Spring naar inhoud

- - - - -

Papfleskittens!

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
Elise Rijdes van Soest
Elise Rijdes van Soest
  • 337 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 23 mei 2012 - 22:40

FlyingVorstin zei:

Voer uit 'n bordje is nog steeds geen succes. Gewoon hetzelfde spul van in hun flesje, ik spuit dan een klein beetje op 'n bordje en laat hen dat eerst ontdekken, maar niks hoor. :s

Vaak merk ik dat die pappertjes veel langer dan 'moederkittens' de fles nodig hebben. Ik heb het wilde vermoeden dat ze hun zuigbehoefte dan nog niet voldoende bevredigd hebben en ik ga dan ook altijd maar gewoon door met flessen. Tot ze op een gegeven ogenblik beginnen te bijten op de speen en in je hand en dan wordt het eens tijd voor voer met een 'bite' erin.
Ik had er vorig jaar eentje die op 10 weken leeftijd nog steeds dacht dat ik hem probeerde vergiftigen met natvoer.....

Geplaatste afbeelding

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 23 mei 2012 - 22:43

Elise Rijdes van Soest zei:

Ik had er vorig jaar eentje die op 10 weken leeftijd nog steeds dacht dat ik hem probeerde vergiftigen met natvoer.....

:lachen: :lachen: ocharme die sukkel !!
Geplaatste afbeelding

Elise Rijdes van Soest
Elise Rijdes van Soest
  • 337 berichten
  • 6 katten

#48 Geplaatst 23 mei 2012 - 22:49

ja, dat was hij wel! Maar wel erg lief!

Geplaatste afbeelding

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 24 mei 2012 - 00:19

:heart: :thumb: :heart:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 24 mei 2012 - 07:29

Elise Rijdes van Soest zei:

Schitterend. 8)
Wel, vooral die zwarte bijt al eens in mijn vinger als ze denkt dat daar nog een speen is. O:) Maar ook zij moet er niets van hebben als ik 't voorschotel op 'n bordje. Van mijn vingers aflikken ging al ietsje beter, maar da's zo'n smurrie zeg. :p Misschien toch maar eens opnieuw proberen, als tussenstap zeg mag...

Whoew, mijn eerste youtubefilmpje geüpload, jeuh! :)
Kittens 3,5 weeks old - YouTube

Tiens, ik meende ergens gelezen te hebben dat als je de link plaatst, 't forum er zelf een filmpje van maakt ipv door te verwijzen... :catnoknow

Bewerkt door FlyingVorstin, 24 mei 2012 - 07:30.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#51 Geplaatst 24 mei 2012 - 07:33

Je zal wel heel goed merken als ze klaar zijn voor brokjes en natvoer.

De mijnen beten op een bepaald moment hun speentjes helemaal kapot... maar echt helemaal :trance: .. ben dan echt moeten stoppen met hun flesjes tussendoor, want anders had ik geen spenen meer.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#52 Geplaatst 24 mei 2012 - 15:20

FlyingVorstin zei:

Tiens, ik meende ergens gelezen te hebben dat als je de link plaatst, 't forum er zelf een filmpje van maakt ipv door te verwijzen... :catnoknow

Enkel als je het via je profiel geupload hebt.  Niet door een link via youtube.

Moet vanavond kijken, hier lukt het niet O:)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#53 Geplaatst 24 mei 2012 - 16:23

ik deed dat altijd op een lepeltje, is toch iets properder dan op je vinger :)
Geplaatste afbeelding

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 24 mei 2012 - 17:26

HALLELUJAH!! Daarnet kregen ze elk hun 15 ml melk plus vlees, maar vooral Vlekje bleef echt nog doorzeuren. Dus ik dacht, ah zo? Jij wil nog eten? Goed, maar dan moet je 't wel zelf pakken.
En toen maakte ik 'n nieuw prakje. Op 'n bordje op een handdoek gedaan en in de ren gezet. Zwartje loopt er eerst heel leuk doorheen. O:)
Maar toen had Vlekje 't opeens ontdekt! :LOL:

*slurrrp slurrrp slurrrrrp* :)
Niet zo heel veel meer, ze miauwde nadien ook nogal. Ik denk dat ze een beetje gefrustreerd was. Mja, ze mag haar buikje toch niet zo knalrond eten. :p

(P.S.: ik noem ze niet Vlekje en Zwartje he. Ik wil liever een "echte" naam voor mijn dieren. Da's vooral omdat "die met 't vlekje" nogal lang is om telkens te zeggen. Ik noem ze wel schatjes en lievekes, en meisjes, meissies, dames, miekes, prutskes, en monstertjes. :x )

Bewerkt door FlyingVorstin, 24 mei 2012 - 17:29.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 24 mei 2012 - 17:30

Wat een lieverdjes... :love:

Zo fijn wat je allemaal doet voor deze kleintjes... :heart: :love3: en zo blij te lezen dat het ook zo goed gaat met "Tijgertje en zwartje"... ;) :LOL:

Veel succes verder met je papfleskittentjes.... :thumb:
Geplaatste afbeelding

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 24 mei 2012 - 19:28

Hihi, ik vind 't eigenlijk nogal gek als mensen zeggen dat 't fijn is wat ik doe voor deze kleintjes. Wat had ik dan moeten doen? Ze in de steek laten? :p
But still, it's nice to be appreciated. :oops: :)

Klik, kijk en kwijl! :love3:

Edit: oh ja, sorry voor de slechte kwaliteit. 't Is van een goedkoop fototoestel en 's avonds. Maar wel cute! :)

Bewerkt door FlyingVorstin, 24 mei 2012 - 19:34.

Elise Rijdes van Soest
Elise Rijdes van Soest
  • 337 berichten
  • 6 katten

#57 Geplaatst 24 mei 2012 - 22:35

FlyingVorstin zei:

Hihi, ik vind 't eigenlijk nogal gek als mensen zeggen dat 't fijn is wat ik doe voor deze kleintjes. Wat had ik dan moeten doen? Ze in de steek laten? :p
But still, it's nice to be appreciated. :oops: :)

Zo voel ik me nou ook als iemand me/ ons ervoor prijst. Katten helpen en verzorgen zit in mijn aard, ik word ongelukkig als ik het NIET doe....

Geplaatste afbeelding

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 25 mei 2012 - 17:14

@ Elise: inderdaad! Daar ben ik het echt helemaal mee eens. :)
(Geen hartjessmileys voor de kittenfilmpjes? :engel: )

@ iedereen: Ze zijn de grens van 400 gram gepasseerd, jeuh! Ze krijgen nu 25 ml melk per keer (voor de twee samen) want da's juist één portie en gemakkelijk om te maken plus geplet vlees zodat 't totaal tussen 30 en 35 ml ligt.

Is dat genoeg? Zijn er richtlijnen voor de hoeveelheid vlees? :catnoknow

Bewerkt door FlyingVorstin, 25 mei 2012 - 17:15.
Reden van bewerken: er stond "allebei" en daar maakte ik "voor de twee samen" van

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 25 mei 2012 - 18:11

wat zijn ze schattig , heel goed dat ze de 400gr voorbij zijn!

:heart: :love3: :heart: :love3:
Geplaatste afbeelding

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 25 mei 2012 - 21:33

Heerlijk, hun stoelgang is zoveel beter! :) Zo belachelijk om zo blij te zijn met strontjes. :oops: :x Vandaag allebei, zwartje vanochtend, tijgertje daarnet. :)
En 't is helemaal niet zo hard en geforceerd als eerst, oef!

Ik heb ook nieuwe filmpjes! Ze krijgen echt een leuke leeftijd! :love3: Baby's zijn ook heerlijk, maar vermoeiend en op den duur word je toch blij als ze wat meer kunnen doen, als je hun vooruitgang kunt zien. :)

Bewerkt door FlyingVorstin, 25 mei 2012 - 21:35.