Spring naar inhoud

- - - - -

Papfleskittens!

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#76 Geplaatst 28 mei 2012 - 22:42

Kompleet Vers Voer.

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 28 mei 2012 - 22:44

Briljant, "compleet" is met een c. Geplaatste afbeelding Ach, zal wel zijn redenen hebben, zeker? :)
Waar kan je dat zoal krijgen eigenlijk?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#78 Geplaatst 28 mei 2012 - 22:49

Beiden mogen.

Synoniemen van kompleet
Klik op een synoniem om verder te zoeken.

Synoniemen beginnend met een A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Woord: kompleet (bijv. naamw.)
Synoniem van kompleet: algeheel
Synoniem van kompleet: compleet
Synoniem van kompleet: plenair
Synoniem van kompleet: volkomen
Synoniem van kompleet: volledig
Synoniem van kompleet: volslagen
Synoniem van kompleet: voltallig

kompleet in het puzzelwoordenboek:

kompleet: Afgerond
kompleet: Algeheel
kompleet: Compleet
kompleet: Heel
kompleet: Kant
kompleet: Plenair
kompleet: Rond
kompleet: Volkomen
kompleet: Volledig
kompleet: Volslagen
kompleet: Voltallig

Nederlandse synoniemen van kompleet, ander woord voor kompleet

Synoniemen van compleet
Klik op een synoniem om verder te zoeken.

Synoniemen beginnend met een A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Woord: compleet (Bijwoord)
Synoniem van compleet: afgerond
Synoniem van compleet: algeheel
Synoniem van compleet: finaal
Synoniem van compleet: helemaal
Synoniem van compleet: kompleet
Synoniem van compleet: lijnrecht
Synoniem van compleet: totaal
Synoniem van compleet: vol
Synoniem van compleet: volkomen
Synoniem van compleet: volledig
Synoniem van compleet: volslagen

Bewerkt door Sihirci, 28 mei 2012 - 22:50.

Kempenkat
Kempenkat
  • 898 berichten

#79 Geplaatst 29 mei 2012 - 08:14

@ Sihirci
Je wordt oud :x ! Ten tijde van de voorkeurspelling mocht het allebei, maar die is afgeschaft. De afkorting dateert nog wel uit die tijd, dus die blijft zo.

Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.
www.dierenopdedool.be  Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 29 mei 2012 - 18:40

Idd, puzzelwoordenboeken tellen niet he! :p :)

"Van Dale" zei:

Betekenis ' kompleet '
U heeft gezocht op het woord: kompleet.

1com·pleet bn; -pleter, -st volledig, voltallig

2com·pleet bw volkomen, helemaal: ik was het ~ vergeten

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#81 Geplaatst 29 mei 2012 - 18:52

Kompleet staat dus nog altijd in de dikke van Dale.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#82 Geplaatst 29 mei 2012 - 18:52

Kempenkat zei:

@ Sihirci
Je wordt oud :x ! Ten tijde van de voorkeurspelling mocht het allebei, maar die is afgeschaft. De afkorting dateert nog wel uit die tijd, dus die blijft zo.

Dat hoop ik ;)

alinelaila
alinelaila
  • 92 berichten

#83 Geplaatst 29 mei 2012 - 19:11

FlyingVorstin zei:

Ze plast zelfs niet meer wanneer ik haar masseer. Moet ik dat nog verder blijven doen dan?

Over de ren: moet ik er ook al water in zetten? Best in een keramisch laag schaaltje en niet te veel dan, zeker? Dat ze 't niet omgooien of erin verdrinken of zo.

't Is wel de bedoeling dat de kittens naar een andere thuis gaan (al ben ik wel héél erg verliefd aan 't worden op dat zwartje, maar laat 't vriendje dat niet zien!!!) en ik weet niet of het dan de moeite is om er nog mee te beginnen. :catnoknow

Poept de kleine hummel ook al zelf dan? Anders zou ik zeker daarvoor wél blijven masseren.

Ik zou er inderdaad al water inzetten. Dan kunnen ze er eens doorheen lopen en uitvinden wat het is. Natuurlijk niet een mega diepe bak, maar gewoon een bakje met een laagje zal voldoende zijn.

Het is zeker de moeite om te beginnen met kvv. Hier krijgen alle opvangkittens ook kvv, puur omdat ze daar goed van groeien en daar leren ze meestal mee eten.
Ik heb altijd carnibest kitten, maar er zijn natuurlijk talloze kvv's te krijgen. Carnibest kitten is vrij fijn gemalen, dat vind ik wel prettig. En ze eten het graag, terwijl ze met andere kvv's wel eens kieskeurig willen zijn. Darf vind ik ook fijn spul, maar dat is een stuk grover gemalen en niet zo geschikt voor de allerkleinsten omdat die geen flauw idee hebben hoe ze dat moeten eten hahaha.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#84 Geplaatst 29 mei 2012 - 19:17

ehm, alinelaila, hier aten ze met 4 weken al van een kuiken........... En met 7 weken (uit mijn hoofd, ongeveer) aten ze al van een konijnkarkas...... Ze hebben die tanden niet voor niets ;)
carnibest kun je gewoon de normale variant geven, kittenvariant is inderdaad fijner gemalen, maar aangezien cb zelf al heel fijn gemalen is, is nog fijner niet nodig.
Gaat prima hoor, de gewone :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 30 mei 2012 - 09:42

Sihirci zei:

Kompleet staat dus nog altijd in de dikke van Dale.
Lol, ja en hij verbetert het naar compleet met een c. :)

@ alinelaila: Zwartje gaat al helemaal zelf op de kattenbak, kleine én grote boodschap. 't Is Tijgertje die enkel plast of keutelt wanneer ik haar masseer. Zij staat ook altijd meer gezwollen dan de andere. Dus haar blijf ik zeker verder masseren (al vraag ik me af wanneer dat voorbij zal gaan en of dit nog normaal is). :catnoknow

Ik vroeg me af of ik dat Zwartje ook nog moest blijven masseren terwijl ze nu zelf haar stoelgang regelt.

Haha, Ginnie, die van jou zijn échte roofdieren! :)

Ach, hier eten ze nog niet eens uit een bordje of een lepeltje. Naar 't schijnt duurt 't voor papfleskittens meestal iets langer dan voor kittens die een moeder gekend hebben, en Maylun zei dat je 't echt wel kan zien wanneer ze er klaar voor zijn, dat ze bij haar de speentjes helemaal stuk beten, hihi. :)
Dus jah, voorlopig krijgen ze die mousse in hun melk en dat gaat keigoed. :)

Het Zwartje eet soms wel eens een droog brokje uit het bordje dat steeds in de ren staat.

Ik heb de indruk dat Tijgertje op alle vlakken wat achter staat, of dat Zwartje gewoon voor staat, dat kan ook. :LOL:
Zwartje laat zich gewoon hangen als je haar optilt, terwijl Tijgertje nog steeds haar klauwen in je handen zet. Tijdens 't spelen met elkaar bijt en krabt zij ook nog steeds harder dan de andere.
Zwartje eet al eens een droog brokje, terwijl Tijgertje niet verder komt dan eraan snuffelen.
Zwartje kan al volledig zelf op de kattenbak, Tijgertje doet 't enkel in mijn hand tijdens 't masseren.
Zwartje vindt de krabpaal leuk (ik heb haar er met haar voorpootjes eens tegen gezet en ze bleef direct lekker hangen en snuffelen en ging ertegen rollen en zo) terwijl Tijgertje haar pootjes gewoon terug op de grond zette en wegliep.

Is dat verschil normaal? :catnoknow

Waar halen jullie je carnibest? :)

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 01 juni 2012 - 07:22

't Is hier 'n beetje stilgevallen precies. 8)

Ze zijn vandaag 5 weken!! :)

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.724 berichten
  • 4 katten

#87 Geplaatst 01 juni 2012 - 08:47

Eens ze zelf op de bak gaan hoef je niet meer te helpen hoor.
De mijne wordt zondag 5 weken (denk ik :) ) en ze doet het ook al alleen.
Als ze op schoot zit, zie ik aan haar gewriemel wanneer ze wil plassen.
Ik heb gisteren mijn Roosje ontwormd voor de eerste keer.  Zij heeft ook zo'n dik tonneke, maar of het nu daaraan ligt weet ik niet, het kon in elk geval geen kwaad.

Hoeveel wegen ze ondertussen?  

Sinds gisterenavond eet ze eindelijk brokjes, maar haar flesje is ook nog heel belangrijk, ze krabt telkens mijn handen open van enthousiasme :louche:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

alinelaila
alinelaila
  • 92 berichten

#88 Geplaatst 01 juni 2012 - 12:15

ginnie zei:

ehm, alinelaila, hier aten ze met 4 weken al van een kuiken........... En met 7 weken (uit mijn hoofd, ongeveer) aten ze al van een konijnkarkas...... Ze hebben die tanden niet voor niets ;)
carnibest kun je gewoon de normale variant geven, kittenvariant is inderdaad fijner gemalen, maar aangezien cb zelf al heel fijn gemalen is, is nog fijner niet nodig.
Gaat prima hoor, de gewone :)

Ah echt, wat een lekkere monstertjes dan :LOL:
De grove dingen snappen ze hier 9 van de 10 keer niet op die leeftijd. Alleen de kittens die in het wild geboren zijn en gevangen worden.
Vorig jaar zelfs kittens die met 10 weken leeftijd geen flauw idee hadden wat ze met een kippennekje moesten haha.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#89 Geplaatst 01 juni 2012 - 13:15

:ha grappig zeg! Dat had ik niet verwacht
Het kan schelen dat de anderen hier ook bijna allemaal gewoon prooien eten enzo. Ze hebben een goed voorbeeld ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#90 Geplaatst 01 juni 2012 - 13:20

Het is heel normaal dat er zo'n verschil zit qua ontwikkeling van de 2 kittens.

Ik kreeg gisteren de vraag van de DA of de 5 kittens wel echt van dezelfde nest kwamen. Ik heb er nu ook al die op 3,5 op de kattenbak gaan, natvoer eten, proberen klimmen. En ik heb er ook die dit dan weer totaal niet doen.

Dus maak je maar geen zorgen, ze doen het heel goed. :)