Spring naar inhoud

- - - - -

voerbakje dat opent met chip

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#1 Geplaatst 15 mei 2012 - 13:41

weten jullie soms of dit bestaat?
een voerbakje dat enkel opent als een kat met een bepaalde chip erbij staat?
ik vraag dit omdat ik 1 van mijn katten ander eten wil geven dan de rest, maar ben er zeker van dat als ik niet zo'n systeem vind de anderen met haar eten weg zijn. en het is zeer belangrijk dat ze genoeg eten binnen krijgt want ze is aan het recupereren van leververvetting. nu schotel ik haar enkele keren per dag een bakje met eten voor, maar eens ik terug ga werken is dit niet meer zo simpel.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 mei 2012 - 14:20

Ik heb daar ook al navraag achter gedaan, maar ik dacht dat Jopperke met zo iets bezig was?

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#3 Geplaatst 15 mei 2012 - 15:23

Chipgestuurde voerautomaten bestaan al heel lang voor vee. Of het voor katten en honden bestaat weet ik niet. Als het niet bestaat moet het gemakkelijk zelf te maken zijn. Er bestaan namelijk wel chipgestuurde kattenluikjes, dus dan is het een kwestie van een grote houten kist maken met zo'n luikje er in. Of zo'n luikje in de deur naar de bijkeuken of badkamer of zo.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 15 mei 2012 - 16:22

We zijn er vorige week over gaan praten met een firma. Binnen 7 weken zouden we iets moeten weten. Als je een halsbandje ziet zitten, dan zijn er al wel opties:
Cats'n Ko - Home

Je kan ook zoals kempenkat zegt zelf een bench of kist omvormen met een kattenluik dat werkt op chip. Dat heb ik nu ook gedaan.

Guest_Burretje_*
Guest_Burretje_*

#5 Geplaatst 15 mei 2012 - 16:32

Kempenkat zei:

Chipgestuurde voerautomaten bestaan al heel lang voor vee. Of het voor katten en honden bestaat weet ik niet. Als het niet bestaat moet het gemakkelijk zelf te maken zijn. Er bestaan namelijk wel chipgestuurde kattenluikjes, dus dan is het een kwestie van een grote houten kist maken met zo'n luikje er in. Of zo'n luikje in de deur naar de bijkeuken of badkamer of zo.

Ik weet van iemand die dat heeft gedaan. Punt is wel dat de kat moet leren dat hij precies op een bepaalde plek moet gaan staan om het luikje open te krijgen. Maar als ze dat eenmaal door hebben, schijnt het prima te werken.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 15 mei 2012 - 16:34

Hier moeten ze niet bepaald ergens gaan staan hoor. Die petporte werkt uitstekend.

Guest_Burretje_*
Guest_Burretje_*

#7 Geplaatst 15 mei 2012 - 16:39

Oh dat is mooi :duim: Zij vertelde dat de kat op een bepaalde plek moest staan om het luikje te activeren. Weet alleen niet welke soort ze had. Wellicht verschilt het wel per merk. Kan ook zijn dat het kwam omdat het nog een kitten was en hij anders niet groot genoeg was. Geen idee eigenlijk, heb het zelf nooit gebruikt.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 mei 2012 - 18:33

zou heel handig zijn in ieder geval :LOL:
banner

trees
trees
  • 398 berichten

#9 Geplaatst 15 mei 2012 - 18:43

En als er een andere kat snel meeloopt :d ???
anders lijkt het mij een supergoed idee,
voor me aankomende kitten.

Guest_Burretje_*
Guest_Burretje_*

#10 Geplaatst 15 mei 2012 - 19:00

Voor een kitten kan je gewoon een vreetschuur maken zonder chipluik. Voorlopig is die toch nog een stuk kleiner dan de rest. Dus als je gewoon een klein gat in de doos maakt, dan kunnen de anderen er niet in. Voor Lara had ik destijds deze oplossing:

Lara legde het lekkers bij voorkeur net buiten bereik van de anderen neer en ging dan in de schuur zitten kijken hoe ze hun best ervoor deden, maar er nét niet bij konden. :p

trees
trees
  • 398 berichten

#11 Geplaatst 15 mei 2012 - 19:13

Burretje zei:

Voor een kitten kan je gewoon een vreetschuur maken zonder chipluik. Voorlopig is die toch nog een stuk kleiner dan de rest. Dus als je gewoon een klein gat in de doos maakt, dan kunnen de anderen er niet in. Voor Lara had ik destijds deze oplossing:

Ik wil ook!!!! - YouTube

Lara legde het lekkers bij voorkeur net buiten bereik van de anderen neer en ging dan in de schuur zitten kijken hoe ze hun best ervoor deden, maar er nét niet bij konden. :p

Whahahahah ik lag dubbel :slach:
die grote kat,die er probeert doorheen tekomen,
en dat koppie van die kleine :twisted:
Marley van mij,zou heel die curver door de hele kamer heen duwen,
dit is wel een goede manier,
wat zit er nou precies voor dat gat?
waar en hoe heb je dat nu mee gemaakt?
ik zou dat ook graag willen.

Guest_Burretje_*
Guest_Burretje_*

#12 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:36

De bak plus deksel zijn van de Ikea. Ik wilde een gat in de zijkant zagen, maar dat ging niet goed, het plastic brak gewoon af, dus toen heb ik een groter gat gemaakt en daar met ducktape een houten plankje (met een gat erin) gemaakt. Zeya vond het zeer frustrerend dat Lara er wel in kon en zij niet. :d

trees
trees
  • 398 berichten

#13 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:46

Dank je wel,vind het een super idee,
dacht eerst aan een kartonnen doos,
maar dat vond ik maar niks,
Dus ik ga proberen crea tezijn,
bedankt voor de tip!!
heb nog wel een paar het filmpje bekeken,
moet er steeds zo om lachen :LOL:

Guest_n. weststeijn_*
Guest_n. weststeijn_*

#14 Geplaatst 15 februari 2013 - 22:14

hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en kwam dit onderwerp tegen via google.

het is al een poosje geleden dat jullie het onderwerp over een kattenvoerbak met chip hier hebben besproken.
toch wil ik hier graag op reageren.
ik ben namelijk naarstig op zoek naar zo iets.
helaas als ik op internet zoek kom ik alleen bakken tegen die op het moment niet leverbaar zijn.
dus wie kan me helpen??

ik heb twee katten waarvan één haar eten graag rustig op haar tijd en kleine porties lijkt te willen eten.
en dan de andere kat haar dus te snel af is en eet alles voor haar op.
niet geheel de bedoeling. zo krijg ik 1 dikke en 1 magere kat.

helaas denk ik dat zelf een kist maken met een kattenluik die een chip kan herkennen, voor mij geen optie zou zijn omdat ik denk dat de kat voor wie het bedoeld zou zijn het waarschijnlijk nog al eng zal vinden en er niet in zal willen.

weten jullie of en welke voerbakken er dan leverbaar zijn en waar ik deze dan zou kunnen kopen?
ik woon zelf in nederland (Noord-Holland)

ook bij de website die Jopperke noemt lijkt de voerbak nog niet leverbaar.

groet n.westseijn

ik hoop gouw wat van jullie te horen