Spring naar inhoud

- - - - -

Papfleskittens!

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 26 mei 2012 - 12:33

Nieuwe filmpjes! :)

Bewerkt door FlyingVorstin, 26 mei 2012 - 12:34.
Reden van bewerken: oeps, dacht dat de filmpjes niet zichtbaar waren maar 't was dus wel zo

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#62 Geplaatst 26 mei 2012 - 12:38

Ohhh zo schattig. :love3: :love3:

Ik kan niet wachten tot die van mij ook zo grappig gaan doen. ;)

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 26 mei 2012 - 17:07

Oh ja, en dit waren nog drie filmpjes van gisteren. (Duurde zo lang om te uploaden.)

Spelende kittens 3 - YouTube

Spelende kittens 4 - YouTube

Spelende kittens 5 - YouTube

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 26 mei 2012 - 19:07

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 27 mei 2012 - 18:27

Grr, wat heb ik nu weer verkeerd gedaan dat die links geen filmpjes worden? :louche:

Ze zijn zo heerlijk, echt fantastisch. :) Ben benieuwd, nog eventjes wachten en ze zijn groot genoeg om permanent los te lopen, jeuh!
Ligt daar eigenlijk een standaardleeftijd op? Of is dat zowat op 't gevoel?

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 28 mei 2012 - 09:51

Gisterenavond een strontje in de kattenbak gevonden!! :dans:
't Zal wel van 't zwartje zijn, want zij is de enige die op de kattenbak gaat, en tijgertje had die ochtend al gekeuteld. :)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#67 Geplaatst 28 mei 2012 - 09:55

Als je huis kittenproof is.. dan kan je ze wel redelijk snel loslaten rondlopen. Maar 's nachts hou je ze toch best in de ren. Want ze kunnen al eens verdwalen.
En als ze los lopen, hebben ze vaker ongelukjes. Dan vind je overal plasjes en kakjes.

Want die zijn dan zo aan het spelen, dat ze te laat beseffen wanneer ze moeten gaan. En dan is de kattenbak te ver.
O:)

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.861 berichten
  • 13 katten

#68 Geplaatst 28 mei 2012 - 10:57

meerdere kleine bakjes neerzetten in huis, dan hoeven ze nooit te ver te lopen ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_alinelaila_*
Guest_alinelaila_*

#69 Geplaatst 28 mei 2012 - 11:16

ginnie zei:

meerdere kleine bakjes neerzetten in huis, dan hoeven ze nooit te ver te lopen ;)

Hihi, dat wilde ik ook gaan typen ;)

Hier doe ik het altijd op gevoel. Heb hier nu een nestje lopen van 6 weken oud. Die lopen overdag gewoon los in de woonkamer + keuken + bijkeuken. 's Nachts gaan ze in een 'dubbelbench' (2 aan mekaar gezet voor meer ruimte).

Als ze wat jonger zijn, laat ik ze meestal alleen nog maar rondlopen in de bijkeuken. Ook tot ik zeker weet dat ze zindelijk zijn (waren ze hier gelukkig al met 4 weken).

Maar het is met elk nestje weer anders hoor, dus je moet gewoon eventjes kijken hoe je kittens het doen.

Had ik al gezegd dat ik ze vreselijk mega schattig vind? :heart: Heerlijk die hummeltjes. Ga vooral door met filmpjes plaatsen want ik kan er geen genoeg van krijgen!

Guest_Elise Rijdes van Soest_*
Guest_Elise Rijdes van Soest_*

#70 Geplaatst 28 mei 2012 - 11:44

voor die allerkleinsten zijn zelfs lage kattenbakken vaak al te hoog, maar dienbladen met een rand van 2-4 cm zijn ideaal!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.861 berichten
  • 13 katten

#71 Geplaatst 28 mei 2012 - 12:09

mwah, ze klommen hier met drie weken al in de bak van mama, met een toch wel behoorlijk hoge rand.
het is dus niet echt snel echt te hoog ;)

Hier laten we ze op gevoel lopen. Als ze meer ruimte nodig hebben, dan krijgen ze die. (als ik vind dat ze er aan toe zijn he, niet als zij dat vinden, want dan rennen ze met drie weken al de tuin in......).
Meestal met een week of drie ongeveer komen ze uit de werpkist. Dan gaan ze in de kittenkooi en hebben ze meer ruimte. Is dat niet meer genoeg (meestal al vrij snel, een weekje later) dan gaan ze in de kittenren. En als dat niet meer genoeg is, dan krijgen ze de woonkamer (met open keuken) ter beschikking als we er zijn. En als we er niet zijn (werken, slapen) gaan ze in de ren.
Als we merken dat dit ook niet meer voldoende is dan gaan ze los en krijgen ze alleen nog een extra portie voer in de kittenren. Meestal kunnen we dan met een week of 8 a 9 de ren opruimen, want dan willen ze er ook niet meer in om te eten. En vanaf dan profiteren de groters ook mee met het extra voer (zucht). dan zet ik dus met de 'normale' porties wat minder neer. Dan valt het nog mee wat ze extra binnen krijgen.

Vanaf dat ze de eerste enting hebben en het is mooi weer mogen ze in de tuin (helemaal afgezet zodat ze echt niet weg kunnen) en dan krijgen ze ook prooi en barf in de tuin. De eerste keren krijgen ze in de ren, als ze nog klein zijn. Dat is nog prima schoon te maken, zo'n relatief klein oppervlak ;)
En dan mogen ze vanaf 13 weken verhuizen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#72 Geplaatst 28 mei 2012 - 12:50

Oeeeeee...wat lief. :love4: :love4:
(Hoe is dit me kunnen ontgaan)?
Kittens brengen toch veel vreugde in mensenlevens hè.
Geplaatste afbeelding

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 28 mei 2012 - 15:14

Whiiii! Heel veel reacties tegelijk opeens! :)

Tijgertje klimt ook in die kattenbak, hoor, daar hebben ze allebei helemaal geen problemen mee. Maar zij doet enkel haar behoeften wanneer ik haar masseer met 'n doekje.
Zwartje deed al veel sneller plasjes in de ren tussen de voedingen door. En nu heeft ze 't helemaal door waar de kattenbak voor dient. Ze plast zelfs niet meer wanneer ik haar masseer. Moet ik dat nog verder blijven doen dan?

Ze mogen rondlopen na 't eten (en plassen) in ons appartement. Kleine schets: een living met bureau (een ruimte van 4 x 9 m), een hobbykamer (2,5 x 6 m) aan de voorkant van het gebouw. Dan een kleine hal (2 x 2,5 m) met deuren naar badkamertje, toilet en überkleine berging. En aan de achterkant een slaapkamer (4 x 3,5 m) en een keuken (4 x 3 m).
En dat is 't! :p

Gelukkig gaan we een huis bouwen met lekker veel ruimte, maar voorlopig moeten de poezenbeesten nog een jaar of twee binnen zitten.

De kittens mogen dus loslopen in de living/bureau en in de hal. Voor de andere kamers heb ik die kleine renpanelen gezet, dus daar kunnen ze niet in. (De badkamer enz. is gewoon met een deur gesloten.)

Da's op zich niet zoveel ruimte, en ze zijn uit zichzelf nog niet naar de hal geweest, dus ik denk dat dat wel goed zit. Na een kwartier worden ze het ook moe en kruipen zelf terug naar de ren. :)

Geplaatste afbeelding

Als ze groter zijn en wat steviger op hun pootjes staan, mogen ze ook verder in het huis. Ik ben alleen wat bang voor de keuken, want die heeft ook een balkonnetje en die deur staat altijd open nu met dit warm weer. Onze katten, vooral Frits, genieten er echt van gewoon op dat terras te liggen. Maar ik denk dat ik een kattennet ga spannen rond de balustrade, dat ze er zeker niet af kunnen, want 't is wel twee verdiepingen... :louche:

Over de ren: moet ik er ook al water in zetten? Best in een keramisch laag schaaltje en niet te veel dan, zeker? Dat ze 't niet omgooien of erin verdrinken of zo.
Dat roze dingetje onderaan is een vlecht, trouwens. Lol, hij staat daar zo raar op de foto.

@Ginnie: Barf vind ik heel interessant. Niet zelf prooidieren geven (dat kan ik nu net niet over mijn hart verkrijgen) maar ik had gelezen dat er ook kant-en-klare pakketten zijn met gemalen barf.
't Is wel de bedoeling dat de kittens naar een andere thuis gaan (al ben ik wel héél erg verliefd aan 't worden op dat zwartje, maar laat 't vriendje dat niet zien!!!) en ik weet niet of het dan de moeite is om er nog mee te beginnen. :catnoknow

Mijn katten krijgen Applaws korrels, trouwens, en af en toe 'n blikje Applaws kip. En ik heb ook een kittenzak besteld. De vriendin (die me de kittens gegeven heeft) had ook royal canin 34 gekocht, dus ik deed mee. Gelukkig is het maar een zakje van 600 g. Ik dacht dat dat van Applaws voor oudere kittens zou zijn, maar 't mag ook voor hele kleintjes. Had ik 't geweten, had ik RC niet gekocht. :p
De kittens krijgen nu trouwens ook die RC mousse in hun melk. Schandalig dat zelfs voor zo'n kleine beestjes "granen" één van de belangrijkste ingrediënten is. (En dan durven ze daar nog 1,15 euro per vlootje (4,60 per vier) voor te vragen.)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 28 mei 2012 - 18:11

FlyingVorstin zei:

Barf vind ik heel interessant. Niet zelf prooidieren geven (dat kan ik nu net niet over mijn hart verkrijgen) maar ik had gelezen dat er ook kant-en-klare pakketten zijn met gemalen barf. en ik weet niet of het dan de moeite is om er nog mee te beginnen. :catnoknow

Het is altijd de moeite om met KVV te beginnen ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 28 mei 2012 - 22:38

Waar is KVV de afkorting van?