Spring naar inhoud

- - - - -

Speeltjes voor kittens

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Mith_*
Guest_Mith_*

#1 Geplaatst 23 mei 2012 - 21:20

Hoi! Over enkele weken komt mijn kitten naar huis. Ik vroeg me af welke speeltjes bij jullie kittens/katten in de smaak vallen en welke aan te raden zijn in huis te halen voor mijn kleine schat :)

Ze heeft tot dan bij haar mama en 4 broertjes/zusjes gewoond en komt nu vrijwel 'alleen' te staan. Mijn hond is wel erg lief en zal haar wel goed opvangen, ook speelgewijs, met mijn kater zal het wellicht langer duren. Wil ook niet dat ze overdonderd wordt door al dat groot 'geweld' ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 mei 2012 - 22:27

Een hengeltje is altijd leuk.  Ook handig om irritant gestaar van de andere kat te doorbreken.  

Voor de rest hebben die eigenlijk niets nodig, maar toch koopt ne mens graag he O:)
Rietjes, haarrekkertjes, van die vormarmbandjes van de kinderen, pijltjes van het Nerf-geweer, kleurpotloden, zilverpapier,...
Alles waar ze moeten afblijven is heel leuk O:)

Ik heb indertijd nen tunnel uit de wibra gehaald voor geen geld, daar crosst ze ook af en toe door, zelfs mijn 11-jarige kater kruipt er soms door. :LOL:
Playcircuit valt ook in de smaak.  Telkens ze passeert, geeft ze een tikje tegen de bal
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 mei 2012 - 23:27

speelgoed met catnip er in valt hier altijd in de smaak
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 23 mei 2012 - 23:30

Rietjes, wasspelden, balletje gemaakt uit zilverpapier, hengels, muisjes, balletjes die lawaai maken, laser lampje... Speelgoed kan je gemakkelijk zelf maken een tissus doos met wat rammel dingetjes erin, schoendoos met gaten in zodat pootje erdoor kan en daar wat balletjes en muisjes in....
Zorg voor een krabpaal want ze krabben en kruipen graag ergens op. En als je bang bent dat ze zich verveelt neem je gewoon een tweede kitten bij. :ha

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#5 Geplaatst 24 mei 2012 - 08:57

pingpongballetjes vinden ze ook enorm leuk om mee te spelen.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 24 mei 2012 - 10:33

Hengels spelen ze hier heel veel mee, ook gewone balletjes ofzo, dat vindt ons Dahlia echt super tof :LOL:

Ook de kickeroo's van Kong vallen hier goed in de smaak en ook dingen met catnip, we hebben hier een catnip vis die bijna dagelijks wordt afgelikt, :ha :ha :ha :thumb:
banner

Guest_musti012_*
Guest_musti012_*

#7 Geplaatst 25 mei 2012 - 08:57

Pingpongballetjes, touwtjes en de papiertjes van bouchées, die ritselen zo leuk :d Met al het gekochte speelgoed (balletjes, muisjes,...) speelt ze niet graag. Bij haar geldt hoe simpeler hoe beter ;)

Guest_doorke_*
Guest_doorke_*

#8 Geplaatst 29 mei 2012 - 10:46

kussentjes met valeriaan, die van ons zijn er zot van!

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 29 mei 2012 - 12:41

Hier spelen ze uren met een lege kartonnen doos :-) en elkaar achterna zitten is ook een favoriet spelleke :LOL:

trees
trees
  • 398 berichten

#10 Geplaatst 29 mei 2012 - 12:49

Pingpongballetjes zou ik niet doen,met een hond in huis,
wegens stikgevaar.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#11 Geplaatst 29 mei 2012 - 12:53

Een tunnel, laserlampje, kleine grijze muisjes, stok met pluimen en een hengel. Ik heb onlangs een Da Bird en 3 Bird-hengels aangeschaft, die maken het geluid van fladderende vleugels als je daarmee zwaait. Als ik die bovenhaal zijn ze binnen de kortste keren de grootste acrobaten van een land en mijn Churchill begint dan zelfs te kwetteren :goofy:

Guest_Liesbet-H_*
Guest_Liesbet-H_*

#12 Geplaatst 08 juni 2012 - 11:14

Ik was zelf ook net op zoek naar nog wat speelideeën voor ons kleintje, ik heb nu ook leuke ideeën opgedaan!

Een leeg rolletje keukenrol of toiletpapier vindt ons katertje ook fantastisch. Of gewoon een lintje, is zowel leuk om samen mee te spelen of voor hem alleen. Pingpongballetjes vallen hier ook in de smaak, maar die raken heel snel zoek. :louche:

Guest_nathalie.v_*
Guest_nathalie.v_*

#13 Geplaatst 23 juni 2012 - 14:32

nog meer tips hier :)