Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kattenopvang Waasland (Evy) Update #852 Aiden overleden

• Log in om te reageren
859 reacties op dit onderwerp
Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#241 Geplaatst 16 september 2012 - 10:45

Veel succes lieve prutskes. :geluk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#242 Geplaatst 19 september 2012 - 00:45

:censored: (kort samengevat)

Vandaag kreeg ik op mijn werk telefoon:
'is't bij de katten?'
'Ja, mevrouw, 't is Evy van kattenopvang Waasland'
'Wanneer komde gij om die 5 katten?'
'heu? 5 katten, iets meer uitleg aub?'
'Ja, van de kattenvangster van Temse'

Enfin, die had mij meer dan een week geleden een bericht gestuurd dat er een mevrouw ging bellen voor 5 kittens, blijkbaar deze dus.  Maar ze zou er 1 van houden, dus de overige 4 waren voor ons.

Na veel over en weer gebel, bleek dat mijn ventje daar 's avonds nog moest passeren, dus ging hij ze halen.

Komt hij 's avonds binnen met een gezicht tot op de grond: heel mijne auto stinkt naar de stront, tof zene.  Blijkbaar zaten de kittens in een stal waar het bezaaid lag met diarree.  De draagmand stonk inderdaad uren in de wind.

Dit zat erin:
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

De buitenste 2 zijn katertjes, relatief gezond, wegen 820 en 910 gram.
Het binnenste poesje en het andere op de voorgrond zijn kattinnetjes, 510 en 640 gram.  dus zwaar onder gewicht.

Behandeling: gewogen, gewassen, ogen en neus vrijgemaakt en behandeld, antibiotica gestart, ontwormd en ontvlooid. En morgen naar de dierenarts voor ne grondige check-up. Ook ga ik de mevrouw bellen van waar ze komen. Want er is nog een 5e kitten bij haar gebleven, dat zal er dan waarschijnlijk even erg aan toe zijn.  Ik hoop dat ik beleefd kan blijven.

Want de kattenvangster sprak over kittens van een zwerfkat, maar tegen mijn man vertelde ze dat de moederkat in haar slaapkamer was bevallen.

Heb daarna nog fijn mijn draagmand mogen uitschuren en mijn keuken opnieuw gekuist.  Nu ga ik zelf in de douche en ik gok dat ik morgenvroeg een bench kan gaan uitmesten. O:)

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_4297.JPG
  • IMG_4296.JPG

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#243 Geplaatst 19 september 2012 - 00:48

Het langharige kattinnetje moet bijgeknipt worden, want haar halve achterkant is vervilt.
Dus die diarree is niet van enkele dagen :censored: :censored: :censored:
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#244 Geplaatst 19 september 2012 - 05:38

Maar toch hoe zien die er uit. :( Als dat 5de kitten er blijft zal dat niet lang leven denk ik. :trance: Ik hoop dat deze het halen want ze zien er niet er goed uit. Ocharme die poezekes. :(
Gelukkig krijgen ze nu de nodige zorgen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#245 Geplaatst 19 september 2012 - 08:22

Amai, wat een verhaal weer. Al een geluk dat ze nu beter zitten. Ksnap dat echt niet dat mensen het zo ver kunnen laten komen met hun diertjes.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#246 Geplaatst 19 september 2012 - 09:49

Ik snap dat echt niet. Zelfs als je er niet veel van kent, zie je toch dat die katjes hulp nodig hebben? En waarom dan ééntje houden als je die hulp niet wilt geven :(

Opnieuw heel knap werk van jullie!! Gelukkig zitten ze nu heel erg goed en worden ze met de beste zorgen omringd! Ik hoop voor jullie dat het algauw wat kalmer wordt want lijkt mij enorm zwaar!

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#247 Geplaatst 19 september 2012 - 09:57

Om half 2 naar de 'verre' dierenarts (half uur rijden, die komt speciaal naar de praktijk voor mij).  Die van dichtbij (achter de hoek, wonen daar) had geen tijd om mij er even tussen te nemen.  Moest nog wachten tot de consultatie vanavond O:)

Daarna gaan ze naar een opvanggezin in Ruisbroek, waar ze in de badkamer in quarantaine blijven tot ze genezen zijn.  
Ik zal op mijn halve dag verlof dus weer zeer weinig thuis te vinden zijn (Sander moet dan nog eens naar een verjaardagsfeestje ook tussendoor :wall: , en Sem zou naar de keepertraining moeten)

Straks komt Kate nog wat kattebakken brengen, speeltjes en mandjes (want ik denk dat ons Vanessa veel ga mogen wassen de eerste dagen)
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#248 Geplaatst 19 september 2012 - 10:52

Amai het stopt weer niet hè, zal ook nooit stoppen met al die idiote, achterlijke mensen op de wereld.
Veel succes alweer met de kleinekes. :duim:
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#249 Geplaatst 19 september 2012 - 15:23

Meid ik heb bewondering voor jullie echt waar, er komt gewoon geen einde aan heb je het ene nestje met moeite erdoor getrokken komt alweer het volgende nestje arme sukkeltjes binnen bij jullie, julie doen zo'n super goed werk :hug: :hug: :flower: wat een geluk hebben deze katjes weer :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#250 Geplaatst 19 september 2012 - 15:29

De kittens hebben nog luizen ook.  Dat mankeerde er nog aan.

Ze zijn alle vier opgelapt nu met de nodige voorraad medicatie om verder te kunnen.

Ook naar de mevrouw gebeld van waar ze komen: zij gaat het diarreeprobleem oplossen door het kitten geen eten meer te geven :trance:
Dus heb iemand gecontacteerd, die het kitten daar gaat weghalen (het loopt toch buiten, dus dat kan niet moeilijk zijn)

Daarnet weer een telefoontje voor 2 papflessertjes gekregen, maar die heeft een andere oplossing gevonden.  Het houdt echt niet op he :cry:
Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#251 Geplaatst 19 oktober 2012 - 02:16

Ohh yakkes...
Zo hebben we Luca helaas ook meegekregen, ik hoop dat je de vervilte delen kan knippen, we hebben moeten scheren :(
Heel veel succes Evy met alweer een vreselijk verhaal...
Petje af voor wat je dagelijks meemaakt!

Evyke81 zei:

Het langharige kattinnetje moet bijgeknipt worden, want haar halve achterkant is vervilt.
Dus die diarree is niet van enkele dagen :censored: :censored: :censored:

All you need is love...and a cat! :love3:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#252 Geplaatst 05 november 2012 - 21:31

FF een update.   Ondertussen zijn Jack en Billie geplaatst
j b.jpg

Beiden zijn behandeld voor schimmel en ondertussen allebei vertrokken naar hun nieuwe adres, dat dus een paar weken extra geduld heeft moeten oefenen.  De ene heeft dat zonder morren gedaan, maar voor Billie hebben we nieuw personeel moeten zoeken en dat ook gevonden.  Jack woont nu in Leuven en Billie in Luxemburg.

Ook mijn eigen katten en de hond zijn behandeld en er vanaf, en mijn huis is volledig met de fogger behandeld.

Hopelijk blijft da ziekteke nu weg, want behalve arbeidsintensief is het vooral duur.  Maar we zijn erdoor gekomen en weeral een ervaring rijker en wat geld armer

Dit zijn onze nieuwelingen: Noor en Nina.  Zogezegde zwerfkatten, maar die van het type die een stofzuiger gewend zijn.  (speciale ze :louche: )
Noor Nina.jpg
Zij zijn nog vrij voor adoptie, maar moeten samen blijven want ze zijn altijd samen.

en dan nog Lanko.  Super lief katertje, hij verhuist naar Beveren binnen een paar weekjes
Lanco.jpg
hij is wel nog verlegen, maar zo'n schatje he

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#253 Geplaatst 05 november 2012 - 22:13

Amai, je hebt je handen meer dan vol gehad met die dutskes. Maar ze zijn er toch weer allemaal doorgekomen :flower: :flower: :flower:
Mooie zwartjes! En Lanko, zo'n speciaal tekeningske, da neuzeke is kweeniehoeschattig :love3: :love3: :love3:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#254 Geplaatst 05 november 2012 - 22:36

Super dat er dankzij jullie zoveel katjes gered zijn en een mooie thuis gevonden hebben!!! Echt heel knap werk, heb daar veel bewondering voor! :flower: De twee zwartjes zijn prachtig en zien er schatten uit! Lanko ook, hopelijk vinden ze alle 3 vlug een goede thuis!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#255 Geplaatst 06 november 2012 - 16:40

:thumb: :thumb: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens