Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kattenopvang Waasland (Evy) Update #852 Aiden overleden

• Log in om te reageren
859 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#631 Geplaatst 19 maart 2013 - 19:00

Pitoe is gereserveerd.  Ze wordt morgen gesteriliseerd en gechipt en dezelfde avond nog opgehaald.
Normaal doen we dat niet, maar omdat Pitoe heel veel stress heeft door de aanwezigheid van Pluche, is dit beter voor haar.
Dan kan ze rustig alleen bekomen van haar ritje naar de dierenarts.
De adoptanten waren weg van haar en het was wederzijds :)

Vandaag heeft ze het playcircuit ontdekt, ze kende dit duidelijk niet.
Was bang van de bal en het geluid.  Nu is er er al goed weg mee :)

Nog wat fotookes ter afscheid:
IMG_6405.JPG
IMG_6406.JPG
IMG_6408.JPG
IMG_6409.JPG
IMG_6407.JPG

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#632 Geplaatst 20 maart 2013 - 08:10

ooh, zo mooi :loveshower: ben echt blij voor Pitoe, en als ze dan alleen is, dan zal ze wel volledig loskomen hé :)
banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#633 Geplaatst 20 maart 2013 - 09:07

Supergoed nieuws :)

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#634 Geplaatst 20 maart 2013 - 09:09

Oh zo'n schatje, echt een mooieke :-)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#635 Geplaatst 20 maart 2013 - 09:15

Goed nieuws voor Pitoeke. :dancer: Hopelijk verloopt alles vandaag naar wens en kan ze genieten van haar nieuwe thuis. :geluk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Guest_cindydk_*
Guest_cindydk_*

#636 Geplaatst 20 maart 2013 - 19:56

een paar fotootjes van Tuurke (Neal)
onze lieve schat wordt met de dag groter. Echt een topkat aan het worden :-D

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_1734.JPG
  • DSC_1762.JPG
  • DSC_1763.JPG
  • DSC_1764.JPG

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#637 Geplaatst 20 maart 2013 - 20:01

ooh, wauw zo mooi :loveshower: die tweede foto is echt om weg te smelten :love4:
banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#638 Geplaatst 20 maart 2013 - 22:07

Mooie foto's  van mooie Tuurke :heart:
Pitou is ook echt een mooi katje!

Bewerkt door kate2, 20 maart 2013 - 22:07.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#639 Geplaatst 20 maart 2013 - 22:14

Vandaag was het een drukke dag.
Samen met de adoptanten ben ik naar ons opvanggezin in Ruisbroek geweest, waar mama Cleo zit met haar 3 eigen kittens + aangenomen kitten Reza.
Fotootjes van de kittens, ze zijn nu 5 weken:
Robke:
IMG_6413.JPG
IMG_6414.JPG

Felix:
IMG_6422.JPG

IMG_6423.JPG

Louis:
IMG_6429.JPG
IMG_6430.JPG

Reza:
IMG_6426.JPG
IMG_6427.JPG

En een groepsfoto:
IMG_6415.JPG
IMG_6432.JPG

In het naar huis komen, ben ik langs Temse gepasseerd om een poes op te halen.  De mevrouw was 1 maand geleden bevallen en de baby stond vol uitslag en moest continu niezen van de poes.
Zeer lieve kattin, bijna 1 jaar oud.  Niet ingeent, niet gesteriliseerd (stond zo krols als ze groot was) en niet gechipt.  
Ondertussen zijn allemaal die 'nieten' veranderd in 'wellen' en zit ze bij een opvanggezin.
Ik heb dan zelf maar de opvang verwittigd van waar ze kwam, want blijkbaar hadden die adoptanten dat zelf niet gedaan.

Daarna kwamen er nog mensen een zwarte kater brengen, een aanlopertje uit Lovendegem.  Hij zat toen vol met teken en vlooien en woog maar 2,5 kg.  En het is echt een grote kater.  Volgens hun dierenarts niet gecastreerd, maar de chip is hij vergeten nakijken.  Hij ruikt absoluut niet, dus ik durf te beweren dat hij wel gecastreerd is.  Ondertussen heb ik zelf al gezocht naar een chip (met ne scanner uiteraard), maar die is er dus niet.
Flor, zoals hij nu heet, zit in quarantaine in de kamer van Sander, want hij heeft niesziekte.
IMG_6436.JPG
IMG_6437.JPG
IMG_6438.JPG

Tussendoor is ook Pitoe nog opgehaald, die was 's ochtends gesteriliseerd en gechipt

Dan hebben we nog Simba, gebracht door iemand van Kat Zoekt Thuis.  Hij zat al 5 weken bij haar tante, waar hij brood van de vogeltjes at.  Simba is een gigantisch grote kater, die wel gecastreerd is maar niet gechipt.  Hij zit in een ander opvanggezin en wordt morgenvroeg getest op aids en leucose en ineens gechipt en gevaccineerd.  Hij is dan toch verdoofd.
IMG_6439.JPG
IMG_6440.JPG

Dit is een typische verlofdag voor mij.  Heb toch nog kunnen dweilen ook :)

Bewerkt door Evyke81, 20 maart 2013 - 22:20.

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#640 Geplaatst 20 maart 2013 - 23:07

Amaai, gelukkig en ook jammer genoeg weer heel veel werk met de opvangkatjes! Reza is echt mooi, mooi kleur! :love3: En Felix zijn sproetjes op de neus is ook zo schattig :love: :love:
Goed dat Pitoe ook werd opgehaald, zal alle beestjes bij jou en ook Pitoe heel wat bijkomende stress besparen.
Simba lijkt precies enorm op Joe :)

Duidelijk jullie handen vol weer. Maar super dat jullie allemaal doen! Dat zijn allemaal katjes die nu tenminste goed gaan zitten!! :flower: :flower:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#641 Geplaatst 21 maart 2013 - 06:43

Wat een drukte in de kattenopvang. Al deze poezekes hebben heel veel geluk gehad. :flower: Tuurke heeft het geweldig goed in zijn nieuwe thuis en Pitoeke kan ook genieten van de rust die ze nu heeft. :geluk: De mama poes en haar kleine prutskes zijn zo lief en zullen ook wel een goede thuis krijgen. :heart: Ik dacht ook eerst dat Flor een gecastreerde was aan het knipje in zijn oor maar het onderzoek zal het nog wel uitwijzen. :onzeker: Ocharme Simba een echt overlevertje. :(  Duimen gaan hier omhoog voor al deze lieve schatten. :geluk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#642 Geplaatst 28 maart 2013 - 12:37

Update:

Simba is blijkbaar al gecastreerd.  Hij is negatief getest op FIV en Felv en werd gechipt.

Flor is vandaag gecastreerd en gechipt.  Hij is helaas positief getest op FIV.
Dat wil dus zeggen dat hij in quarantaine moet blijven en enkel mee in de living kan als de rest boven wordt opgesloten.
Nu probeer ik een opvanggezin te zoeken met een grote kamer waar hij zijn eigen paleisje van kan maken.

Arme Flor, hij is nog zo lief :(

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#643 Geplaatst 28 maart 2013 - 14:04

Simba zal wel rap genoeg personeel vinden, zo een mooie kerngezonde jongen :)

Florreke zal alleen geplaatst moeten worden zeker?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#644 Geplaatst 28 maart 2013 - 14:09

Ja, alleen en binnenblijven.  Hij staat ondertussen ook al op de wachtlijst van Buddykat.

Ik had zo gehoopt om hem vandaag los te kunnen laten lopen :(

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#645 Geplaatst 28 maart 2013 - 14:11

Zo spijtig :(
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens