Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Overschakelen naar Carnibest

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Guest_Paola_*
Guest_Paola_*

#91 Geplaatst 15 juni 2012 - 14:46

Ik schrik hier toch ook wel van. Denk dat veel mensen dit niet eens gerealiseerd hebben. Het is inderdaad gevaarlijk om zoveel zo snel af te vallen voor een kat. Ik heb er zelf ruim een jaar voor uitgetrokken om ze hier allemaal over te halen om alleen vlees te eten.
Ik ben blij dat ze nu wel goed eet. Aub doe dit niet meer op deze manier.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#92 Geplaatst 21 juni 2012 - 18:04

Ik ben sinds enkele dagen een poging aan het doen om hen ook Carnibest te leren eten. Zo puur lusten ze het niet, dus maar gemengd met hun natvoer (porta21). Nu meng ik al wat minder natvoer er door, je ziet ze hun neus optrekken maar ze eten het wel zo. Ik heb wel het idee dat ze langer voldaan zijn dan met enkel natvoer. Ik geef ze momenteel Carnibest kitten, dat is kip. Kan ik misschien eens proberen met een andere smaak, of zou dit nog te grof zijn voor hun ? Het zijn Ragdolls van bijna 18 weken en een goei 2,3 kg.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#93 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:52

Wendy,....Ik heb men Ragdoll kitten van in het begin al Carnibest gegeven , (toen hij nog maar 1200 gr woog trouwens)

En heb nooit kitten versie gegeven ,direkt begonnen met natuurvoer en dat ging prima ,naarmate de tijd vorderde begon hij wel wat kieskeuriger te worden ,natuurvoer was niet meer goed voor mijnheer,overgeschakeld naar vleesmix ,dit ging trg goed voor paar weken ,maar was daarna ook niet goed meer :d

Heb alle smaken dus geprobeerd en de voorkeur is geworden de eend & kalkoen mix ,met een lichte voorkeur voor de eend mix.

Moest ik van u zijn ,zou gewoon alle smaken proberen ,zal wel iets bij zijn die hij lust ;)

Bewerkt door Mister B., 21 juni 2012 - 22:56.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#94 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:53

kittenvariant is helemaal niet nodig hoor. Grof is het helemaal niet. De volwassen variant is ook al heel fijn gemalen ;)
en ze hebben tanden hoor, daar kunnen ze prima mee kauwen ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#95 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:06

dan zal ik als ik binnenkort terug moet voor de hond, eens een paar rollen van het andere voer meebrengen.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 01 augustus 2012 - 15:15

vanaf zaterdag kan ik KVV carnibest halen in een winkel in de buurt. Hoeveel geven jullie per dag per kat?

snachts zou ik droogvoer zetten.
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#97 Geplaatst 01 augustus 2012 - 15:31

Aangewezen hoeveelheid is 30 à 40 gr. per kg lichaamsgewicht.
Op de site van carnibest vind je ook veel informatie.

Bewerkt door Mika, 01 augustus 2012 - 15:32.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#98 Geplaatst 01 augustus 2012 - 15:38

oei Moby weegt 8 kg das dan 320 gram voor 24U of enkel overdag?
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#99 Geplaatst 01 augustus 2012 - 15:43

Ik verdeel de portie in twee maal overdag, dus 's morgens en 's avonds.
's nachts zet ik nog een minimale hoeveelheid droogvoer, omdat Mika dikwijkls niet wil eten als de twee dames aan het eten zijn.

Frisbie, die was meteen overgeschakeld, is er verzot op.  Zij at de eerste dagen heel veel van de carnibest, als ze kon at ze meteen de porties van mijn twee andere katten op.
Maar dat normaliseerde zich snel ... Nog beter is het 3 keer per dag aan te bieden omdat het vlees eens je het laat staan, snel "bruin" wordt.  Ik laat het dus (zeker met warme dagen zoals vandaag) geen hele dag staan.  Als het na een halve dag (3 à 4 uur) niet op is, dan neem ik het weg.  Maar meestal is er niet veel over.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#100 Geplaatst 01 augustus 2012 - 18:56

Minneke zei:

oei Moby weegt 8 kg das dan 320 gram voor 24U of enkel overdag?

dat is de portie voor 24 uur.

Is 8 kilo voor Moby een goed gewicht of is hij eigenlijk wat te zwaar?

De richtlijn van 30-40 gram per kilo lichaamsgewicht is namelijk per gezond lichaamsgewicht. Dus als Moby nu 8 kilo weegt, maar eigenlijk is 7 kilo voor hem ideaal, dan geeft je hem ca 210 tot max ca 280 gram per dag (24 uur).
Is hij met 8 kilo op zijn ideale gewicht dan geef je hem 240 tot 320 gram per dag.

Als je net begint zullen ze wat meer eten en als ze eenmaal gewend zijn dan eten ze wat minder. De hoeveelheid zal stabiliseren, al zullen ze met warm weer wat minder gaan eten (maar dat is altijd wel zo denk ik ;) )

Je kunt meerdere keren per dag geven. Inderdaad gewoon de portie delen naar het aantal keer dat je wilt geven. Stem het ook af op de kat. Als hij elke keer maar 50 gram eet, is het misschien handiger om wat vaker een kleinere portie te geven dan om twee keer een grote portie te geven.

wij geven twee keer per dag, dat komt voor ons het beste uit, op verschillende tijden. Al is het wel zo dat door het werk veelal vaste tijden zijn. maar als ze eens op een andere tijd krijgen (in het weekend bijvoorbeeld) dan vinden ze dat ook prima, zijn ze wel gewend. Mijn voorkeur is op verschillende tijden geven, zodat ze niet op 1 bepaald tijdstip altijd om eten komen zeuren. ;)
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#101 Geplaatst 01 augustus 2012 - 18:58

O ja! bijna vergeten.... bij deze hoeveelheden is het niet nodig om in de nacht brokken te geven. Als hij eenmaal goed van het vlees eet is dat alles wat hij nodig heeft. Zolang je maar compleet voert zodat er geen tekorten ontstaan. Carnibest is compleet. Tinlo is compleet als je alle smaakjes in 1 week geeft, of de catteryrol geeft (daar zitten alle smaken al in)
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 04 augustus 2012 - 13:34

ben vandaag gestart met de Carnibest, meng het wel nog met de helft ander natvoer voor de eerste halve kilo.

ze eten er allebei van, Pruts ietje minder ma das altijd al een klein etertje geweest qua natvoer.

Heb nog veel natvoer potjes staan dus ga het zowieso nog verder mengen tot de potjes , maar steeds minder en minder potteke en meer carnibest.

ben content dak het hier in de buurt kan kopen en de stap heb gewaagd om het hen te geven. Uiteindelijk komt het toch niet duurder uit dan potjes natvoer.
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 04 augustus 2012 - 18:09

Fijn he, dat het uiteindelijk toch niet zo duur is :) Hopelijk heeft Moby een meer voldaan gevoel nu bij de Carnibest.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#104 Geplaatst 07 augustus 2012 - 14:50

Minneke zei:

ben vandaag gestart met de Carnibest, meng het wel nog met de helft ander natvoer voor de eerste halve kilo.

ze eten er allebei van, Pruts ietje minder ma das altijd al een klein etertje geweest qua natvoer.

Heb nog veel natvoer potjes staan dus ga het zowieso nog verder mengen tot de potjes , maar steeds minder en minder potteke en meer carnibest.

ben content dak het hier in de buurt kan kopen en de stap heb gewaagd om het hen te geven. Uiteindelijk komt het toch niet duurder uit dan potjes natvoer.

Leuk, houd ons op de hoogte, ben benieuwd naar jullie vorderingen!
Succes!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

morgain
morgain
  • 438 berichten
  • 2 katten

#105 Geplaatst 07 augustus 2012 - 15:00

ginnie zei:

Als je net begint zullen ze wat meer eten en als ze eenmaal gewend zijn dan eten ze wat minder. De hoeveelheid zal stabiliseren, al zullen ze met warm weer wat minder gaan eten (maar dat is altijd wel zo denk ik ;) )

Mijn katten eten bij warm weer ook aanzienlijk minder. soms laten ze zelfs een maaltijd staan. Kan ik dan tijdens zo'n periode hun portie halveren of enkel 's morgens hun portie geven en die van 's avonds laten vallen? Ik vind het zo'n zonde dat ik zo veel eten moet wegsmijten!
Geplaatste afbeelding