Spring naar inhoud

- - - - -

vliegendeur+afschermen tuin

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_sietje_*
Guest_sietje_*

#1 Geplaatst 26 mei 2012 - 11:00

Zouden jullie gaan voor eentje met of zonder dierenluikje? Met het betere weer in het vooruitzicht ga ik een vliegendeur bestellen maar aangezien je toch snel een beetje centen kwijt bent wil ik ook even vooruitdenken. Je kan namelijk achteraf het luikje er niet meer inzetten.
Als de buitendeur openstaat:
-een voordeel als er een poezeltje komt (maar ook voor de chihuahuatjes) kunnen ze door de vliegendeur zelf op het overdekte terras van +-16m2 en ik het kleine tuintje en naar de berging
-nadeel je hebt natuurlijk niet te kiezen van jij blijft binnen of buiten :)

ps als je de draad met een schuine opkant zou maken zou het tuintje dan katproof zijn? Ik wil niet dat de buren last zouden hebben van een ander zijn huisdier. De foto is getrokken vanlangs het overdekte terras, de muur rechts is de berging

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0332.JPG

Bewerkt door sietje, 17 juni 2012 - 08:06.

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 mei 2012 - 12:02

Zou het niet gemakkelijker zijn om van het overdekte terras een kattenren te maken?

Katten zijn acrobaten ze vinden altijd wel iets om te kunnen ontsnappen. Van hier uit is niet in te schatten hoe hoog de afzetting is, als je er een overhangend stuk aan wil maken zal die toch minimaat een goeie 60 cm moeten zijn.

De vliegendeur kan je later ook nog aanpassen, je kan een stuk van de onderkant dicht maken zodat er een kattenluik in gezet kan worden.

Bijgevoegde thumbnails

• jkdt.jpg

sorry laatste keer

Guest_sietje_*
Guest_sietje_*

#3 Geplaatst 26 mei 2012 - 12:16

Die draad is wel vrij hoog neem +-220cm..
En bedoel je dan de open wand van het terras dichtzetten? want de hondjes moeten zoizo nog makkelijk naar het gras kunnen.
Het zou zoizo nooit de bedoeling zijn dat er een poezel onbewaakt rondloopt ;)

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#4 Geplaatst 26 mei 2012 - 12:35

220 is wel een mooie hoogte, zou wel eens kunnen werken om daar een overhangend stuk aan te maken ;)

Met al een dak over het terras lijkt het halve werk al klaar, enkel nog doortreken naar beneden om het dicht te maken. Maar als ze de tuin in moeten kunnen dan is dit geen optie ;)
sorry laatste keer

Guest_sietje_*
Guest_sietje_*

#5 Geplaatst 26 mei 2012 - 12:50

Nee idd dan kan je al beter een schuifraam plaatsen om van het terras een veranda te maken :p
Het idee zou idd veel makkelijker uitvoerbaar zijn, maar minder ideaal voor de hondjes denk ik.
Maar die draad is echt wel hoog, want in het begin dacht ik wat hebben ze hier nu gezet. Nu ik het gewoon ben valt het wel mee en kan ik er misschien uiteindelijk nog gebruik van maken :d

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 mei 2012 - 13:03

:LOL: ja ik denk wel dat je hier blij mee mag zijn, mocht het er ooit van komen dat je het hebt aangepast dan ben ik alvast benieuwd naar het resultaat ;)

Ach, ja een veranda kan je er ook nog van maken :LOL: , ik zat in 1ste instantie te denken het dicht maken met vogeldraad ;)  
sorry laatste keer

Guest_sietje_*
Guest_sietje_*

#7 Geplaatst 26 mei 2012 - 13:11

Nivo zei:

:LOL: ja ik denk wel dat je hier blij mee mag zijn, mocht het er ooit van komen dat je het hebt aangepast dan ben ik alvast benieuwd naar het resultaat ;)

Ach, ja een veranda kan je er ook nog van maken :LOL: , ik zat in 1ste instantie te denken het dicht maken met vogeldraad ;)

Dan moet ik eerst nog de handige harry in mezelf te boven halen :p

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 mei 2012 - 14:03

sietje zei:

-nadeel je hebt natuurlijk niet te kiezen van jij blijft binnen of buiten :)

Bij een goed kattenluikje heb je ook standen die je kan wijzigen zodat je alsnog kan bepalen of ze nog naar buiten mogen of niet hoor. Bij heel mooi weer zoals de afgelopen dagen zet ik het kattenluikje hier rond 22u30 zodanig dat de poezels naar binnen kunnen, maar eenmaal binnen kunnen ze niet terug buiten, zo zijn ze rond 23u allemaal binnen en kunnen we gaan slapen.
Het lijkt me zeker haalbaar om een schuine kant te maken op de huidige omheining hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sietje_*
Guest_sietje_*

#9 Geplaatst 17 juni 2012 - 08:11

De vliegendeur is er eentje geworden zonder luikje, eerder om estetische reden dat er dan onderaan geen plintje inzit en er meer lichtinval is in de keuken. Want dit is een vrij donker hoekje. Plus de diertjes hebben meer uitzicht naar buiten toe :)
Nu met reeds een kittentje op komst begin ik toch ook al over de tuin na te denken.. Zijn er handige harry's die me kunnen uitleggen met welk materiaal en hoe ik dit kan klaar spelen? Ik ben zelf wel vrij handig om eraan te beginnen maar ik heb wel het idee en materiaalkeuze nodig want daar ben ik niet goed in. Aan de zijkanten van de draad moet ik ook iets voorzien want daar is een spleetje van een 10cm en voor een poezeltje vrees ik dat dit genoeg is om toch bij de buren te raken? En staat de compostbak veilig kwestie van gebruik als afstapje of maakt dit niet uit als je een overhanging maakt?