Spring naar inhoud

- - - - -

Kattin begint plots in de zetel te plassen

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_elleke87_*
Guest_elleke87_*

#1 Geplaatst 13 mei 2012 - 20:57

Hallo,

Een vriendin van mij heeft een kater en een kattin van 1 jaar oud. Enkele maanden geleden is de kattin plots in de zetel beginnen plassen als zij niet thuis was. Het is begonnen in de periode dat ze op reis is geweest. Nu heeft ze al vanalles geprobeerd (kattenbak in de zetel op die plaats zetten, kattenbak bijgenomen,..) maar niets heeft mogen baten. Hebben jullie nog een idee, want ze is ten einde raad. Zou het kunnen dat dat er iets gebeurt is met de andere kat, waardoor ze nu gestresseerd/bang is?

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.874 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 13 mei 2012 - 21:26

Is je vriendin al bij de da geweest om iets medisch uit te sluiten? 80 tot 90% van alle gevallen van wildplassen zijn namelijk medisch gerelateerd.
Als medische problemen echt zijn uitgesloten kun je gaan denken aan een gedragsprobleem.
Ik vind het lastig om tips te geven aangezien ik niet weet wat er allemaal al verder is geprobeerd, maar eerst naar de da (eventueel voor een tweede keer) is altijd een goed idee.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#3 Geplaatst 13 mei 2012 - 21:28

Is ze met de kattin al naar de DA geweest?

Eerst moet er uitgesloten worden dat het medisch probleem is, zoals blaasontsteking of blaasgruis?

Omdat het begonnen is tijdens een periode dat het personeel op reis was, kan het inderdaad een gedragsprobleem zijn. Ze kan eens contact opnemen met een gedragstherapeut.

Guest_elleke87_*
Guest_elleke87_*

#4 Geplaatst 13 mei 2012 - 21:34

Ze is al bij de da geweest en deze sluit een medisch probleem uit, deze week gaat ze nog eens omdat het probleem nu toch blijft aanhouden. DA denkt aan een slechte ervaring met de andere kat op die plaats. Ze houdt nu al enkele dagen de katten gescheiden als ze niet thuis is, en probeert toch verder met de kattenbak in de zetel. Ze heeft ook al allerlei producten gebruikt, maar werkte ook niet.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 13 mei 2012 - 21:57

Zijn de diertjes gecastreerd, is de kattin gesteriliseerd?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 13 mei 2012 - 22:11

Kattenbak in de zetel is ook geen goed idee. Mss doet ze het uit verlatingsangst, daar het begonnen is als ze op reis was en als ze weg is.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#7 Geplaatst 13 mei 2012 - 22:22

catherine zei:

Kattenbak in de zetel is ook geen goed idee. Mss doet ze het uit verlatingsangst, daar het begonnen is als ze op reis was en als ze weg is.

Is een mogelijkheid al denk ik bij een poes eerder, als medische oorzaken zijn uitgesloten, aan hormoon gerelateerd gedrag.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 14 mei 2012 - 00:14

En heel belangrijk: heeft de dierenarts er gewoon naar gekeken, of is er ook uitgebreid urine- en bloedonderzoek gebeurd? Helaas blijken katten maar al te vaak op het zicht gezond verklaard te worden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#9 Geplaatst 14 mei 2012 - 00:16

jopperke zei:

En heel belangrijk: heeft de dierenarts er gewoon naar gekeken, of is er ook uitgebreid urine- en bloedonderzoek gebeurd? Helaas blijken katten maar al te vaak op het zicht gezond verklaard te worden.

Daar heb jij helemaal gelijk in!

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#10 Geplaatst 14 mei 2012 - 00:55

Sihirci zei:

Daar heb jij helemaal gelijk in!

Hé, slaaf!! Dat is MIJN functie, om te zeggen dat anderen helemaal gelijk hebben!! :x :goofy: :x
Dus: Jopperke, daar heb je helemaal gelijk in! :d

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#11 Geplaatst 14 mei 2012 - 00:58

Kempenkat zei:

Hé, slaaf!! Dat is MIJN functie, om te zeggen dat anderen helemaal gelijk hebben!! :x :goofy: :x
Dus: Jopperke, daar heb je helemaal gelijk in! :d

ja meester, excuseer meester, deze slaaf was haar plaats vergeten meester, vergeef mij meester?

Proesttttttttt :x :x :x

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#12 Geplaatst 14 mei 2012 - 01:26

Sihirci zei:

ja meester, excuseer meester, deze slaaf was haar plaats vergeten meester, vergeef mij meester?

Proesttttttttt :x :x :x
Nou vooruit, voor deze keer. MAAR LAAT HET NIET WEER GEBEUREN!! :evil:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 14 mei 2012 - 01:28

Kempenkat zei:

Nou vooruit, voor deze keer. MAAR LAAT HET NIET WEER GEBEUREN!! :evil:

Dank u meester.

:slach: :slach: :slach: :slach: :slach: :slach:

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#14 Geplaatst 14 mei 2012 - 01:29

Evyke, sorry voor dit intermezzo. :)
Sihirci en ik zijn af en toe een beetje melig. En zij had zich een paar minuten tevoren bij een ander topic (gedrag en opvoeding/gezocht-huisdieren-met-gedragsprobleem-voor-gratis-gedragsconsult) tot slaaf van haar katten verklaard. Zodoende!

Bewerkt door Kempenkat, 14 mei 2012 - 01:31.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#15 Geplaatst 14 mei 2012 - 01:37

Kempenkat zei:

Evyke, sorry voor dit intermezzo. :)
Sihirci en ik zijn af en toe een beetje melig. En zij had zich een paar minuten tevoren bij een ander topic (gedrag en opvoeding/gezocht-huisdieren-met-gedragsprobleem-voor-gratis-gedragsconsult) tot slaaf van haar katten verklaard. Zodoende!

:shhh: :shhh: :shhh: