Spring naar inhoud

- - - - -

recall Diamond Food via Zooplus

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#1 Geplaatst 21 mei 2012 - 14:58

Er zijn veel forumleden die via Zooplus bestellen.
Dit is een van de belangrijkste Europese verdelers van Diamond Foods USA.
Diamond Foods is sinds 6 april bezig met een zich steeds uitbreidende recall van mensen-, honden- en kattenvoeding, geproduceerd sinds 9 december 2011. (Maar ook al in augustus 2011!) Reden: Salmonellabesmetting. In hoeverre besmette producten ook naar Europa geleverd zijn wil de fabriek tot nu toe niet prijsgeven.
Zooplus zal ongetwijfeld op de hoogte zijn en het spul niet meer uitleveren, maar mogelijk heeft iemand nog ervan in zijn/haar voorraadkast. Het gaat om de volgende merken:

-Chicken Soup for the Pet Lover's Soul
-Country Value
-Diamond
-Diamond Naturals
-Premium Edge
-Taste of the Wild
Ook Natural Balance Pet Foods en WellPet LLC, makers van Wellness, halen producten terug die in diezelfde fabriek gemaakt zijn.

Ook Petcare Deutschland, en Kennelpak UK leveren deze producten.

Dus als je dit voert en je kat / hond heeft (ernstige) darmklachten, wijs je dierenarts op de mogelijkheid van een Salmonella infantis-besmetting.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.273 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 21 mei 2012 - 15:13

Het gaat om zakken met een bepaalde code dat terug geroepen word.
bv bij de Taste of The Wild blijkt dat deze wel in orde is en niet terug geroepen word. (via Food4pets.be)

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#3 Geplaatst 21 mei 2012 - 18:22

Tripkippiej zei:

Het gaat om zakken met een bepaalde code dat terug geroepen word.
bv bij de Taste of The Wild blijkt dat deze wel in orde is en niet terug geroepen word. (via Food4pets.be)
Het rapport van de FDA (= de Amerikaanse FAVV) noemde niet alle batchcodes. Dat zou ik ook te ver vinden gaan voor dit forum.
In ieder geval had de betreffende fabriek gedurende minstens vier maanden (!) een Salmonella-probleem. Als jouw zak 'Taste of the Wild' uit een andere fabriek van dat concern kwam, is er inderdaad niets aan de hand.
Op de zak zal wel terug te vinden zijn, in welke fabriek het geproduceerd is.  
Het probleembedrijf is Diamond's fabriek in Gaston, South Carolina, USA.
Let op!! Uit Ierland komt het bericht, dat Zooplus Ierland WEL van de besmette 'Taste of the Wild' voeding verkocht heeft, ondanks de recall!!!! Ik weet dus niet, of Zooplus International betrouwbaar genoeg is.

Bewerkt door Kempenkat, 21 mei 2012 - 18:39.

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#4 Geplaatst 15 juni 2012 - 10:13

Intussen komt uit Amerika het bericht, dat 22 mensen ziek geworden zijn aan deze bacterie. Het probleem is blijkbaar nog steeds niet opgelost.
Je kan al ziek worden door het bijvullen van de voerbakjes, stof van het voer aan je handen of inademen.
Dus blijf voorzichtig.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.273 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 15 juni 2012 - 10:58

Ik vertrouw op de navraag van mijn leverancier dat zijn ingekochte zakken in orde zijn.
Hij heeft daar navraag over gedaan en er werd verzekerd dat zijn zakken in orde zijn.

Tot zover hier geen problemen met zowel volwassenen als de Kittens, ondanks dat ik ondertussen oud met nieuw gemengd heb :)

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 15 juni 2012 - 12:18

dit is wel even schrikken voor me :trance: ......een 2-tal maanden geleden ben ik, met veel moeite, overgestapt van Taste of The Wild (besteld Zooplus NL) naar carnibest omdat al mijn katten 1 voor 1 zware diarree kregen, die ondanks vele onderzoeken bij mijn da en na veel verschillende soorten medicatie maar niet overging.
Nu doen ze het gelukkig goed op de carnibest.

Zouden mijn poezen besmet zijn geweest met die Salmonella infantis-besmetting?

Zo ja, is er dan een mogelijkheid om de hierdoor opgelopen kosten, da en aankoop 4x 6.68kg Taste of The Wild waarvan ik nu nog 3 volle zakken over heb, enigszins te recupereren?

Was trouwens van plan om de zakken van TOTW die ik nog heb staan te doneren aan een kattenopvang...zou ik dit nu wel doen? wil wel zeker zijn dat ik hierdoor geen andere katten ziek maak....

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#7 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:37

@ Chatoela
Sorry, had hier alweer een week niet gekeken. Kan inderdaad goed zijn, dat je katten Salmonella hadden. Stuur me een pb'tje met het batchnummer van de zakken die je nog hebt staan. Ik kan het wel opzoeken of het verdachte productie is.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.273 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:58

food4pets.be - Recall producten Taste of the Wild
Weleenswaar een verkeerd jaartal ingevuld door diamond; maar gaat wel over de terugtrekkingen