Spring naar inhoud

- - - - -

Leuke/grappige gewoontes van je Ragdoll

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Guest_marisj2_*
Guest_marisj2_*

#1 Geplaatst 15 mei 2012 - 15:56

Hey allemaal!

Ik vroeg me af of er meer Ragdoll baasjes zijn waarvan de Rag een leuke of grappige gewoonte(s) hebben. Zo ja, post ze hier!

Luna heeft wel een aantal leuke gewoontes, zo slaapt ze wanneer wij gaan slapen altijd naast ons bed en wanneer wij wakker worden ligt ze áltijd tussen ons in gewurmd. Ook lijkt het alsof ze niet normaal kan liggen, ze ligt 9 van de 10 keer op haar rug met haar pootjes in de lucht (zo schattig gezicht :heart: ). Luna kan ook helemaal gek worden wanneer ik op de wc zit, dan zit ze hysterisch voor de deur te miauwen en slaat ze met haar pootjes tegen de deur :ha .
Ik ben benieuwd naar de gewoontes van jullie Raggies!

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 mei 2012 - 19:58

Simba: de schuif met de kousen en het ondergoed opendoen.. er het "teveel" uitkrabben.. er gaan inliggen.. vanin de schuif erin slagen deze opnieuw toe te doen, zodat niemand hem nog ziet liggen (behalve dan de berg sokken op de grond voor de schuif)

shagrath
shagrath
  • 766 berichten
  • 10 katten

#3 Geplaatst 17 mei 2012 - 20:38

tukka zit al in de wc als je de deur naar de gang nog maar open doet
ragnar springt boven op tafel als hij zijn kam ziet, hij word graag gekamd
tukka ligt graag in de kast waar de laptop en printer staan,
Geplaatste afbeelding

trees
trees
  • 398 berichten

#4 Geplaatst 18 mei 2012 - 00:08

Marley apporteerd nog beter als mijn hondjes,echt super leuk!!!
Maar loop ook weg met mijn ondergoed,bh sokken,
het gebeurt nog wel eens dat ik hem achterna moet rennen,
als hij de trap afloop,met 1 van me kledingstukken.
Zo ook handdoek,theedoek noem maar op,de tuin in en al hoor.
Sanne kan heel hard gillen,als ze me bed opspringt,
geweldig vind ze dat,ze ploft ook 20 maal neer,hard op bed,
maakt zowat koprollen.
En kunnen beidde languit op de rug liggen,
vooral marley,die kan ik dan heel de kamer doorschuiven :x

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 mei 2012 - 00:49

dori steelt mijn toetsen van de laptop :x en verstopt ze onder het tapijt :LOL: vanmorgen is mijn f11 toets ng steeds zoek :goofy: ,demi gaat na een knufflaanval steeds op strooptocht en pikt ernst zijn lp's uit de kast :help: :help:
ik heb een urinestoma en geen blaas meer dori zat opmijn schoot te  slapen en beet ineens in mijn stomazakje ,zakje lek alles nat :help: :help:
Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2012 - 09:33

Haha Marleen, ik dacht dat Dori dat intussen wel afgeleerd had? :ha
Sorry ik mag er niet ok lachen maar ik zie het helemaal voor me ;)
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Guest_marisj2_*
Guest_marisj2_*

#7 Geplaatst 18 mei 2012 - 09:53

marleen57 zei:

dori steelt mijn toetsen van de laptop :x en verstopt ze onder het tapijt :LOL: vanmorgen is mijn f11 toets ng steeds zoek :goofy:
Haha, hier heb ik echt hard om moeten lachen!

Leuk om alle gekke gewoontes te lezen, wat geweldig zijn Ragdolls toch :heart:
Luna heeft vannacht weer een aantal keren in mijn tenen gebeten wanneer deze onder de dekens vandaan kwamen, ben echt moe nu :ha

JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 mei 2012 - 13:42

(Master) Simba zit ook altijd op de salontafel te zoeken om iets te pikken. De doos met beloningsnoepjes voor de hond krijgt hij open. Het is een rond doosje en hij gaat het dekseltje rond tot hij de uitsparing om het doosje te openen gevonden heeft.
Snoepjes die hij vindt, steekt hij ook midden onder de mat weg en legt de mat vervolgens terug goed. Zo ben ik ook eens de sleutel van mijn kast kwijtgeweest ; lag ook onder de mat.
Midden in de nacht moet hij altijd eens op mij springen en een kwartiertje geaaid worden. Als hij passeert moet hij perse op mijn buik springen.
Hij weegt zichzelf al : http://s1225.photobucket.com/albums/ee398/JackieP25/?action=view¤t=20120514220602.mp4.
Hij komt ook in mijn tenen bijten en krabben.
Als ik de kattenbak proper maak, moet hij altijd komen helpen.
Simba is ook gek van onze hond Bino. Hij gaat er altijd bijliggen en 's morgens lopen zij samen keihard naar de keuken terwijl Simba bewonderend naar Bino omhoog kijkt.

Bewerkt door JackieP, 18 mei 2012 - 13:47.

Groetjes van Jackie

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#9 Geplaatst 18 mei 2012 - 18:57

Hier kiezen ze hun eigen speelgoed uit, onder leiding van Vlinder.

Bewerkt door Roos* en Minousch, 18 mei 2012 - 18:58.

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 mei 2012 - 01:07

giroldi zei:

Haha Marleen, ik dacht dat Dori dat intussen wel afgeleerd had? :ha
Sorry ik mag er niet ok lachen maar ik zie het helemaal voor me ;)

is ergens ook wl lachwekkend ,nu parker ng leren om van mijn infuus en nachtzak af te blijven ,dat beloofd ;) ;) ;) ,
Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 19 mei 2012 - 09:12

Jaja jij en ernst gaan jullie handen vol krijgen :d
*Hanna*

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 19 mei 2012 - 09:13

Heb trouwens nog wel iets geks... 's Ochtends als we net wakker worden dan eet Arwen altijd een of meer
pluisjes van het dekbed af :misselijk: WHY??
*Hanna*

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 19 mei 2012 - 12:18

Simba kan 's nachts niet komen slapen bij ons op bed zonder dat ie eerst van beneden een speeltje gaat halen en naast het bed legt..
in veel gevallen gaat hij dat 's anderendaags zelf terug boven gaan halen en legt ie het terug in de living..
1 keer heeft hij al zo'n "dragonfly" aan een stokje, met stok en al de trap opgelopen..
dan lig je dus in bed te slapen en hoor je ineens dat stokje op de trap "tok..tok...tok.." en dan staat hij fier te kijken en miauwt hij eens naar ons :p

als we ergens aan het opruimen zijn willen ze steeds helpen, zoals nu.. en dan moeten ze steeds in de zo klein mogelijke ruimtes gaan liggen, zoals Cleo die momenteel in een zakje van 10cm probeert te geraken, en Simba ligt heel comfortabel (lijkt het toch) in een rieten mandje van 15cm*15cm*15cm, wat me een hele prestatie lijkt voor een poezel van zijn afmetingen en gewicht

tv kijken doen ze ook wel graag, vooral dan naar Animal Planet

Cleo haar schattigste vreemde eigenschap is dat ze, zelfs als ze al ligt te slapen ergens, plots de ongeloofelijke nood voelt om bij haar bazinnetje in de zetel, op de schoot, onder het dekentje te komen liggen.. en dan is er echt geen houden aan.. dan blijft te proberen tot je je legt zoals zij dat wil..

JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 19 mei 2012 - 12:51

Mijn Simba heeft eergisteren ook nog naar Cats 101 gekeken ; naar de aflevering met de Ragamuffins.
Als Bino aan een been het knabbelen is, gaat Simba er bijna bovenop liggen - wat ik dan wel wat gevaarlijk vind.
Als Bino zich aan het krabben is, gaat Simba hem ook helpen en begin op hem te kloppen.
Kattenplumeau sleept hij ook het hele huis door. De rest van het speelgoed ook ; wordt gemeenschappelijk door Simba en Bino gebruikt.
Groetjes van Jackie

JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 19 mei 2012 - 19:09

Ik denk dat hij ook kan lezen. Als hij op de weegschaal zit, komt hij altijd naar de display kijken. Op tafel staat een blokje met papiertjes met telefoonnummers en adressen. Hij heeft er juist eentje uitgenomen met een e-mailadres 'de snoekbaars'.

Ik denk dat de meeste Ragdolls toch slimme beestjes zijn en blijkbaar hebben vele dezelfde kuren :)

Bewerkt door JackieP, 19 mei 2012 - 19:11.

Groetjes van Jackie