Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

Boris en Santos - in hun nieuwe woonst - p46 update: 7/8

• Log in om te reageren
710 reacties op dit onderwerp
jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#241 Geplaatst 07 augustus 2009 - 23:35

Leuk filmpje dit ook! Wat doen ze er lang over zeg :o hihi
Het lijkt echt alsof ze altijd al samen geweest zijn - oh en dat worstelen/vechten/spelen - allemaal helemaal normaal ;) Als je echt niet zeker bent, moet je het misschien eens een keertje filmen? Boris zal z'n grens moeten leren kennen waarschijnlijk, daarom misschien dat Santos af en toe eens jammert. Mij zegden ze in 't begin toen Ræzir hier was dat zolang er geen bloed vloeide en er massa's plukken haar in het rond vlogen, dat het echt gewoon "OK" was :mrgreen:

Hier is een filmpje van Nan en Rez toen ze elkaar voor de eerste keren echt zagen, ik heb ze telkens na enkele minuten weer uit elkaar moeten halen toen en heb een langzame introductie gedaan met hen. Gelukkig is alles naderhand in orde gekomen.
(voor de duidelijkheid > het gegrom en gegrol kwam van Ræzir)
http://i279.photobuc...introductie.flv
Vlak na dit filmpje is Nan nog op Rezze gevlogen met als gevolg dat het kleintje m'n hele hal had ondergepist van schrik.

Gerustgesteld? :wi

Bewerkt door jannanas, 07 augustus 2009 - 23:43.

Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#242 Geplaatst 07 augustus 2009 - 23:37

Bibie zei:

Alles gaat hier ondertussen nog goed, behalve dat ik dat "speel"gedrag toch een beetje in twijfel begin te trekken. Het lijkt wel alsof Boris hem knauwen geeft, en Santos begint na een tijdje toch te jammeren. Soms ben ik er zeker van dat ze gewoon aan het spelen zijn.. Maar soms.. Soms weet ik het niet goed.. Wat moet ik dan doen? Ze laten schrikken zodat het ophoudt?

Dat was hier met Zita en Gabriël idem. Die grote hebben gewoon veel meer "macht en kracht" dan die kleintjes. Als ze "aan het spelen" waren, en Gabriël zijn achterpoten gebruikte, vloog Zita soms echt weg en was ze ook echt aan het jammeren. Maar als ik dan eens in mijn handen klapte en ze stopten, vloog Zita wel terug op Gabriël om het spelletje verder te spelen. Bij onze twee kleintjes valt dat minder op alhoewel er soms ook eens gejammerd wordt. Dan klap ik ook eens in mijn handen, stoppen ze en bekijken me allebei zo van "wat scheelt er nu, we zijn wel aan het spelen" en regelmatig vliegt het haar in het rond.
Het is soms moeilijk te zien of ze spelen of echt aan het vechten zijn, maar zolang Santosje verder doet, is er geen probleem hoor. Die grote merken ook wel als ze echt te ver gaan. dan stoppen ze en dan kan het kleintje echt een rustiger plaats opzoeken.
Jij kan gerust zijn: bij jou lukt het daar prima!!! (mocht het echt niet goed gaan, dan zou Boris zicht totaal anders opstellen ten opzichte van Santosje). :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#243 Geplaatst 08 augustus 2009 - 00:23

jannanas zei:

Leuk filmpje dit ook! Wat doen ze er lang over zeg :o hihi
Het lijkt echt alsof ze altijd al samen geweest zijn - oh en dat worstelen/vechten/spelen - allemaal helemaal normaal ;) Als je echt niet zeker bent, moet je het misschien eens een keertje filmen? Boris zal z'n grens moeten leren kennen waarschijnlijk, daarom misschien dat Santos af en toe eens jammert. Mij zegden ze in 't begin toen Ræzir hier was dat zolang er geen bloed vloeide en er massa's plukken haar in het rond vlogen, dat het echt gewoon "OK" was :mrgreen:

Hier is een filmpje van Nan en Rez toen ze elkaar voor de eerste keren echt zagen, ik heb ze telkens na enkele minuten weer uit elkaar moeten halen toen en heb een langzame introductie gedaan met hen. Gelukkig is alles naderhand in orde gekomen.
(voor de duidelijkheid > het gegrom en gegrol kwam van Ræzir)
http://i279.photobuc...introductie.flv
Vlak na dit filmpje is Nan nog op Rezze gevlogen met als gevolg dat het kleintje m'n hele hal had ondergepist van schrik.

Gerustgesteld? :wi

Brrrrr! Jannanas, ik kan geloven dat Ræzir zo bang was, ik had zelf een beetje schrik tijdens je filmpje. Een geluk dat je de momenten van spanning een beetje hebt afgewisseld met rustige stukjes ;) . Dank je om de link te posten. Zo erg gaat het er niet aan toe nee.. Ik zal even een filmpje zoeken om te tonen wat ik bedoel.

Zijn Nan en Rez nu al goede vriendjes? Of tolereren ze elkaar gewoon?

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#244 Geplaatst 08 augustus 2009 - 00:25

Joloka zei:

Dat was hier met Zita en Gabriël idem. Die grote hebben gewoon veel meer "macht en kracht" dan die kleintjes. Als ze "aan het spelen" waren, en Gabriël zijn achterpoten gebruikte, vloog Zita soms echt weg en was ze ook echt aan het jammeren. Maar als ik dan eens in mijn handen klapte en ze stopten, vloog Zita wel terug op Gabriël om het spelletje verder te spelen. Bij onze twee kleintjes valt dat minder op alhoewel er soms ook eens gejammerd wordt. Dan klap ik ook eens in mijn handen, stoppen ze en bekijken me allebei zo van "wat scheelt er nu, we zijn wel aan het spelen" en regelmatig vliegt het haar in het rond.
Het is soms moeilijk te zien of ze spelen of echt aan het vechten zijn, maar zolang Santosje verder doet, is er geen probleem hoor. Die grote merken ook wel als ze echt te ver gaan. dan stoppen ze en dan kan het kleintje echt een rustiger plaats opzoeken.
Jij kan gerust zijn: bij jou lukt het daar prima!!! (mocht het echt niet goed gaan, dan zou Boris zicht totaal anders opstellen ten opzichte van Santosje). :hug: :hug: :hug:

In mijn handen klappen, heb ik al geprobeerd.. Met mijn pantoffels de hal doorspringen O:) , een leeg potje op de grond laten vallen.. Pff, die mannen kijken zelf niet op terwijl ik onnozel sta te doen :ha

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#245 Geplaatst 08 augustus 2009 - 00:39

Leuk filmpje Bibie!

Ik zou de Boris & Santos gewoon laten doen. Als je echt denkt dat het er te hevig aan toe gaat kan je ze doen verschieten. Ik las dat in je handen klappen niets uitmaakt? Misschien ga je dan beter voor een luider geluid zoals met een opgerolde krant op de grond (of tafel) slaan.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#246 Geplaatst 08 augustus 2009 - 00:47

Hier een filmpje.. Maar het is niet echt een juiste volledige weergave want ik was eigenlijk te laat met filmen. Boris had Santos hier al een tijdje "geplaagd". Hij bijt hem dan, maar ik denk niet dat hij heel hard bijt.. Maar ja, tis toch zo een klein ding. En zoals je ziet vond Santos het na een tijdje niet meer zo leuk :hug:

http://www.kattensit...s.html#bekijken

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#247 Geplaatst 08 augustus 2009 - 09:36

Bibie zei:

Hier een filmpje.. Maar het is niet echt een juiste volledige weergave want ik was eigenlijk te laat met filmen. Boris had Santos hier al een tijdje "geplaagd". Hij bijt hem dan, maar ik denk niet dat hij heel hard bijt.. Maar ja, tis toch zo een klein ding. En zoals je ziet vond Santos het na een tijdje niet meer zo leuk :hug:
Bibie, Santosje is nu een weekje bij jou :cheer: :dancer: :cheer: . Ik vind dat het daar toch fantastisch goed gaat hoor. :hug: :hug: :hug:
(de ene dag kunnen wij ook al eens meer van elkaar verdragen dan de andere dagen he :d ).

Bewerkt door MissKitty, 11 augustus 2009 - 02:16.
Reden van bewerken: quote hersteld

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#248 Geplaatst 08 augustus 2009 - 10:00

Hier loopt het speelgedrag ook wel eens uit de hand hoor. Deze week heeft Melvin mij kwaad gekregen. Ze mogen spelen en het mag wilde zijn, maar hoe ik Sillas toen hoorde miauwen, was echt niet normaal.
Sillas liep de trap op en zoals altijd liep Melvin hem echterna om te bijten in zijn poten en zijn nagels in zijn poten te zeggen en het moet pijn gedaan hebben, want Sillas miauwe, blaasde, gromde,...
Toen heb ik wel eens luid 'MELVIN, EWEL???' geschreeuwd :evil:

Dit gedrag tussen Boris en Santos ziet er nog normaal uit. Boris een pestkopje, maar wacht maar tot Santos groter is en zich eens met zijn gewicht op hem smijt ;)

Leuk filmpje!!

Bewerkt door Mieke'tje, 08 augustus 2009 - 10:02.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#249 Geplaatst 08 augustus 2009 - 12:01

Joloka zei:

(de ene dag kunnen wij ook al eens meer van elkaar verdragen dan de andere dagen he :d ).

Helemaal juist :mrgreen: . Deze ochtend was Bo hem weer aan het wassen.. Jammer dat poezies niet kunnen praten, ik zou hem zoveel willen vragen..

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#250 Geplaatst 08 augustus 2009 - 12:03

Mieke zei:

Dit gedrag tussen Boris en Santos ziet er nog normaal uit. Boris een pestkopje, maar wacht maar tot Santos groter is en zich eens met zijn gewicht op hem smijt ;)

Daar kan ik naar uit! Mijn vriend zegt ook wel dat het waarschijnlijk zal duren totdat Santos groot genoeg is en eens een flinke mep kan teruggeven :scared: :zweep:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#251 Geplaatst 08 augustus 2009 - 13:12

Leuke filmpjes. Ik zou me ook niet teveel zorgen maken hoor, ik denk dat als Santos er echt genoeg van heeft hij zich wel veilig zal wegsteken hoor. Hier vliegen de haren ook vaak in het rond en denk ik soms ook, kan het niet wat rustiger O:)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#252 Geplaatst 08 augustus 2009 - 13:26

Leuke filmpjes weeral :) Ik wil ook zo'n fun activity board :( Mystic gaat er snel mee weg zijn denk ik :)

Ik zou me ook echt geen zorgen maken, voor zover ik kan zien aan het filmpje hoor ik geen gegrom, enkel gejammer van Santos, maar hij zal die dikke beer nog niet zo goed aankunnen. Taiga en MM vechten hier dikwijls op deze manier en meestal eindigt dat dan met een flinke wasbeurt. Simon zegt wel dat het niet zo goed is om Santos te strelen als ze aan't vechten zijn, want Bo krijgt dan geen streeltjes en dan wordt Santos wat voorgestoken wat zo'n gedrag van Boris misschien meer kan uitlokken.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#253 Geplaatst 08 augustus 2009 - 16:00

Bibie zei:

Zijn Nan en Rez nu al goede vriendjes? Of tolereren ze elkaar gewoon?
Het heeft een 3tal weken geduurd voor tolerantie en dan is de vriendschap beginnen groeien. Nu kunnen ze niet zonder elkaar, maar spreekt voor zich dat Nanno soms dat kleine opdondertje met z'n lange haar even beu is :ha Ræzir kan een beetje opdringerig zijn met momenten :wi

Gaat super met die twee van jou! Ok, beetje irritatie misschien, maar geen gegrol, gegrom of geblaas. Prima zou ik zo zeggen!
Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#254 Geplaatst 08 augustus 2009 - 17:15

zo is het hier ook he , int begin was charlie altijd achter casper aan en zo spelend vechten , casper heeft er zelfs volgens de da een opgezwollen kin van gehad , en nu is casper groter en ja nu moet charlie soms eens het te weten krijgen
maar het word minder met de tijd denk ik

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#255 Geplaatst 08 augustus 2009 - 17:46

Ik heb ook al gedacht dat dat aaien niet zo'n goed idee is, maar ik vind dat zo zielig voor die kleine man. Dat grote monster stort zich met volle gewicht op dat kleine ventje, hij kan amper nog ademen :onzeker: :ha .. Okee, ik overdrijf zeker :) Het gaat hier over 't algemeen wel goed hoor. Ik heb ze vandaag zelf voor de eerste keer alleen gelaten (was gaan shoppen :mrgreen: ) voor een paar uurtjes .. Het was wel spannend binnenkomen.. "Halloooo, jongeeeuns, leven jullie nog?" Dan kwamen ze samen vanuit de slaapkamer gestapt, al rekkend en stretchend en geeuwend.. En ik mij maar zorgen maken :p

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll