Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kattenopvang Waasland (Evy) Update #852 Aiden overleden

• Log in om te reageren
859 reacties op dit onderwerp

#781 Geplaatst 02 mei 2013 - 15:25

Oei, zo jammer voor Flor.
Hopelijk vindt hij snel een blijvende thuis waar hij naar hartenlust "zotjes" mag doen.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#782 Geplaatst 03 mei 2013 - 00:49

Sinds vandaag begint het nestje van Cleo uit te vliegen.
Ik heb een collage gemaakt voor de taverne waar Cleo bevallen is en die ons contacteerden:
collage copy.jpg

Ik zie net dat er een fout instaat, hun gewicht was 180 gram toen ze binnen kwamen.  Niet op hun geboortedatum uiteraard :)

Bewerkt door Evyke81, 03 mei 2013 - 00:50.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#783 Geplaatst 03 mei 2013 - 00:59

Ligt daar nu een britje mee te drinken? :p

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#784 Geplaatst 03 mei 2013 - 07:42

Bekijk berichtShadow, op 03 mei 2013 - 00:59, zei:

Ligt daar nu een britje mee te drinken? :p
Ja, de mama en alle broers en zussen zijn overleden bij de bevalling. Reza is op zijn 2 weken erbij gekomen.
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#785 Geplaatst 03 mei 2013 - 08:31

Mooie collage van mama poes met haar prutskes. :heart: Zo lief dat ze een adoptiepoesje heeft aangenomen. :rub:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#786 Geplaatst 03 mei 2013 - 09:21

Amaai chic!!! Dat gaan die wel fijn vinden :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#787 Geplaatst 03 mei 2013 - 10:50

Oooooh zo lief :love: :love: :love:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#788 Geplaatst 03 mei 2013 - 11:18

Bekijk berichtEvyke81, op 01 mei 2013 - 16:12, zei:

Ondertussen hebben we ook het slechte nieuws gekregen dat aidskater Flor moet terugkomen.
In zijn enthousiasme heeft hij aan de zetel gekrabt.  1 keer is hij naast de bak gegaan.
En ook laat hij veel vulling achter bij het verlaten van de bak.
Ze vinden hem wel superlief en aanhankelijk, maar de stress kunnen ze niet aan :(
En we hadden echt een super goed gevoel bij die mensen.

Gelukkig kan hij terug naar zijn opvanggezin.

Maar alé, wat is me dat nu...
Als je tegen zulke dingen niet tegenkan moet je er gewoon niet aan beginnen
Hopelijk vind Flor snel een nieuw gouden mandje bij mensen die weten waar ze aan beginnen en die hun beestje omwille van zulke stomme redenen niet buiten keilen
Stress, van ene keer buiten de bak gaan en wat vulling naast de bak :censored:
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#789 Geplaatst 06 mei 2013 - 09:27

Weer een updateke:

Ella (zwart wit kattinnetje van 2 jaar ), is gereserveerd.  Zij verhuist volgende week maandag naar Hoboken.
Sinds eergisteren begint Ella wat op haar gemak te zijn.  IPV achter de tv kast en in het huisje van de krabpaal, ligt ze nu op of onder een living-stoel.
Ella.jpg

Sinds vorige week dinsdag is er ook Orangina.  Zij is binnengebracht door een jong koppel, die hebben van de buren 3 kittens 'gekregen'.  (lees: afgezet) 2 ervan konden ze houden, maar 3 was niet mogelijk voor hen.
Orangina werd vrijdag gesteriliseerd (cyste op de eierstokken), gechipt en ingeent.
Orangina.jpg

Vrijdag kreeg ik telefoon van iemand die een kitten had gevonden in zijn tuin.  Die is helemaal afgesloten, dus hoe het kitten er geraakt is, weet niemand.  Het is dus een ubercute meisje van 5 weekjes.  Mijn zoon vond dat ze Miepsje moest heten, maar ik heb er per ongeluk Miepsy van gemaakt.  Zij zit bij een opvanggezin in Hamme.
Miepsy2.jpg
Miepsy.jpg

Als laatste hebben we nog Franklin.  Zijn echte naam is Jeroen van der.... (moet nog eens juist kijken op zijne stamboom)  Hij heeft al 4 (!!!!) jaar diarree.  Die werd ondertussen onderzocht en de dierenarts dacht toch aan giardia.  Vandaag gaat hij voor een algemene controle terug naar de dierenarts, want hij wil niet veel meer eten.
Franklin weegt maar 3,6 kg wat voor een brit niet echt geweldig is.  Zijn vacht ziet er ook niet uit.
Deze jongen heeft 3 u in de auto gezeten om tot bij ons te geraken, hij komt immers uit Apeldoorn en werd afgestaan wegens geldgebrek.  Zij konden zijn verzorging niet meer aan.
Franklin4.jpg

Ondertussen heb ik zelf ook 3 papflessers.  Gevonden in St Niklaas, waar mamapoes bevallen is in het tuinhuis.  De meldster heeft hen eerst 24 u laten liggen met natvoer erbij voor mama, maar die is niet meer teruggekomen.  Toen 1 van de kittens koud begon te worden, heeft ze ze in huis genomen, opgewarmd en ons gecontacteerd.  Aangezien ik moet werken overdag, deel ik het flessen met een opvanggezin.  's Morgens breng ik de kittens naar haar en 's avonds ga ik hen weer ophalen.  Niet ideaal, maar ik vind geen zogende moederpoes.
De kittens zijn ongeveer 1 week oud.  1tje heeft beide oogjes open, de 2e heeft 1 oogje open en de 3e heeft ze nog dicht.  Ze wegen 144, 174 e, 178 gram (gisteren) .  Vandaag weet ik het nog niet.

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#790 Geplaatst 06 mei 2013 - 09:45

Miepsy is en blijf echt een prachtkatje :love4: Franklin is weer zo'n zielig verhaal hé :( Hopelijk brengt de DA een diagnose die duidelijk en relatief gemakkelijk oplosbaar is.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#791 Geplaatst 06 mei 2013 - 10:10

Wat een verhalen weer zeg! Het is weeral bezig, te gierig voor de poes te laten steriliseren en de kittens dan maar dumpen :(
Gelukkig zijn deze bij jullie terechtgekomen, maar ik mag niet denken aan die dutskes die niet gevonden worden :(
En ocharme Franklin, sukkelaarke met al 4 jaar diarree.
Hopelijk volgt er snel een diagnose en is het iets dat gemakkelijk behandelbaar is. Maar ondertussen is hij in goeie handen :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#792 Geplaatst 06 mei 2013 - 10:14

Orangina is gereserveerd ondertussen se :)  Vanavond komen ze eens op bezoek en dit weekend wordt ze opgehaald. :)
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#793 Geplaatst 06 mei 2013 - 10:20

Jeej! Go Orangina :thumb:

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#794 Geplaatst 06 mei 2013 - 11:24

Ocharm Franklin zo een lange reis... om van zijn langdurig probleem maar te zwijgen :(

Orangina :heart:  wat een geweldige naam, uniek net als haar zelf als rode poes

Respect hoor voor wat jullie allemaal doen voor zoveel diertjes die van alle kanten aankomen !!

sorry laatste keer

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#795 Geplaatst 06 mei 2013 - 13:55

Vandaag is Els (opvanggezin) met Franklin naar de dierenarts geweest.

Het staal van de uitwerpselen wijst op giardia, dus hij krijgt nu een kuur met medicatie.
Franklin was ook uitgedroogd, zat vergeven van de vlooien en had oormijt, maar die oormijt was geweten.
Hij was uitgedroogd en ook hoorde de dierenarts een ruis op zijn hart.
Ze heeft bloed getrokken en morgen weet ik daar de uitslag van.

Hopelijk komt hij erdoor.  We weigeren geen zieke dieren, maar het kostenplaatje van die beestjes is soms toch om van achterover te slagen ze :trance:

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens