Spring naar inhoud

- - - - -

Papfleskittens!

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 02 juni 2012 - 10:16

Oei ja, gewichtjes, oeps... :oops: Elke keer denk ik "oké, 's ochtends wegen vóór hun flesje, da's het meest correcte gewicht" en dan sta ik daar met een slaapkop en zij met veel lawaai, en hup, dat flesje gaat die mondjes in. O:)
Ik zal ze straks eens wegen, dan heb ik tenminste terug een idee, want nu zou ik het echt niet weten. :oops:

Ik denk dat een voorbeeld inderdaad veel helpt! Mevrouw Tijgertje gaat sinds twee dagen opeens ook plassen op de bak! :) En de vriend heeft haar zien krabben aan de krabpaal (en ik heb al zien proberen zich vast te houden aan de (gladde gelakte) poten van onze salontafel, dus dat moet ik in 't oog houden :louche: ). Ze maakt ook al sprongetjes en kan ook goed klimmen, zo lief! :love3:

Ze trekt wel nog steeds haar nagels niet in tijdens spel of wanneer ik haar optil. Of als ze bij mij zit en ergens anders naartoe wil gaan. Ipv gewoon te wandelen, nee nee, moet zeker zijn dat ze zich goed vasthoudt. Brr, mijn handen staan wel 'n beetje vol. :(

Haar stoelgang is nog steeds niet geweldig. Zwartje doet elke dag braaf een dikke keutel in de bak. Maar Tijgertje loopt er (soms meer dan) twee dagen mee rond en moet nog steeds geholpen worden. Waarbij ze trouwens de pannen van het dak krijst, echt niet te doen. :s Als ze perst, maakt ze sowieso lawaai, dat was ik al gewoon. Maar nu krijst ze dus ook als ik haar nog maar aan 't masseren ben en wriemelt zich al klauwend een weg uit mijn handen.
Maar ze heeft 't nodig! :catsad :catnoknow

Voor de rest geniet ik enorm. Ze zijn heerlijk om naar te kijken en als ik vandaag een gaatje vind, zal ik nog 'n filmpje maken! (Ik ben gestart met 'n opleiding (van VDAB) en daarom is 't echt wel druk. Gelukkig werkt mijn vriend in vroege en late shiften waardoor we de voeding toch regelmatig kunnen geven.)

Oh ja! Ze eten nu trouwens allebei wel eens een brokje uit 't bakje, jeeeeej! :)
Van hun mousse moeten ze niks weten tenzij die in 't flesje zit, maar ik ga 't dit weekend eens proberen met Applaws kip. (Da's gewoon gekookte kipfilet in blik.) :)

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 08 juni 2012 - 18:15

Zow.... Ben ik dit forum even uit het oog verloren zeg! :o

Het zijn al bijna geen papfleskittens meer! :d Ze krijgen 's ochtends en 's avonds nog een flesje melk met mousse, en overdag eten ze kip uit blik en droogvoer, jeej. :)

En ze zijn ook niet meer zo klein en hulpeloos...

Bewerkt door FlyingVorstin, 08 juni 2012 - 18:21.

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#93 Geplaatst 08 juni 2012 - 18:24

Hoh zeg, sorry, ik weet dus niet wat ik verkeerd doe met die link hier te plakken. Waarom wordt dat niet direct een videootje hier?

En ook niet leuk dat er telkens zo'n "flitsen" zijn. Precies alsof je naar een keioude video op band kijkt of zo. O:) (In het filmpje zelf zitten die dingen niet, da's enkel op youtube, raar genoeg.)

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 08 juni 2012 - 19:39

Ooeeeh, deze was ik al vergeten! :)
Kittens lopen heel de avond rond, soms druk bezig, soms ergens lekker aan 't slapen. Ik neem 's avonds mijn rugzak en wat zag ik daar? :heart:

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#95 Geplaatst 08 juni 2012 - 20:37

Filmpje hapert een beetje ja :-)

Mooie poesjes :loveshower:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#96 Geplaatst 08 juni 2012 - 20:43

FlyingVorstin zei:

Ooeeeh, deze was ik al vergeten! :)
Kittens lopen heel de avond rond, soms druk bezig, soms ergens lekker aan 't slapen. Ik neem 's avonds mijn rugzak en wat zag ik daar? :heart:

... Een supersupersuperlief kitten!!!! :love4:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#97 Geplaatst 10 juni 2012 - 16:59

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#98 Geplaatst 10 juni 2012 - 22:40

Tju toch zeg, ik ontdek dit topic nu pas.... :oops:

Wat een lieve kittentjes :love: :love:
Zalig om te zien hoe die 2 mekaar entertainen :lachen:
Ik vrees dat je die schatjes nooit gaat kunnen loslaten..., ik weet dat ik het zéker ook niet zou kunnen.... :hug:

Doe zo verder, vanaf nu volg ik je schatjes op de voet (poot ;) )

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#99 Geplaatst 12 juni 2012 - 07:58

Wel, het is officieel. Zwartje blijft bij ons! :loveshower: (En zal nog wel 'n mooie naam krijgen. :) )
't Vriendje pakte haar nog 's op, knuffel knuffel en dan zo naar mij kijken.
Ik: "Awel, wilde gij iets zeggen misschien?"
Hij: :x
Ik: "Mag ze hier blijven of wat?"
Hij: Geplaatste afbeelding
Ben ik rechtgestaan en heb ik 'm heel stevig vastgepakt. :)
Hij wel direct: "Maar die andere moet vertrekken hoor! Vier is echt te veel!"

Ghi ghi ghi, we'll see... :x Ik ga gewoon zo strenge eisen stellen aan de adoptanten dat er niemand nog komt. Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#100 Geplaatst 12 juni 2012 - 08:09

Ze hebben toch soms een peperkoeken hartje he O:)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#101 Geplaatst 12 juni 2012 - 09:54

Super, ben zo blij voor je dat je er eentje mag houden. :d

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#102 Geplaatst 12 juni 2012 - 09:56

FlyingVorstin zei:

Ghi ghi ghi, we'll see... :x Ik ga gewoon zo strenge eisen stellen aan de adoptanten dat er niemand nog komt. Geplaatste afbeelding

:ha :ha :ha Super!!

Heel goed nieuws van het zwartje! Proficiat met je nieuwe kat! :flower:

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 13 juni 2012 - 07:28

Fijn he! :goofy:

Weet je, voor mij mag 't tijgertje wel naar een andere thuis gaan, hoor. Als er effectief iemand door mijn selecties geraakt (Geplaatste afbeelding). Want inderdaad, het zou hier nogal krap worden met vier katten. We zijn van plan ook de slaapkamer ter beschikking te stellen, dat ze elkaar toch wat meer uit de weg kunnen gaan als dat nodig is. Frits komt tegenwoordig trouwens al bij ons liggen 's nachts. Iets wat hij voordien helemaal niet deed, want hij wist heel goed dat dat verboden terrein was. En op 'n keer kwam hij er spontaan bijliggen. O:) Ik veronderstel dat hij zich ongemakkelijk voelt met dat jong geweld, door die verandering, en dat hij daarom steun zoekt bij ons. :cat

Dat even terzijde. :cat
Ik zou het gewoon eigenlijk heel erg vinden om die twee zusjes uit elkaar te halen, zelfs al is het pas na 16 weken. Zeker nu ik weet dat katten, als ze de keuze hebben, bij hun familie blijven, samen voor hun jongen zorgen en eigenlijk enkel weggaan als er niet genoeg voedsel is.
't Zwartje (we zijn aan 't denken over Jasmine, trouwens :) ) moet dan opgroeien tussen twee oude, behoorlijk saaie katten en voor de rest voltijds werkend mensvolk. :onzeker:

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 16 juni 2012 - 10:06

De kittens zijn ondertussen officieel te groot voor de ren. Ze klimmen er in twee seconden uit, no matter what ik doe. Dus jah, dan laten we ze maar los lopen he. Voordien vond ik het wel gemakkelijk om ze in de ren te zetten als wij weg waren of 's nachts.

Ze zijn wel niet meer zo zindelijk als in de ren zelf. We hebben ondertussen al enkele plasjes gevonden onder de bureau, onder het bed en één keer vlak naast hun kattenbak (die snap ik niet goed :s ).
Mevrouw Tijgertje vindt zichzelf al groot genoeg om op de grote kattenbak te gaan. :goofy: We hebben momenteel vier kattenbakken staan: één kittenbak, één overdekte gewone, één open gewone en één PeeWee (die zijn ook open). Er komt binnenkort een PeeWee bij, want ik vind die echt wel geweldig. (Maar de levering laat op zich wachten...)
Moet ik misschien nóg bakken bijzetten?

Ze sliepen afgelopen twee nachten bij ons in bed. :love3:

Nu ja, dat was wel schattig, maar ook behoorlijk vermoeiend, want die slapen niet 8 uurtjes aan één stuk he. :p
Mja, voorlopig mogen ze er niet meer bij, hoor. Deze ochtend wakker geworden met mijn smartphone aan de andere kant van de kamer, de oortjes stukgebeten (mijn favoriete! :catsad ), een plas onder het bed, bovenop de kabels, mijn lenspotjes en mijn bril van 't nachtkastje gegooid (leuk om blind ernaar te zoeken, lol! :LOL: ), de chique draagtas van mijn CPAP-machine als krabpaal gebruikt, en 'n hoop propere kleren uit de wasmand gegooid die daar stond. :evil:

En jaaaa, ik had veel van die dingen kunnen voorkomen door 't weg te zetten. Ik word ook niet boos op hen of zo hoor, de wereld is één grote speeltuin, dat weet ik wel. ;) Tja, ze mogen gewoon voorlopig niet in de slaapkamer tot ik alles daar heb weggeruimd.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#105 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:34

:LOL: :LOL: :LOL: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag