaan ze als ze honger krijgen het proberen en dan zijn ze er ook mee weg.
Het is wel even zoeken welke smaak ze het liefst hebben ik gaf hun in het begin  kipfilet in stukken  dan 2 de stap carnibest kalkoen omdt dat het meest aanleunde aan die kipfilet die ze graag aten en toen haaksbarf rund en nu willen ze alleen haaksbarf rund :LOL:
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 06 juni 2012 - 19:03

Succes joh, volhouden hoor!! ;)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#83 Geplaatst 06 juni 2012 - 21:44

zolang er americain tussen zit eet ze het flink op , daarpas een potje gezet zonder en vergeet het he , thor eet het flink op
jong is dat een dikkop , maar haar gedrag is er wel flink op vooruit gegaan , ze heeft zodanig moeite moeten doen om eten te vragen dat ze nu nog een echte flodder is geworden
kvond dat wel erg hoor toen ze vaak kwam vragen achter eten en ik er geen kon geven dat ze wel luste , tot op een dag ik een blikje tonijn had opgedaan en dat sap erover had gegoten , ik heb haar nog nooit zo zien schrokken als toen , dan stillekes het sap weg van de tonijn en de carnibest brokje per brokje erbij , van mila zit ik nu half/half
nu geef ik niet meer af hoor , al die moeite en werk en vooral voor haar
al die maanden , ze zal zij wel terug dik worden
nu is ze echt maar mager hoor , t'is precies vel en been , gelukkig heeft ze veel haar , t'valt zo niet op
ik heb nu de lam en kalkoen genomen

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 07 juni 2012 - 21:53

Joepie, kleine Colette heeft brokjes+rauwe zalm gegeten en zat erna flink te likkebaarden :LOL: Dat ze nu haar grote broer maar leert hoe het moet!

Guest_Zepke_*
Guest_Zepke_*

#85 Geplaatst 07 juni 2012 - 23:32

*Hier krijgen zowel de honden als de kat kvv van carnibest haaks barf enz... en dat gaat heel goed je mag nooit brokjes en kvv samen geven daar het verteringsproces anders is.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 08 juni 2012 - 16:22

[quote=Zepke;1241421je mag nooit brokjes en kvv samen geven daar het verteringsproces anders is.[/quote]

[SIZE=5] Als de poezen er geen last van hebben, waarom zou je dit dan niet mogen ? Hier krijgen ze al 4 jaar beide ;) [/SIZE]
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#87 Geplaatst 08 juni 2012 - 17:05

Hier doen we het vooral om ze te laten wennen, ooit wil ik wel van de brokjes af, maar eerst zien dat ze nog wat binnenkrijgen he :d

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 09 juni 2012 - 23:42

De kip valt beter in de smaak, zelfs kieskeurige Walter eet het! :LOL:

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#89 Geplaatst 09 juni 2012 - 23:55

Is zoeken wat ze liefst lusten he,....Ik heb ook alle smaken geprobeerd ,maar Eend & kalkoen zijn hier de favoriete smaken :)

Guest_Burretje_*
Guest_Burretje_*

#90 Geplaatst 15 juni 2012 - 14:05

kitten zei:

Ben ik dan de enige die schrikt van dit zinnetje?

Ik weet niet hoe zwaar ze is, maar 500 gram afvallen vind ik erg veel. Ik zou erg bang zijn voor leververvetting als mijn kat zo in hongerstaking ging dat ze zoveel gewicht verloor. Bij een kat van 4 kilo is dat 1/8 van het lichaamsgewicht. Dat is ongeveer als je zelf 60 kilo zou wegen en opeens 7,5 kilo kwijt bent. Dat is gewoon niet gezond.

Persoonlijk zou ik nooit de strijd aanbinden met een weigerachtige kat als het op eten aan komt. Er zijn genoeg manieren om het langs de weg der verleiding te doen.