Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kattenopvang Waasland (Evy) Update #852 Aiden overleden

• Log in om te reageren
859 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#331 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:38

och amai, dat had ik net nodig zie, eens goe lachen :slach: :slach: :slach: :slach: :slach:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#332 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:42

Echt :trance: pfff, ik zou niet in Shadow's schoenen willen staan als de buren hun kat niet kwijt willen.
Veel succes met deze (laat mij toe het te schrijven) rare situatie.
Ik zou er niet mee kunnen lachen, als het mijn kat zou zijn.
Al weten we natuurlijk op dit moment  niet hoe de vork aan de steel zit.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#333 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:46

Bekijk berichtMika, op 17 januari 2013 - 15:42, zei:

Echt :trance: pfff, ik zou niet in Shadow's schoenen willen staan als de buren hun kat niet kwijt willen.
Veel succes met deze (laat mij toe het te schrijven) rare situatie.
Ik zou er niet mee kunnen lachen, als het mijn kat zou zijn.
Al weten we natuurlijk op dit moment  niet hoe de vork aan de steel zit.

Tja, dan krijgen ze een kat terug die gechipt is, ingeent en ontwormd.  En houden wij er niets aan over behalve een factuur van de dierenarts.
Dan zit hij terug buiten, want anders kunnen ze ons beschuldigen van diefstal.

Vind het raar dat hij wel gecastreerd is, maar toch continu buiten moet blijven.

Het wordt hier nog spannend denk ik...

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#334 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:50

Bekijk berichtEvyke81, op 17 januari 2013 - 15:46, zei:

Tja, dan krijgen ze een kat terug die gechipt is, ingeent en ontwormd.  En houden wij er niets aan over behalve een factuur van de dierenarts.

Vind het raar dat hij wel gecastreerd is, maar toch continu buiten moet blijven.

Voor zover ik weet zijn die buren zelf verhuisd nu xD
dus ze zullen hem dan achtergelaten hebben he xS
Ocharme khoop echt dat het een misverstand is en dat hij inderdaad geen andere baasjes heeft daar in de omgeving
die dan nu op zoek zijn naar hun poezel xS
Ik bel shadow even voor meer info.
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#335 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:50

Misschien is hij niet zindelijk, kat plast in huis, ze komt hier niet meer binnen is een opmerking die ik al te veel gehoord heb.
Laat ons hopen voor Shadow dat hij wordt afgestaan, want een dier in deze kou buiten steken, dan is hij beter bij iemand anders af.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#336 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:51

Laat ons hopen dat ze er afstand van doen! Maar ik heb ook zo twee katten in de buurt. Ik dacht dat dat straatkatten waren, maar toen werd mij verteld dat die van de mensen van een paar huizen verder zijn. Ik ben toen eens gaan aanbellen om te vragen of dat zo is en of ze dan wel gecastreerd/gesteriliseerd zijn en dat zijn ze (zeggen die mensen). Waren blijkbaar oorspronkelijk zwerfkatten die door die mensen 'geadopteerd' zijn, ze mogen niet binnen ("ze hebben dat niet nodig"), maar krijgen volgens die mensen wel de nodige zorgen en er ligt effectief wel altijd eten en drinken voor hen klaar en zo niet gaan ze op de vensterbank van dat huis zitten. Misschien ook zo'n soort verhaal?

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#337 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:52

Ocharme, als 't maar is voor hem weer buiten te steken hoop ik ook dat jullie hem alsnog voor adoptie mogen aanbieden.
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#338 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:53

Kan je dan de kosten daarvoor gemaakt niet terugvragen ?
Dat doet een asiel toch ook ? (hier in Brugge toch voor zover ik weet)
Bij het afhalen van een verloren katje moeten er "administatiekosten" betaald worden dacht ik ?

Bewerkt door Mika, 17 januari 2013 - 15:54.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#339 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:55

En wat gebeurd er dan als ze die verklaring niet kan krijgen?

Indertijd hadden ons achterburen ook een kater en toen ze een hond kochten vloog dat beestje buiten en keken ze er niet meer naar om.
Dat beestje kwam dag en nacht aan mijn achterdeur liggen en ik wist niet dat hij eigenlijk van de achterburen was dus toen het begon te vriezen nam ik hem binnen
Om een lang verhaal kort te maken, de buren wilden niks doen voor het beestje (hij is heel ziek geweest , ik heb er toen naar gebeld omdat ik toen wel wist dat hij van daar afkomstig was oorspronkelijk om te vragen wat ik moest doen want ik had geen verstand van katten en ik moest hem toen afgeven maar uiteindelijk smeten ze het beestje altijd terug buiten met meer dan 40 graden koorts en kwam hij teruggekropen naar hier iedere keer en toen hebben we beslist om die buren er niet meer in te betrekken en zelf het nodige te doen, de buren hebben nooit naar hem gevraagd en nooit interesse getoond ) , ze toonden niks van interesse en vroegen nooit naar hem, ze wilden hem ook niet in huis hebben maar ze hebben er wel een heel spel van gemaakt dat wij hem binnen genomen hebben en ze eisten van ons dat we hem ook buitensmeten en hem aan zijn lot overlieten...
Dus ook al wil iemand niet zorgen voor zijn eigen poezel dan kan het nog zijn dat ze geen afstandspapier willen tekenen...
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#340 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:57

Bekijk berichtMika, op 17 januari 2013 - 15:53, zei:

Kan je dan de kosten daarvoor gemaakt niet terugvragen ?
Dat doet een asiel toch ook ? (hier in Brugge toch voor zover ik weet)
Bij het afhalen van een verloren katje moeten er "administatiekosten" betaald worden dacht ik ?

Dat kan ik proberen, maar die mensen hebben er ook niet om gevraagd om de kat te chippen.
Misschien is hij wel ontwormd door hen, veel vragen :)
Wij vragen geen afstandskosten of verblijfskosten.  Willen de mensen de kosten betalen, des te beter.  Maar ze zijn dat niet verplicht.

In het topic van Shadow (het lid, nu wordt het ingewikkeld ;)) stond niets van een verhuis dacht ik.
Maar ik hoop dat ze inderdaad hem achterlaten hebben (klinkt raar, ik weet het)

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#341 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:59

dat is nu toch ook geen oplossing om die arme stakker terug buiten te smijten.
Als hij daar al maanden loopt rond te dolen ocharme en zelfs in dat rotweer niet binnen mag.
En hij was niet gechipt.
Hoe gaan zij bewijzen dat het hun kat is?
Ze moeten er dan maar meer zorg voor dragen...
Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#342 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:02

Bekijk berichtkate2, op 17 januari 2013 - 15:51, zei:

Laat ons hopen dat ze er afstand van doen! Maar ik heb ook zo twee katten in de buurt. Ik dacht dat dat straatkatten waren, maar toen werd mij verteld dat die van de mensen van een paar huizen verder zijn. Ik ben toen eens gaan aanbellen om te vragen of dat zo is en of ze dan wel gecastreerd/gesteriliseerd zijn en dat zijn ze (zeggen die mensen). Waren blijkbaar oorspronkelijk zwerfkatten die door die mensen 'geadopteerd' zijn, ze mogen niet binnen ("ze hebben dat niet nodig"), maar krijgen volgens die mensen wel de nodige zorgen en er ligt effectief wel altijd eten en drinken voor hen klaar en zo niet gaan ze op de vensterbank van dat huis zitten. Misschien ook zo'n soort verhaal?

Zo lopen er hier inderdaad ook 4 rond waarvan 2 van ene paar huizen verder,
mogen bij hara ook niet binnen , maar zijn van haar zegt ze,
ze komen wel elke nacht slapen in mijn tuinhuis en eten,..
Maar ze wil ze ook niet afstaan (ze koopt ze zelf geen eten,..)
dus die beestjes leven eigenlijk in mijn 'tuinhuis' ,

maar swat denk in het geval van shadow dat er hem niemand zal opeisen hoo r;)

Bekijk berichtEvyke81, op 17 januari 2013 - 15:57, zei:

Dat kan ik proberen, maar die mensen hebben er ook niet om gevraagd om de kat te chippen.
Misschien is hij wel ontwormd door hen, veel vragen :)
Wij vragen geen afstandskosten of verblijfskosten.  Willen de mensen de kosten betalen, des te beter.  Maar ze zijn dat niet verplicht.

In het topic van Shadow (het lid, nu wordt het ingewikkeld ;)) stond niets van een verhuis dacht ik.
Maar ik hoop dat ze inderdaad hem achterlaten hebben (klinkt raar, ik weet het)

van die verhuis weet ik van de babbel bij het ophalen van shadow ;)
ze zijn een halfjaar geleden al verhuisd,
het is op die moment dat shadow een thuis is beginne zoeken voor de poezel (zo heeft ze het toch gezegd)
heb al een smske gestuurd maar geen antwoord xD en tel nam ze niet op ;)
zal hara vragen om straks is verklering te komen geven ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#343 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:05

Ik heb al 2 keer geflyerd in de buurt niemand is komen opdagen dus hij geeft GEEN eigenaar.
Het meisje van wie hij voorgeen was zal hem hebben gecastreerd en DAN gedumpt.
Ik zal NOG maar eens flyeren en er bijzetten dat als er niemand komt binnen de 2 weken hij naar een nieuwe thuis gaat.

Bekijk berichtlathyrus, op 17 januari 2013 - 15:59, zei:

dat is nu toch ook geen oplossing om die arme stakker terug buiten te smijten.
Als hij daar al maanden loopt rond te dolen ocharme en zelfs in dat rotweer niet binnen mag.
En hij was niet gechipt.
Hoe gaan zij bewijzen dat het hun kat is?
Ze moeten er dan maar meer zorg voor dragen...
En hier volg ik je volledig in.
+ mijn vorige bericht.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#344 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:35

Heb ondertussen Shadow (het lid) wat ge-pb't en hij is dus achtergelaten bij nen verhuis.
Dus gaat alles door zoals gepland en ga ik hem vanavond al ne keer voorstellen aan de rest van het gepeupel..

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#345 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:37

Gelukkig maar ... good luck vanavond.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens