Spring naar inhoud

- - - - -

Kattin begint plots in de zetel te plassen

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#16 Geplaatst 14 mei 2012 - 13:43

Ze moet er alleszins voor zorgen dat er geen urine-geur meer achterblijft in de zetel, zodat er op dat gebied al geen associatie meer gemaakt kan worden met "het voorval".
Efkes een afkoel-periode door ze apart te houden is goed, dekentjes eens verwisselen, en dan eens ruimtes wisselen: kat A in de ruimte van kat B terwijl kat B dan in de ruimte van kat A zit.
En dan positieve associaties beginnen maken, deur op een kier zodat ze elkaar zien en dan hun favoriet eten, wat snoepjes, zich mega amuseren met hun allerliefste speelgoed, zodat de katten beseffen van "wel wel, als we elkaar zien, gebeurt er altijd iets mega-leuks" .

Dit zijn zaken die ik vorig weekend gehoord heb tijdens de "katten-gedrags-cursus" bij Felinova. Ik ben de mijne ook aan het her-introduceren, 't is soms eens op de tanden bijten maar 'k ga toch proberen om het op "de goeie manier" te doen en het zeker 3 weken vol te houden vooraleer ik ze weer bij elkaar steek.

Succes!

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 14 mei 2012 - 18:56

Lol, kom hier niet meer bij!!! :x

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 14 mei 2012 - 18:57

Dat zijn allemaal goede tips voor als het aan de onderlinge relatie ligt Sabine, maar dat weten we nu nog niet. Er kan vanalles anders meespelen.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#19 Geplaatst 14 mei 2012 - 21:43

Da's ook waar. Als het door een "ander voorval" komt, ben je daar niet zo veel mee.
Maar als die persoon op reis was, zal het niet meevallen om de onderliggende oorzaak te vinden.
't Zal wat van alles proberen zijn en zien wat er meest succes heeft.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#20 Geplaatst 14 mei 2012 - 21:50

Sabine2 zei:

Ze moet er alleszins voor zorgen dat er geen urine-geur meer achterblijft in de zetel, zodat er op dat gebied al geen associatie meer gemaakt kan worden met "het voorval".
Efkes een afkoel-periode door ze apart te houden is goed, dekentjes eens verwisselen, en dan eens ruimtes wisselen: kat A in de ruimte van kat B terwijl kat B dan in de ruimte van kat A zit.
En dan positieve associaties beginnen maken, deur op een kier zodat ze elkaar zien en dan hun favoriet eten, wat snoepjes, zich mega amuseren met hun allerliefste speelgoed, zodat de katten beseffen van "wel wel, als we elkaar zien, gebeurt er altijd iets mega-leuks" .

Dit zijn zaken die ik vorig weekend gehoord heb tijdens de "katten-gedrags-cursus" bij Felinova. Ik ben de mijne ook aan het her-introduceren, 't is soms eens op de tanden bijten maar 'k ga toch proberen om het op "de goeie manier" te doen en het zeker 3 weken vol te houden vooraleer ik ze weer bij elkaar steek.

Succes!

Sabine, dit was ook mijn voorstel geweest, maar je was me voor. :p
Maar het is idd pas de oplossing als al de rest is uitgesloten. We weten zelfs niet op de DA een staal heeft onderzocht van de urine. Een da kan ook gewoon gezegd hebben dat de kat er gezond uitzag.

Sabine2 zei:

Da's ook waar. Als het door een "ander voorval" komt, ben je daar niet zo veel mee.
Maar als die persoon op reis was, zal het niet meevallen om de onderliggende oorzaak te vinden.
't Zal wat van alles proberen zijn en zien wat er meest succes heeft.

Heel leuk ook om te lezen, dat jij de theorie direct in praktijk toepast. Ben benieuwd naar jouw ervaring en uitkomst met de katten. Hou me zeker op de hoogte hé.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 14 mei 2012 - 22:17

Wij hebben dat met onze kater, plots begon hij te plassen in de gleuf tussen de 2 zittingen. De geur krijg ik er enkel met UFC2000, maar dat is dan wel maar enkele weken en dan komt het terug! Echt niet leuk... Doordat die geur steeds terugkomt, vraag ik mij af of hij het eigelijk nog doet of niet. Hij doet/deed dat wel altijd 's nachts... Heeeeeel vervelend! :o

citroengeel
citroengeel
  • 443 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 14 mei 2012 - 22:37

Ik heb ook een kat gehad die plots in de zetel begon te plassen.De geur er uitkrijgen was niet min.Nu om dat af te leren heb ik gewoon aluminiumfolie in de zetel gelegd,vanals die er in sprong dat die schrikte van het lawaai.
Hij heeft dit een paar weken gedaan en de oorzaak lag dat er soms een vreemde(buren) kat bij ons binnenkwam.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 14 mei 2012 - 22:42

citroengeel zei:

Ik heb ook een kat gehad die plots in de zetel begon te plassen.De geur er uitkrijgen was niet min.Nu om dat af te leren heb ik gewoon aluminiumfolie in de zetel gelegd,vanals die er in sprong dat die schrikte van het lawaai.
Hij heeft dit een paar weken gedaan en de oorzaak lag dat er soms een vreemde(buren) kat bij ons binnenkwam.

Zou dat mss ook eens proberen, maar hij slaapt normaal in de zetel, zou hij daar dan geen schrik van krijgen? Vreemde katten komen bij ons niet binnen... Misschien kan het liggen aan dat hij stress heeft gehad overdag omdat wij bezoek of vreemde mensen in huis hadden? Of zou dit niet kunnen?

liange
liange
  • 2.371 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 16 juni 2012 - 22:42

elleke als je mij prive berichten stuurt voor 1 van mijn kittens te adopteren en ik vraag of je er nog steeds 1 wil gelieve dan ook te antwoorden . ik zie dat je nog online bent geweest . Als je geen meer wil zeg het dan gewoon eerlijk ipv niet te reageren op mijn bericht . Dan vraagt een mens zich af waarom wij zo streng zijn in de selectie voor een adoptant als ze al niet reageren op de vraag als ze nog steeds 1 willen ben dan nog met geen enkele vraag begonnen tssssssssssss

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 17 juni 2012 - 11:20

Hier plaste prutske ook plots in de mand van de hondjes, toen bleek dat ze krols was. Na het helpen heeft ze het nooit meer gedaan
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 18 juni 2012 - 16:55

Kyetje zei:

Misschien kan het liggen aan dat hij stress heeft gehad overdag omdat wij bezoek of vreemde mensen in huis hadden? Of zou dit niet kunnen?

Dit kan wel. Je kat durfde dan waarschijnlijk niet op de kattenbak gaan, maar moest nodig, dus heeft dan maar een plaats uitgekozen waar hij zich op dat moment wél veilig voelde. Een plaats die naar jullie ruikt, zijn 'beschermengelen'.

Bewerkt door Tinne, 18 juni 2012 - 16:55.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.