Spring naar inhoud

- - - - -

Kiratje

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 16 mei 2012 - 20:23

Dank u voor de steun ...
Miaauw

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 16 mei 2012 - 20:34

Heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

DORIS
DORIS
  • 7.703 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 21 mei 2012 - 05:05

Veel sterkte.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 21 mei 2012 - 10:18

Veel sterkte!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.994 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 21 mei 2012 - 10:33

Heel veel sterkte . :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 21 mei 2012 - 11:18

Veel sterkte .....

maar onlangs verhuisd en hoogzwanger!! :zwijg:
Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 21 mei 2012 - 20:51

mac jr zei:

Veel sterkte .....

maar onlangs verhuisd en hoogzwanger!! :zwijg:

Hoe bedoel je?
Miaauw

sita
sita
  • 4.731 berichten

#23 Geplaatst 22 mei 2012 - 16:03

:hug: :hug: :hug:

Loes
Loes
  • 407 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 22 mei 2012 - 16:52

Heel veel sterkte ... rust zacht Kira :paw

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 22 mei 2012 - 18:16

Heel veel sterkte met het verlies. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 29 mei 2012 - 18:16

Veel sterkte!!!
Geplaatste afbeelding

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 30 mei 2012 - 18:47

magalietje zei:

Hoe bedoel je?

veel sterkte, en 'k begrijp het verhaal van mystique ook nie goe...

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 30 mei 2012 - 19:00

Mijn god Magalietje, ik wijs niet graag met het vingertje maar ik begin me toch serieus vragen te stellen bij jullie "kattenbeleid" hoor. Dat zijn er drie, waarvan ééntje hoogzwanger die op korte tijd of verdwenen zijn of dood.
Mss zijn katten gewoon niet aan jullie besteed.
Je hebt iedere keer verdriet maar doe er dan toch gvd wat aan.
Laat die beestjes niet meer los en die reactie van: een kat die binnekomt moet vuil en wild zijn en genieten van haar vrijheid en bla bla bla.
Ze zijn niet enkel vuil maar ook plat (sorry voor de verwoording), is het dat waard?
Hoeveel gaan er nog verdwijnen en aangereden worden vooraleer jij en je ouders gaan beseffen dat je er WEL iets aan kan doen? En nu het katje van je vriend weer, ik vind dat héél triest, niet voor jou want je werkt het zelf mee in de hand, maar voor de katjes zelf. Veel kansen krijgen die niet daar. :o
Geplaatste afbeelding

sefier
sefier
  • 20 berichten

#29 Geplaatst 30 mei 2012 - 20:19

Zucht , waarom moeten jullie altijd mensen afbreken?
Ik heb in die korte periode op dit forum meer ruzie gezien dan goed.

Ik woon in een rustige gemeente naast rivier de schelde , als er 20 wagens per dag passeren is het al véél . Mijn katten ( behalve men raskatje ) mogen allemaal rustig buiten spelen . in de velden achter de tuin , in het bos . En het is helaas al éénmalig voorgevallen dat een kat van mij helaas werd aangereden. Maar moet ik daarom al men andere katten die vrijheid ontnemen ?  De vrijheid van een kat is verschillend bij elk baasje. respecteer die keuze.  Het is niet omdat jouw katten niet buiten mogen dat je mensen die hun kat wel buiten laten moet aanzien als mensen die niets over hebben voor hun dier.  En ik ben er zeker van dat magalietje haar kat(ten ) even graag ziet als jou en ik .  anders zou zij geen opsporing topic hebben gestart op dit forum.  Dus stop maar met die kwetsende opmerkingen . Dat is nergens voor nodig.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 30 mei 2012 - 21:18

sefier zei:

Zucht , waarom moeten jullie altijd mensen afbreken?
Ik heb in die korte periode op dit forum meer ruzie gezien dan goed.

Ik woon in een rustige gemeente naast rivier de schelde , als er 20 wagens per dag passeren is het al véél . Mijn katten ( behalve men raskatje ) mogen allemaal rustig buiten spelen . in de velden achter de tuin , in het bos . En het is helaas al éénmalig voorgevallen dat een kat van mij helaas werd aangereden. Maar moet ik daarom al men andere katten die vrijheid ontnemen ? De vrijheid van een kat is verschillend bij elk baasje. respecteer die keuze. Het is niet omdat jouw katten niet buiten mogen dat je mensen die hun kat wel buiten laten moet aanzien als mensen die niets over hebben voor hun dier. En ik ben er zeker van dat magalietje haar kat(ten ) even graag ziet als jou en ik . anders zou zij geen opsporing topic hebben gestart op dit forum. Dus stop maar met die kwetsende opmerkingen . Dat is nergens voor nodig.

Als je me moest kennen zou je weten dat ik helemaal niet veroordelend ben, integendeel.
Mijn katjes konden tot over een jaar ook vrij in en uit, tot Jules op een keer verdwenen was en pas na vijf dagen terug thuis kwam. Voor mij was dit een hel, de onzekerheid vrat aan me.
Het is goed afgelopen, gelukkig, het had anders gekund, maar toen begonnen de plannen te rijzen om ze voortaan beperkte vrijheid te geven en m'n redelijk grote tuin af te laten maken. Een kleine investering voor een alleenstaande maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. De  rust die ik nu heb is me nog meer waard.
En de katjes zelf hebben er echt niet onder geleden, je kan een ruimte zo interessant en onderhoudend voor ze maken door ze speelmogelijkheden te geven dat ze er alleen maar baat bij hebben.
Marley echter mag nog wel uit de tuin omdat hij sproeit en niet gelukkig was.
Met alle risico's vandien want ondanks de grote loop die hij vanachter heeft zie ik hem regelmatig de straat oversteken waar één à twee auto's per uur passeren, maar ik ben zo bang dat net die ene auto hem zou opscheppen.
Iedereen doet wat hij wil met z'n huisdieren maar dan moet je ook niet komen klagen als er wel iets gebeurt.
En dit is al vaker voorgevallen met Magalietjes ' katjes.
De derde op een jaar tijd, dat vind ik toch veel,'t spijt me.
Ook Moustique, hoogzwanger en nog buitenlopen?
Op de duur word je er gewoon moedeloos van, zeker als alle goede raad die hier gegeven wordt in de wind geslagen wordt.
Klein vraagje Sefir: waarom mag jouw raskatje dan niet gewoon buitenspelen met de anderen?
En nu zwijg ik, vind het, nogmaals alleen maar spijtig voor de katjes.
Ben benieuwd wanneer er een andere komt bij Magalietje, ja toch?
Dan leg ik een ei.

Geplaatste afbeelding