Spring naar inhoud

- - - - -

Kiratje

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_sefier_*
Guest_sefier_*

#31 Geplaatst 30 mei 2012 - 22:13

Klein vraagje Sefir: waarom mag jouw raskatje dan niet gewoon buitenspelen met de anderen

Tauren is zijn naam :oops:
Hij mag wel buiten als wij erbij zijn . Maar omdat hij vanaf klein gewoon was om binnen te blijven hebben we hem nooit vrij buiten laten spelen . Hij is een oosters korthaartje , en we hoorde her en der verhalen over raskatten die worden gestolen . En dat risico willen we niet oplopen .  En hij durft al eens een houdini move te maken in de tuin , als je één seconde niet kijkt durft hij al in de tuin van de buren zitten.  Enkele weken trug was hij plotseling verdwenen toen ik enkele seconden niet oplette . ( zie topic bij kat vermist : Tauren )  Hij was 6 dagen verdwenen en dat leken wel de meest lange dagen van men leven . Hij zat in een hoge boom een straat verder. Geen idee hoe hij daar geraakt is .  Maar op dagen zoals deze speelt hij rustig mee buiten , en ligt hij te rollebollen in de zon . En weldra bouwen we een grote katten ren voor hem en voor de andere katten . Katten hebben ook al een grote katten veranda vol met speeltjes en krabpalen .

Guest_Wendyke_*
Guest_Wendyke_*

#32 Geplaatst 30 mei 2012 - 22:40

RIP Kiratje!
We hopen dat je hebt genoten van de mooie tijd, bij uw personeel!

Off-topic: ik vind ook dat een kat vrijheid moet hebben!!!
Anders moeten wij mensen, ook nietmeer buiten komen (een ongeval is vlug gebeurd!)
En laten we ons opsluiten in een glazen kistje, zoadat er geen ziektes tot bij ons komen!

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 13 juni 2012 - 18:47

Heel veel sterkte :hug:
Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 19 juni 2012 - 11:51

kiki zei:

Mijn god Magalietje, ik wijs niet graag met het vingertje maar ik begin me toch serieus vragen te stellen bij jullie "kattenbeleid" hoor. Dat zijn er drie, waarvan ééntje hoogzwanger die op korte tijd of verdwenen zijn of dood.
Mss zijn katten gewoon niet aan jullie besteed.
Je hebt iedere keer verdriet maar doe er dan toch gvd wat aan.
Laat die beestjes niet meer los en die reactie van: een kat die binnekomt moet vuil en wild zijn en genieten van haar vrijheid en bla bla bla.
Ze zijn niet enkel vuil maar ook plat (sorry voor de verwoording), is het dat waard?
Hoeveel gaan er nog verdwijnen en aangereden worden vooraleer jij en je ouders gaan beseffen dat je er WEL iets aan kan doen? En nu het katje van je vriend weer, ik vind dat héél triest, niet voor jou want je werkt het zelf mee in de hand, maar voor de katjes zelf. Veel kansen krijgen die niet daar. :o

Oej ik had al die laatste opmerkingen niet gelezen. Kiki, het deed me wel wat pijn dit te lezen, maar laat me het even rechtzetten.

Ik ben door al jullie meningen/adviezen/tips en reacties tot inzicht gekomen dat ik het eig wel mijzelf aandoe. Stel je voor dat ik nu mijn nieuw katje terug zomaar direct zou buitenlaten, het zou ook geen 15 of 20 jaar worden wss, dat is een feit. We hebben wel een poes en die is al bijna 8 jaar en gaat elke dag buiten, maar die durft niet verder dan de tuin en is van alles bang dat beweegt en lawaai maakt, behalve van ons. Maar ik ben tot het inzicht gekomen.

Nu is de grote frustratie dat ik mijn kat niet MAG binnenhouden van mijn ouders. Ze willen niet dat 'zijn vrijheid' wordt afgenomen en mijn papa ging hem slechts een weekje binnenhouden ! Kun je dat geloven? Neen, daar ging ik zeker niet mee akkoord. Ik had gebeld naar de DA en die zei hou ze maar binnen tot ze zeker 6 maand is of langer, dan kent ze alle geuren goed en zal ze heel graag binnen blijven vertoeven. Ik ben dus tot die overeenkomst kunnen komen met mijn ouders. En dat is mijn plan ! Ik hou ze zeker zolang binne, was ik van plan en ga ze blijven binnenhouden tot mijn papa er iets van zegt. Hopelijk nooit, dan blijft ze gwn mooi en veilig binnen !

Ik begrijp dat ik wel een beetje fout was, maar ik heb geleerd uit mijn fouten (zie schuldig gevoel bij 'overige'). Ik wil mezelf daar niet voor schuldig voelen, want ik wist gwn niet beter. Ik ben zo opgevoed, we hebben al katten sinds ik piepklein ben en dat is altijd zo geweest, pas vanaf ik hier op de KS zit ben ik stilletjesaan tot dat inzicht gekomen. En sorry dat ik bleef in opstand komen tegen alle reacties om ze beter binnen te houden. Ik begrijp jullie frustratie wel. Veel mensen komen immers pas na ervaring tot inzicht dat ze het beter anders doen (ervaringsleren noemt men dat).

Maar het deed gwn soms zo een pijn wat jullie zeiden dat ik die verkeerde indruk absoluut wou wegwerken, want ik zie mijn katten één voor één DOOD,DOOD GRAAG en ik doe er werkelijk alles voor, zoveel ik kan ! Ik ben onlangs nog briefjes gaan ophangen, na al die maanden. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, behalve ze binnenhouden in de toekomst. Ik kreeg zelfs hartpijn wanneer mijn vriend onlangs een vlieg doodsloeg, ik zet naaktslakken hier op het terras terug in het gras, ik zet een wesp die niet goed meer kan vliegen in het gras, ik ween als er een gewonde vogel zit, ik heb al konijntjes gered uit de bek van mijn katten en ze verzorgd in een doos met dekentje, ... Ik zie dieren doodgraag en heb er echt een hart voor !

Als ik alleen woon, dat hebben ik en mijn vriend al lang besproken, blijven ze binnen ! Veilig en warm en brengen we wat 'buiten' naar binnen, of maken we een kattenren ofzo. Dat leek me super ! Ik wil zelfs een tuinhuis inrichten voor zwerfkatten en kittens op te vangen, ik heb dat al gezegd en hij heeft er geen problemen mee. Maar nu moet ik me echter houden aan de regels van het huis (en over die van bij mijn vriend thuis en mijn schoonouders dus heb ik al zeker niets te zeggen!) en dan zou je zeggen, neem dan geen kat ... Maar ik kan niet meer zonder de liefde van een kat ! Ik moet katten om me heen hebben en ik zie niet in dat mensen die thuis wonen dan maar geen kat moeten nemen omdat ze buiten mogen. Maar ik begrijp jullie zeker en vast ! Hopelijk is dat nu uitgeklaard, want heb het met al velen terug kunnen vinden en alles uitgelegd en opgeklaard en ben blij dat die hele situatie en misverstanden bij sommigen al van de baan is.
Miaauw

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:28

Ik twijfel echt niet aan de liefde voor je katjes, ik weet dat je zielsveel van ze houdt.
Hopelijk loopt het met Berlioz beter af en ik wil je alvast en nogmaals héél veel succes wensen. :thumb:
Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:59

kiki zei:

Ik twijfel echt niet aan de liefde voor je katjes, ik weet dat je zielsveel van ze houdt.
Hopelijk loopt het met Berlioz beter af en ik wil je alvast en nogmaals héél veel succes wensen. :thumb:

Oke, ben blij dat je het begrijpt ! Ik hoop het ook, zei het net nog tegen Mauro, ga hem toch veilig proberen binnen te houden of mijn papa het nu wil of niet ( :x ) en als hij dan toch buitengaat zal ik er alles aandoen om dat heel veilig te laten verlopen ! ;)
Miaauw

Guest_branca_*
Guest_branca_*

#37 Geplaatst 19 juni 2012 - 22:25

heel veel sterkte :hug: