Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kattenopvang Waasland (Evy) Update #852 Aiden overleden

• Log in om te reageren
859 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#76 Geplaatst 04 juni 2012 - 09:48

Maar jij bent thuis.  Als ze om 8 u uit haar ren kruipt, kan ze er niet meer terug in en kan ze niet aan haar eten tot ik 's avonds thuis kom.  
Zal de ren vanaf morgen maar laten openstaan dan.  't Is alleen nogal lastig omdat Pluche nogal wild met haar speelt.  Ben bang dat ze haar pijn gaat doen.

Sterre is ook al een pakske ouder he. Wacht maar tot die 5 er allemaal uitkruipen.  Fun gegarandeerd.  Hoe reageren de andere 3 eigenlijk nu?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#77 Geplaatst 04 juni 2012 - 09:55

Evyke81 zei:

Maar jij bent thuis.  Als ze om 8 u uit haar ren kruipt, kan ze er niet meer terug in en kan ze niet aan haar eten tot ik 's avonds thuis kom.  
Zal de ren vanaf morgen maar laten openstaan dan.  't Is alleen nogal lastig omdat Pluche nogal wild met haar speelt.  Ben bang dat ze haar pijn gaat doen.

Sterre is ook al een pakske ouder he. Wacht maar tot die 5 er allemaal uitkruipen.  Fun gegarandeerd.  Hoe reageren de andere 3 eigenlijk nu?

Als je aan de buitenkant van de ren een kittenkrabpaal zet (of een verhoogje maakt), kan ze er nadien gewoon terug inkruipen. Dat moet je haar maar één keer voordoen, allé laten zien, en dan heeft ze dat wel door. Dus kan je de ren gerust nog dicht laten. ;)

Ik kijk er al naar uit dat ze dat hier allemaal gaan doen. :oops: Ik vind dat altijd zo grappig als ze dan zo toeren uithalen.

Sterre is ondertussen dikke vriendjes met mijn katten. Pluk vindt het allemaal super leuk.. hij heeft toch energie voor 10.. dus nu loopt hij achter Sterre en omgekeerd. Wassen doen ze haar niet.. maar ik ben gewoon al blij dat ze niet blazen.
's Avonds staan ze op hun zotste.. dan springt Sterre als een lammeke door de living en loopt ze overal tegen. Nadien valt ze dan uitgeteld in slaap op mijn schoot. :love3: Maar het is ook een spook hoor.. gisteren at ze achter mijn rug van mijn geitekaas. :louche:

Bewerkt door Maylun, 04 juni 2012 - 09:56.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#78 Geplaatst 04 juni 2012 - 18:42

Daarnet haar gewogen, ze is 12 gr afgevallen.
Wat me logisch lijkt aangezien ze waarschijnlijk om half 8 deze ochtend uit haar ren is geklommen en ik pas thuis ben om half 6 's avonds;  Al die tijd heeft ze dus niet gegeten.

Vanavond en morgen overdag moet ze dus in de bench met de deur dicht.  Niets aan te doen.  Sorry Precious.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#79 Geplaatst 05 juni 2012 - 10:59

Morgen ga ik om een meubelpaneel van 60 cm breed en ga ik zelf een houten bak in elkaar steken.  Daar kan zij niet opklimmen maar kunnen wij er wel makkelijk in.
Met scharnieren die makkelijk uit elkaar kunnen zodat hij niet teveel plaats inneemt in de garage achteraf.
Het probleem dat haar eten zal verorberd worden door Pluche blijft dan wel, tenzij ik de deur van de living sluit zodat ze er niet inkan.  

Ze zit dan tenminste niet de hele dag de living te doorstruien.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#80 Geplaatst 07 juni 2012 - 21:55

Net voor we afzakken naar pag 2 nog eens uppen :)

De ren is af en is ondertussen 'bijgevuld' met nog 2 extra kittens, terwijl Pluche de boel nauwlettend in het oog houdt.
Het zijn 2 rosjes, 7 weken oud (ongeveer), katertjes en heten nu Jip en Pip

Bovenaanzicht van de ren, waar enkel Roos niet uitraakt, de rest dus wel.  Gelukkig kruipen ze er ook terug in als ze moeten plassen of eten :thumb:
Geplaatste afbeelding

Roosje met haar nieuw personeel, ze wilden haar al meenemen, maar 't is niet gelukt. :neen:
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Dit is (half)langharige Jip
Geplaatste afbeelding

En kortharige Pip
Geplaatste afbeelding

Samen mousse smullen.
Geplaatste afbeelding

Ze zijn nog een beetje schuchter.  Eerst blazen ze naar mij, maar gaan lopen doen ze al niet meer.  Nu lopen ze rond, maar ze komen nog niet uit zichzelf bij mij.  Nog effe laten ontdooien :)
Heb ze daarnet gewogen: 748 en 750 gr

Bijgevoegde thumbnails

• 7.JPG
  • 5.JPG
  • 3.JPG
  • 8.JPG
  • 9.JPG
  • 11.JPG

Bewerkt door Evyke81, 07 juni 2012 - 21:57.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#81 Geplaatst 07 juni 2012 - 22:00

:loveshower:

Hoe oud zijn ze?

Mijn willen nog geen vast voedsel eten. Gisteren 1x Finn een paar brokjes zien eten, maar voor de rest eten ze enkel kattenbakkorrel (Catsan) :catscratchhead .

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#82 Geplaatst 07 juni 2012 - 22:05

Jip en Pip zijn een week of 7-8
Precious wordt zondag 6 weken.

Zij wil ook nog elke dag haar flesje, maar eet wel al brokjes.
Mousse wil ze niet, melk uit een bordje evenmin.
Maar haar fles brult ze nog elke keer voor, ook al drinkt ze ze niet volledig uit. :)

Bij mama zal't veel beter zijn zekers O:) ?  Welk merk heb je?

Bewerkt door Evyke81, 07 juni 2012 - 22:06.
Reden van bewerken: Naam weeral verkeerd :-)

Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#83 Geplaatst 07 juni 2012 - 23:07

De rosjes zullen ook wel snel loskomen. ;)
Ze zijn nog een beetje onder den indruk van je. :p

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#84 Geplaatst 08 juni 2012 - 20:54

Pip (korthaar) heet nu Bengel en heeft ook al een mandje gevonden.
Das dus na 2 dagen, dat brengt de gemiddelde 'reservatie na binnenkomst' op 3 dagen :)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 10 juni 2012 - 16:57

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#86 Geplaatst 10 juni 2012 - 17:40

Jip is sinds zaterdag ook gereserveerd. Toen ze hier woensdag aankwamen wogen beide rosjes 700 Gr. Gisteren woog Jip 748 en Bengel 820! :LOL:

Precious is vandaag 6 weken en weegt 621 Gr.
Geplaatste afbeelding

Guest_Nitteke_*
Guest_Nitteke_*

#87 Geplaatst 11 juni 2012 - 15:55

Allemaal goed nieuws.  Heel blij dit te lezen. :thumb:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#88 Geplaatst 11 juni 2012 - 22:43

Super zeg!!!! Nu al een gouden mandje!!!! Ze zijn dan ook wel heel erg lief en er wordt goed voor gezorgd :) Dat moet toch ongeloooooofelijk veel voldoening geven! :LOL:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#89 Geplaatst 12 juni 2012 - 16:59

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_mabiche_*
Guest_mabiche_*

#90 Geplaatst 14 juni 2012 - 01:11

vind het heel leuk je verhaal hiet te lezen . alles is in orde hier hoor . de 2kittens liggen gezellig warm tegen elkaar in de bench . Diesel kijkt heel veel naar hun en steekt dan zijn pootje door de tralis om met hen te spelen . zal ze morgenvroeg eens wegen en dan start ik een topic op zodat je ze kan volgen kan wel al een paar foto's bijzetten nu .

Bijgevoegde thumbnails

• 001.JPG
  • 005.JPG
  • 003.JPG
  • 004.JPG

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens