Spring naar inhoud

* * * * - 11 stemmen

Wist je dat...

• Log in om te reageren
30401 reacties op dit onderwerp

#30271 Geplaatst 08 april 2020 - 09:58

Hopelijk is dat tuigje voorpootproef ;) .

Ik heb een week of 2 geleden een bestelling gedaan bij Zooplus (eten!), ruim op tijd maar... Er zit geen schuif in.
Mijn bestelling "staat klaar om opgehaald te worden door de bezorgdienst" :roll: .
Ik heb nog natvoer voor morgenvroeg, 1 portie die ik dus zal verdelen... Hopelijk merken ze niet dat ze minder zullen krijgen :s maar ik vrees ervoor :lachen: :lachen: .

Nog iemand die bestelde de laatste weken bij Zooplus en hoe is dat verlopen?

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#30272 Geplaatst 08 april 2020 - 11:25

Bekijk berichtlathyrus, op 30 maart 2020 - 18:27, zei:

waar zit Ina?
Hopelijk alles goed met haar?

Ikke ben hier..... :hoi:   Merci voor de bezorgdheid. :hug:

Eerlijk gezegd met dat economische doppen gene tijd gehad om hier te komen loeren.  Ma ik ben helemaal bij nu....elke dag maar weer zoeken naar iets om te doen.
Ik ga nu wel dagelijks mijne hubby van het werk halen met de fiets.  Dan heb ik dat toch alweer gehad.  Voor de rest..poetsen, en wat rommelen, en wat bezigheids therapie.

Vandaag mocht ik weer een dagje werken.   Tis te zeggen...rommel opruimen en archiveren.
Normaal kan ik morgen en vrijdag ook werken.
Vanaf volgende week zou ik elke maandag en elke woensdag moeten opkomen.

Het veelvuldig handen wassen begint toch zijn tol te eisen.  Mijn handen zijn gewoon kapot.
Gisteren naar de apotheek geweest, en die heeft me zo een 'onzichtbare handschoen' creme gegeven.  Vandaag al een pak beter.

Met jou ook nog alles okido, Nadine?   Hoe gaat het met poezeloe vandaag?
:hug: :hug:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#30273 Geplaatst 08 april 2020 - 18:05

Bekijk berichtInavanthielen, op 08 april 2020 - 11:25, zei:

Met jou ook nog alles okido, Nadine?   Hoe gaat het met poezeloe vandaag?

alles gaat zijn gangetje, met onze yoshi is voorlopig alles ok, ik mag er niet aan denken dat er met haar iets gebeurd

Bekijk berichtInavanthielen, op 08 april 2020 - 11:25, zei:

Ikke ben hier..... :hoi:   Merci voor de bezorgdheid. :hug:

ik had schrik dat je misschien corona had
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#30274 Geplaatst 09 april 2020 - 20:30

Bekijk berichtlathyrus, op 08 april 2020 - 18:05, zei:

alles gaat zijn gangetje, met onze yoshi is voorlopig alles ok, ik mag er niet aan denken dat er met haar iets gebeurd

ik had schrik dat je misschien corona had

Nee, gelukkig nog gespaard hier..
Bij mijn bomma in het rusthuis is er wel Corona.   Op haar afdeling zijn er twee zieken.    Ene is vandaag gestorven en de andere is op de kamer opgesloten met lichte symptomen.  Die man is 92...

Mijn bomma is nog OK...Hopelijk blijft dat zi..ik ben zo bang om haar te verliezen aan dit virus.   Ik zou er geen vrede mee kunnen nemen denk ik.  Voelt heel raar

Ondertussen ook bericht gekregen dat mijn petekind positief getest is.   Gisteren met haar gebeld.   Toen was ze nog redelijk...vandaag hoge koorts en plat...

En dan is mijn nonkel gestorven aan corona afgelopen zondag.
Hij woonde al 40 jaar in India en was sinds kort terug hier.   Ik heb hem alleen gekend toen ik heel klein was...

Hopelijk blijven jullie ook allemaal gezond!!!!

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#30275 Geplaatst 10 april 2020 - 19:13

Wist je dat

Ik zonet telefoon kreeg van mijn papa    
Het rusthuis van mijn bomma heeft de resultaten binnen...
Mijn bomma is positief....
Ze is van de week een paar dagen ‘nie lekker’ geweest en misschien is het dat wel geweest, maar voor het zelfde geld niet en gaat ze nog ziek worden..

Ze zit nu 14 dagen in quarantaine op haar kamer...enorme opgave voor haar, want ze is dement..weet totaal niet wat er aan de hand is elke verandering heeft negatieve gevolgen voor haar dementie...

Ik ben momenteel heel erg angstig, bang en vooral boos...erg boos...

Ze is 87 ondertussen en je weet dat de dag ooit komt...maar niet aan Covid!  Das nie eerlijk!!!

Laat ons hopen dat ze de 14 dagen goed doorkomt...ik ben echt bang....

Bewerkt door Inavanthielen, 10 april 2020 - 19:13.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#30276 Geplaatst 10 april 2020 - 20:00

Alvast veel sterkte Ina, ik duim dat ze er met milde symptomen vanaf komt!
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#30277 Geplaatst 11 april 2020 - 13:48

Oh nee, kan ik me heel goed voorstellen dat je bang en boos bent! Ik heb de indruk dat ze onze oudjes veel te veel aan hun lot overlaten  :(
Veel sterkte Ina!  :hug:  :hug:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#30278 Geplaatst 11 april 2020 - 20:18

Ina, ik vind het zo erg voor jouw oma en voor jullie. Ik duim dat ze goed herstelt, sterkte :hug:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#30279 Geplaatst 11 april 2020 - 20:27

Ina, enig nieuws vandaag van je oma?

Wist je dat je toch echt azijnpissers hebt? Paar gebouwen van ons aan de overkant komt om 20u bij het applaudiseren de laatste tijd een vrouw 1 liedje saxofoon spelen op haar terras. De mensen komen zelfs speciaal van de straat naast ons om te komen luisteren. Vandaag was ze er niet, rolluik naar beneden. De mensen maar klappen en roepen in de hoop dat ze kwam. Horen we ineens dat de dag ervoor haar buren in het gebouw ernaast toen ze speelde hun raam hebben dicht gesmeten en op de muur gaan bonken. Die vrouw zal nu niet meer durven spelen, ocharme :(
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#30280 Geplaatst 11 april 2020 - 20:47

BlackScorpion zei:

1586629658[/url]' post='1780855']
Ina, enig nieuws vandaag van je oma?
yep....
ze hebben de 10 bewoners met covid 19 apart gezet en de bewoners die niet besmet zijn ook apart.
Alleen verzorgers met covid mogen op de gang komen.   Dus verplegend personeel dat positief is getest, maar niet ziek is.
Momenteel is er nog steeds niemand echt super ziek,  maar zijn ze nog in gewone gezondheid.  

Het rusthuis heeft deze beslissing genomen, omdat je mensen met dementie niet uit hun routine mag pakken.   Dat kan enorme gevolgen hebben voor hun gezondheid.  Ze kunnen hierdoor plots verder achteruit gaan.  
Dus een goede beslissing vind ikzelf. Mijn bomma zit nog steeds op haar kamer, daar ze de Covid afdeling achteraan de gang hebben gezet.  Mijn bomma woont dus achter op de gang.   Ook haar twee beste vriendinnen zijn positief, maar niet ziek. Dus ze zijn nog samen, en drinken samen nog portookes voor het slapengaan.

Op dat gebied een enorme opluchting..maar soit....ze is nog steeds positief eh.....nog 13 dagen te gaan.....
In deze 13 komende dagen kan er veel gebeuren.

Bewerkt door Inavanthielen, 11 april 2020 - 20:47.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#30281 Geplaatst 15 april 2020 - 09:28

Update Bomma,

Nog steeds goei nieuws...ze zijn daar nog altijd niet ziek.
Ondertussen tel ik af....nog 9 dagen en dan is ze helemaal safe.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#30282 Geplaatst 15 april 2020 - 13:10

Bekijk berichtInavanthielen, op 15 april 2020 - 09:28, zei:

Update Bomma,

Nog steeds goei nieuws...ze zijn daar nog altijd niet ziek.
Ondertussen tel ik af....nog 9 dagen en dan is ze helemaal safe.

veel goeie moed toegewenst, hopelijk blijft bomma gezond
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#30283 Geplaatst 15 april 2020 - 13:26

So far so good dan hè Ina, ik duim dat het zo blijft!

Bij mijn oma in de home voorlopig nog geen gevallen.
Ik duim dat het daar ook zo blijft, want denk niet dat mijn oma het zou overleven eigenlijk...
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#30284 Geplaatst 15 april 2020 - 16:16

Vanochtend bij de dokter geweest. Gisteravond en vannacht hevige druk tussen schouderbladen. Met moeite kunnen slapen, toch wel paniek. Vannacht krijg ik plots deze uitslag met jeuk. Is zich nu aan het verplaatsen over mijn lichaam. Netelroos... oorzaak niet gekend.
Die druk tussen mijn schouderbladen zouden slokdarmkrampen zijn. Heb dat maanden geleden al gehad maar veel minder. Gisteren echt angstaanjagend, mijn wou me bijna naar spoed doen, hadden schrik dat het van mijn hart kwam.
Dokter denkt dat het stress is. Ik was op dat ogenblik niet echt bewust gestresst, maar onbewust was ik me toch wel zorgen aan het maken over school in combinatie met gans dat corona gedoe...

Nu moet in antihistamine nemen tegen die netelroos, en magnesium met passiebloem ter preventie van die slokdarmkrampen, dit zou een kalmerende werking moeten hebben.

@Ina, blij om te vernemen dat jouw oma nog steeds geen klachten heeft. Sterkte daar nog.

Bekijk berichtBlackScorpion, op 15 april 2020 - 13:26, zei:

So far so good dan hè Ina, ik duim dat het zo blijft!

Bij mijn oma in de home voorlopig nog geen gevallen.
Ik duim dat het daar ook zo blijft, want denk niet dat mijn oma het zou overleven eigenlijk...

Dat is ook goed nieuws, ik duim mee dat het zo mag blijven.

Bewerkt door juleken, 15 april 2020 - 16:17.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#30285 Geplaatst 15 april 2020 - 20:20

Juleken ik heb regelmatig slokdarmkrampem. Eerste keer was ik ook enorm in paniek. Het is echt eng. Nu ken ik het, maar het doet zó pijn dat ik toch semi in paniek ben gewoon van de pijn. Ik neem dan een zware Buscopan. Helpt niet direct, maar dan gaat het tijdens de slaap wel over. Bij mij trekt dat door het borstbeen, zijkant keel en hoofd soms zelfs. Dan weet ik niet waar kruipen van de pijn. Vaak ga ik dan vroeger slapen omdat het tijdens slaap overgaat. En ja, stress is een trigger...
Geplaatste afbeelding