Spring naar inhoud

- - - - -

Leuke/grappige gewoontes van je Ragdoll

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 13 november 2012 - 08:03

Onze Beau zet hem soms te mauwen in de keuken en als je gaat kijken, gaat hij op z'n kattenbak zitten. Hij heeft graag een publiek denk ik :)

Het is ook een heel vocaal beestje tot nu toe. Soms zet hij hem gewoon te mauwen om te mauwen... Meestal op een plek in huis waar wij juist niet zijn. Hij is zijn personeel aant trainen in gehoorzaamheid denk ik :) Onze baas des huizes heeft het kot hier al goed overgenomen :lachen:

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#47 Geplaatst 16 november 2012 - 08:41

zo lezen we het graag, goed opgeleid personeel is moeilijk te vinden :jump:
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#48 Geplaatst 16 november 2012 - 11:52

Nog een grappige gewoonte die onze Beau is aant ontwikkelen is met mijn voeten spelen, letterlijk dan :lachen: Als hij in een zotte bui is, dan steekt hij zijn nat neusje tussen mijn tenen en woelt hij er op los. Ik hoef jullie niet uit te leggen hoe hard dat kriebelt :o

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#49 Geplaatst 17 november 2012 - 17:56

Een heerlijke gewoontje van mijn moppie : als ik 's-ochtend wakker word zie ik haar liggen aan het eind van het bed. Als ik haar dan roep dan komt ze al knorrend aangerend en komt ze bij mij onder de dekens liggen. Keihard knorrend, poten om me heen en dat zachte pluisebolletje dicht tegen me aan gedrukt.

Er bestaat toch geen betere manier om wakker te worden ??? :love4:

Guest_marisj2_*
Guest_marisj2_*

#50 Geplaatst 18 november 2012 - 14:12

Hahaha, geweldige gewoontes hebben jullie Dollies! Veel zijn ook erg herkenbaar!!
Ik werd gisternacht wakker, was Luna uitgebreid mijn arm aan het wassen hahaha!:d

Staphenie
Staphenie
  • 60 berichten
  • 5 katten

#51 Geplaatst 19 november 2012 - 18:33

Mijn Ragdoll (Sjakie) veegt met zijn pootje over de grond bij alles wat hij vies vind bijvoorbeeld: nat voer en brokken van de hond, yoghurt, natvoer dat niet in de goeie smaak valt, kattenbakken, etc etc. Bij alles wat hij 'vies' vind schuift hij zijn poot over de vloer, alsof hij wilt schoonmaken :) dit doet hij soms maximaal 5 minuten lang. :o
Ook heeft hij de gewoonte om overal gaatjes in te maken met zijn tanden, geld of gevouwen papieren zijn niet veilig.

Onze andere Ragdoll (Vriendje) heeft niet echt gekke gewoontes, behalve dat je geen pen, sleutels of andere kleine dingen op de grote eettafel mag leggen, want die gooit hij doodleuk op de grond terwijl hij dit bij een andere tafel nooit zou doen. Hij is verder overal zuinig op hoor :d

Bewerkt door Staphenie, 19 november 2012 - 18:33.

"We moesten de kinderen wegdoen omdat onze katten allergisch bleken te zijn."

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 15 januari 2013 - 12:53

Leuke gewoontes allemaal! :) Een aantal ervan herken ik ook bij June. Zoals graag met blote voeten spelen, zotte buien waarbij ik soms mijn hart vasthou (ik heb er zelfs al over nagedacht om de hoogste delen van onze krabpaal er tijdelijk af te draaien omdat ze er zulke gekke kuren op uithaalt), als ik de kattenbak uitschep komt ze in of op de kattenbak zitten om toezicht te houden, als we in het weekend wat langer uitslapen komt ze ons miauwend wakker maken en als dat niet lukt komt ze maar erbij liggen. Met andere woorden: ze is gewoonweg fantastisch! :love4:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#53 Geplaatst 15 januari 2013 - 19:41

Luna 'miauwt' graag om publiek te hebben op de kattenbak :d of als ik niet dicht genoeg bij mijn pluisje ben krijg ik een heel scala van miauw miauw :) Ze slaapt wel altijd dicht bij mij en het grappigste van al is als Vasilla op mijn schoot ligt komt zijn nog eens op Vasilla liggen , dan heb ik een kleine kattentoren :d

oiseau_
oiseau_
  • 149 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 27 januari 2013 - 13:41

Kasper vindt het esthetisch niet verantwoord als het handvat van de kattenbak omhoog staat. Indien dat wel het geval is, klopt hij het naar beneden. Zelfs als we dat expres omhoog zetten, gaat hij het alsnog naar beneden klappen.