Spring naar inhoud

- - - - -

allergisch aan andere voeding

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#1 Geplaatst 24 juli 2009 - 20:03

hoi,
ik zit hier met een vervelend probleempje.
ons Nala heeft kale plekjes aan haar poten.
die zijn al onderzocht door de dierenarts, maar die vond niets en dus was het te wijten aan stress.
ons Shanti is nu zwanger en krijgt terug kitten voeding van RC 36.
wat inhoud dat ook Nala ervan eet.
wat merken wij nu. ons Nala haar plekjes verdwijnen er komt precies weer haar op.
mogen wij die voeding blijven geven of moet ze op de volwassen voeding staan.
kan het kwaad als ze voor de rest van haar leuke leven op rc 36 staat?
groetjes
weslie

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#2 Geplaatst 24 juli 2009 - 20:13

Gaat ze met kittenvoer niet teveel voedingsstoffen binnenkrijgen en eventueel teveel gaan verdikken. Ik dacht niet dat het zo goed was om een volwassenkat op kittenvoer te laten staan. Dus misschien moet je eens op zoek naar een ander voer waar ze wel tegen kan.
Groetjes Nikki en poezels Tache, Robbedoes, Tommeke en KD

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#3 Geplaatst 24 juli 2009 - 20:46

dat is het net, we hebben al rc indoor geprobeert, rc speciaal van de dierenarts voor katten met allergie, hills,
ik dacht ook dat het niet echt gezond was.
misschien nu wat laten zolang zus en kleintjes erop staan zo kan ze haar haren terug krijgen. en daarna nog eens proberen met volwassen voeding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 juli 2009 - 21:21

Misschien eens proberen met andere volwassen merken...
Kan je via goolge nergens mensen vinden met hetzelfde probleem en kijken welke voeding helpt bij hen?
Het zou kunnen zijn dat ze een ander merk wel verteerd en als dat niet helpt, zal het inderdaad beter kittenvoeding worden, maar dan zorgen dat ze wat minder krijgt of veel beweging heeft als je ziet dat ze te dik zou worden.
Geplaatste afbeelding

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#5 Geplaatst 24 juli 2009 - 22:07

Ik zou dan ook eens andere merken gaan proberen, eentje zonder bewaarmiddelen ofzo.
Groetjes Nikki en poezels Tache, Robbedoes, Tommeke en KD

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 juli 2009 - 23:14

Of misschien proberen mengen met gewone brokjes...? Misschien als ze niet de volledige hoeveelheid RC indoor of dergelijke eet, dat het ook beter gaat?

Ik weet het niet he, 't is maar een gokje :) Juul, mijn hondje dat nog thuiswoont, heeft ook kale plekken gekregen (wel van een ziekte), maar hij eet nu Hill's en normaal kreeg hij broleten (in mjn ogen toch) en nu krijgt hij ook terug haar op die plekjes... Dus wie weet heeft eten daar toch mee te maken en ja, wat doe je dan he? Mss eens horen bij DA of het heel erg kwaad kan dat ze kittenvoer blijft smullen...

Geplaatste afbeelding

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#7 Geplaatst 25 juli 2009 - 10:10

ja, ik zal eens vragen aan onze DA , hij is nu in verlof denk ik, maar moet toch nog eens gaan met mama Shanti in spe. kan het dan eens vragen.
thanks
weslie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 25 juli 2009 - 14:36

Ik zou dan toch ook de kittenbrokjes mengen met volwassenvoer, enkel het kittenvoer gaat ze inderdaad vlugger van verdikken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag