Spring naar inhoud

- - - - -

Papfleskittens!

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 20 mei 2012 - 12:33

Amaai met die stoelgang ..... de sukkeltjes, gelukkig zijn ze er van verlost ... hoe voel je jezelf als het niet lukt hé, stel je voor ... en die sukkeltjes kunnen het dan nog niet zeggen. Gelukkig komt er hulp van hieruit hé, ik heb hier al veel bijgeleerd :d

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 20 mei 2012 - 12:34

Owkeej, op de vinger dan! :)
Hoe lang blijft zo'n potje eigenlijk goed als het open is? Niet dat we 't moeten weggooien, hier zijn nog volwassen kattenbeesten die dat ook erg lekker vinden, maar 't is niet dat 't zo goedkoop is, he. Geplaatste afbeelding

Edit: oh ja, hoe vaak mag ik dit nu per dag geven?

Bewerkt door FlyingVorstin, 20 mei 2012 - 12:36.

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 20 mei 2012 - 14:45

Hihi, die ene met 't vlekje vond 't maar raar, dat spul dat ik onder haar neus duwde. Maar toen liet ik er wat druppeltjes melk op vallen en begon ze enthousiast op mijn vinger te zuigen. :love3:
Die andere "hapt" er echt in, wel leuk om te zien.

Zeg, een ander puntje: die nagels! Wat verschrikkelijk zeg. :onzeker: Heel mijn handen halen ze open met die scherpe dingen. Vooral die zwarte is er heel goed in, ze "graaft" als een krankzinnige in de lucht als ze het flesje in de gaten krijgt, en als ik haar dat flesje wil geven, moeten mijn hand en mijn vingers wel in die ruimte in de lucht komen en dan zit ik dus vol schrammen. Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.828 berichten
  • 13 katten

#34 Geplaatst 20 mei 2012 - 14:51

Dat is melktrappelen. Dat doen ze instinctief om bij de mama de melkgift te stimuleren als ze bij haar drinken.
Als je een zachte doek hebt die je zo kunt plaatsen (naast de fles ongeveer, daar waar ze trappelen) dat ze daartegenaan kunnen trappelen, zullen ze rustiger zijn met de pootjes als ze drinken ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 20 mei 2012 - 15:08

Oh, nee, ze houdt zich heel stil wanneer ze drinkt hoor. Het is vlak ervoor, als het speentje niet snel genoeg in haar mond gaat (tja, ze doen die ook niet spontaan open he) of als het halverwege een beetje verstopt zit of zo.
Ze reikt ook echt de hoogte in, ik zie niet goed hoe ik daar een doek kan tussen steken. Plus, dan blijft ze hangen met haar nageltjes en zit ze daar weer aan te trekken. O:) (Mijn handdoeken hangen nu al vol met lange draadjes. Geplaatste afbeelding)

Edit: wanneer gaan ze de nagels kunnen intrekken? En vanaf wanneer kan je leren dat het eigenlijk niet gewenst is en het besef bijbrengen dat 't pijn doet bij de ander? Ik weet dat ze dat ook van elkaar leren. En dat als je met je kitten dat iets ouder is speelt, en het gebruikt nagels of tanden, dat je dan direct het spel moet stopzetten om eventueel agressief gedrag later te voorkomen. Mja, daar zijn ze nu nog te klein voor he, 't is ook niet om te spelen dat ze 't doet. Want als we spelen, doet ze dat veel voorzichtiger. :)

Bewerkt door FlyingVorstin, 20 mei 2012 - 15:11.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#36 Geplaatst 20 mei 2012 - 19:20

Ik wens je veel succes! Is echt een boeiend topic om te volgen, heb al heel veel bijgeleerd! Ik hoop dat de kittens het zo goed blijven doen! En proficiat met je werk!

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 20 mei 2012 - 22:23

Vandaag ben ik begonnen met vlees geven. Ik meng het eerst met een beetje melk tot het een heel vloeibaar papje wordt. En dat doe ik dan in het papflesje. Dat gaat goed! Vinden ze heerlijk! :)
Ben wel benieuwd naar de stoelgang nu.

Fijn dat er nog iemand meeleest! :)

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 22 mei 2012 - 20:23

Hallelujah! Vandaag allebei flink gekeuteld! :)

Beetje icky, maar ik heb er foto's van... :misselijk: :oops:
Dit is van Zwartje, deze ochtend: KLIK Zo'n lange heeft ze nog nooit gedaan.

En deze van Vlekje, vanavond na Microlax. Het begon echt heel lang te duren, dus belde ik de DA die me dit spul aanraadde. Volgens mij zit er nog wat te wachten, maar dat komt straks wel. 't Was zo zielig voor dat arme beestje, heel haar poepje rood. :s KLIK Ik vind het vooral raar dat dat in 't begin de normale lichtbruine/gelige kleur is en opeens wordt dat zo donkerbruin... Is dat normaal?

Voor de rest: ze spelen heerlijk samen! En er gaat ook iemand op de kattenbak plassen! :) (Ik denk 't zwartje.) En ze lopen al heel wat meer rond, en als ze wakker zijn, kunnen ze ook wel eens zwijgen, zalig. :)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#39 Geplaatst 22 mei 2012 - 20:45

Deze keutels zijn echt wel enorm groot. Wauw. :goofy:

Dat die stoelgang veranderd van kleur halverwege is heel normaal hoor. Dit komt door de andere voeding die ze nu krijgen. :)

Heb je nog foto'tjes van de kittens? :heart:

:loveshower: :loveshower: Al eentje gaat op de kattenbak. Whoop whoop ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#40 Geplaatst 22 mei 2012 - 20:47

Dat is de moeite... komt dat allemaal uit 1 kitten? :trance:

Die moet geweldig opgelucht geweest zijn daarna :)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 23 mei 2012 - 21:35

Haha, indrukwekkend he? :LOL:

Ach, op de kattenbak gaan is 'n groot woord, vandaag lagen er twee plasjes gewoon in de ren. O:) Tja, ze zullen het nog wel leren. 't Is toch al niet meer in hun nest (of toch minder), maar ik denk dat 't vooral 't zwartje is. Vlekje doet 't volgens mij enkel wanneer ik masseer vlak na 't flesje.

Voer uit 'n bordje is nog steeds geen succes. Gewoon hetzelfde spul van in hun flesje, ik spuit dan een klein beetje op 'n bordje en laat hen dat eerst ontdekken, maar niks hoor. :s

Brr, ze zijn alweer aan 't zeuren om eten. 't Is nog maar een uur geleden! Dus ik wacht, dan houden ze na een tijdje vanzelf op en gaan ze spelen of slapen. Maar het is wel een beetje 'n vervelend geluid, zucht. :onzeker:

Filmpje is aan 't uploaden! Is wel niet zo cool, had 't net rap rap gefilmd terwijl ze eigenlijk aan 't zeuren zijn, dus da's niet zo leuk. :p
Misschien willen ze straks na 't eten nog eens op hun schattigst zijn en film ik ze dan even.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#42 Geplaatst 23 mei 2012 - 21:46

Super een filmpje. Ik wacht vol ongeduld. :heart:

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 23 mei 2012 - 22:29

Kittens :: DSCI0535.mp4 video by flyingvorstin - Photobucket
Voilà! :)

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 23 mei 2012 - 22:34

die stappen al goed rond !! zijn schatjes !!
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#45 Geplaatst 23 mei 2012 - 22:35

:love3: :love3: :love3: :love3:

Zo schattig.