Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kattenopvang Waasland (Evy) Update #852 Aiden overleden

• Log in om te reageren
859 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#796 Geplaatst 06 mei 2013 - 14:01

Aiai, Giardia... da's tamelijk besmettelijk dacht ik, dus Els zal haar wasmachine op volle toeren (en kookwasprogramma) moeten laten draaien :(
En uitgedroogd na al die diarree, dat verwondert mij niet.
Hopelijk valt die ruis op zijn hart nog mee en is het iets dat tegelijkertijd met de rest van zijn aandoening verdwijnt...
Dutske toch, zo 4 jaar moeten afzien en dan nog vlooien en oormijt bij... en ook nog die tikker.... :(

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#797 Geplaatst 06 mei 2013 - 14:06

Els heeft geen andere katten, dus das al iets.
Hij werkt helaas niet mee om zijn medicatie te geven.  Toen ik hem oppakte uit de draagmand heeft hij mijn topke geperforeerd met zijn scherpe nagels.  Ik wil Els dus veel sterkte toewensen met het toedienen. :)

Hier een fotootje van de flessertjes bij mij en Tania
papfles.JPG

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#798 Geplaatst 06 mei 2013 - 14:30

Bekijk berichtEvyke81, op 06 mei 2013 - 13:55, zei:

Franklin was ook uitgedroogd, zat vergeven van de vlooien en had oormijt, maar die oormijt was geweten.
Hij was uitgedroogd en ook hoorde de dierenarts een ruis op zijn hart.

Dubbel uitgedroogd dus.  Goe bezig kind... :louche:
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#799 Geplaatst 06 mei 2013 - 14:34

Bekijk berichtEvyke81, op 06 mei 2013 - 14:30, zei:

Dubbel uitgedroogd dus.  Goe bezig kind... :louche:

Wat zelfkritiek kan nooit geen kwaad :p :wi
:zz Beetje moe door de papflessertjes ?

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#800 Geplaatst 06 mei 2013 - 14:36

Bekijk berichtMika, op 06 mei 2013 - 14:34, zei:

Wat zelfkritiek kan nooit geen kwaad :p :wi
:zz Beetje moe door de papflessertjes ?

Na ene nacht?  Laat ons hopen van niet.
Mijn onderbewustzijn wou het extra in de verf zetten denk ik :d

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#801 Geplaatst 06 mei 2013 - 14:40

Bekijk berichtEvyke81, op 06 mei 2013 - 14:36, zei:

Na ene nacht?  Laat ons hopen van niet.
Mijn onderbewustzijn wou het extra in de verf zetten denk ik :d

Mag ook wel hé :)
Ik val alweer achterover dat mensen hun dier zo kunnen laten verkommeren :r
Blijf je dan beleefd ? Ik weet niet of ik het zou kunnen.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#802 Geplaatst 06 mei 2013 - 14:51

Tipje voor Els ivm pilletje geven: Hier heb ik ook een paar moeilijke zitten. Bij de apotheek heb ik zo'n pillenverpulveraar gekocht, je steekt het pilleke erin, deksel erop, een draai of 2-3 en het pilleke is volledig in poeder die ik dan wel door hun favoriete natvoer kon draaien, zonder dat ze het doorhadden. Misschien het proberen waard?
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#803 Geplaatst 06 mei 2013 - 14:58

Bekijk berichtSabine2, op 06 mei 2013 - 14:51, zei:

Tipje voor Els ivm pilletje geven: Hier heb ik ook een paar moeilijke zitten. Bij de apotheek heb ik zo'n pillenverpulveraar gekocht, je steekt het pilleke erin, deksel erop, een draai of 2-3 en het pilleke is volledig in poeder die ik dan wel door hun favoriete natvoer kon draaien, zonder dat ze het doorhadden. Misschien het proberen waard?
Ze heeft siroop gekregen :)

Bekijk berichtMika, op 06 mei 2013 - 14:40, zei:

Mag ook wel hé :)
Ik val alweer achterover dat mensen hun dier zo kunnen laten verkommeren :r
Blijf je dan beleefd ? Ik weet niet of ik het zou kunnen.

Het is den ene tegen den andere.
Deze hebben zware financiele problemen gekregen blijkbaar, want die hadden 7 raskatten met papieren, grote buitenren enzo.  Katten zelfs nog laten testen op aids elke 2 jaar.  En na 2009 is alles stilgevallen.  Geen inentingen meer, niets...

Zelf konden ze de kat niet brengen (geen auto meer) en is er een soort 'reddingsactie' op poten gezet om hem hier te krijgen . De dierenbescherming heeft hem gecastreerd (was ook nog niet gebeurd) en ook een gezwel uit zijn mond gehaald.
Een jong meisje is hem dan gaan ophalen in Apeldoorn, is dan naar een vriendin gereisd uit Eindhoven en samen hebben ze de kat gebracht.  3 u auto in het totaal.

Waar ik het wel van krijg, zijn mails van: (letterlijk he: mijn kat krabt aan het gras als ze buiten gaat plassen en dat kan ik niet hebben.  Ook moet ik de hele avond de deur open en dicht doen voor haar en dat kan ik echt niet meer verdragen)
Zo'n katten proberen we te herplaatsen vanuit de huissituatie, want uiteindelijk zitten ze daar goed, fysiek gezien.  Dan blijven die plaatsen in opvang open voor echte noodgevallen.  Meestal hoor je die mensen niet meer.

Het beleefd blijven gaat mij hoe langer hoe beter af.  Behalve tegen degenen die vanalles beloven en dan niets doen.
Maar die negeer ik dan gewoon ipv er tegen uit te varen.  Lukt alsmaar beter :)

Bewerkt door Evyke81, 06 mei 2013 - 14:58.

Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#804 Geplaatst 06 mei 2013 - 16:36

proficiat als je beleefd kan blijven ik had daar echt veel moeite mee ...
Ze hadden zelfs eens gedreigd dat ze naar de verantwoordelijke van de vzw gingen bellen toen ik zei van doe gerust ze weten er al van was het plots gedaan ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#805 Geplaatst 06 mei 2013 - 17:11

Bekijk berichtEvyke81, op 06 mei 2013 - 14:58, zei:

Ze heeft siroop gekregen :)

A ja, heb ik ook eens gekregen voor mijn Snoetje* Mijnen T-shirt was er ook plots enen met airco. 'k Heb het dan aan haar pootje gewreven, dan waste ze zich en had ze het zo ook binnen.
Maar 't beste is natuurlijk gelijk de DA's dat kunnen doen hé, mondje open, siroop erin en het gaat zo rap dat ze (meestal) de kans niet krijgen om te bijten of te krabben.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#806 Geplaatst 07 mei 2013 - 09:09

Hier foto's van mijn 3 nachtverstoordertjes:
Allemaal meisjes
Kitten 1 met ros plekje.  Was onderkoeld en zat geen leven meer in toen ze gevonden werd.
Woog 174 gram, haar oogjes zijn nog dicht.  Gisteren 177 gram.
kitten1.JPG

Kitten 2, wit met zwarte plekjes.  Haar oogjes waren beiden open, maar zij had nog een stukje navelstreng hangen.
Woog 178 gram en was gisteren 1 grammeke afgevallen.
kitten2.JPG

Kitten 3, wit met zwart staartje.  Zij had 1 oogje open, nu zijn ze beiden open.
Woog 155 gram, maar viel af, gisteren 151 gram.  Gisteren om 23u30 ben ik haar nog naar een fokker gaan brengen waar ze mocht bijliggen in de hoop dat ze daar beter drinkt.  Aan de fles was het telkens maar 3 ml en dat is veel te weinig.
Kitten3.JPG

Gisteren is Kate nog langsgekomen om de stoelgang te stimuleren en het heeft vruchten afgeworpen, want vannacht hebben beide kittens flink kaka gedaan :)  Merci Kate!!! :flower:
Seffens krijgen ze hun fles terug en volgen de nieuwe gewichtjes van vandaag.
(ik heb vanmorgen al eens gespiekt en ze waren heel goed bijgekomen nu)

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#807 Geplaatst 07 mei 2013 - 09:18

Ooooh zo'n schatjes :love: :love: :love:
Dat gaan super-mooie poezelkes worden :thumb:

Frodo
Frodo
  • 25 berichten

#808 Geplaatst 07 mei 2013 - 09:38

hallo iedereen, ik ben Els. Franklin zit dus bij mij. Den duts! Hij is echt super lief, alleen medicatie toedienen is dus inderdaad niet van de poes :-(. Ik had al een vermoeden toen ik zag hoe moeilijk het gisteren bij dierenarts ging... Vloeibare medicatie lukte bij haar ook niet... Een pilletje met behulp van tangetje ver in mond inbrengen lukte na enige tijd wel wanneer ik zijn voorpoten stevig vast hield...
Ik had nog een sprankeltje hoop dat hij daar gewoon lastig was van de prik om bloed te trekken en dat het mij thuis wel zou lukken... Niet dus...
Ik heb een vloeibare medicatie gekregen die ik met een spuitje moet toedienen. Op aanraden van dierenarts geprobeerd het in een beetje melk te doen. Hij likte van de melk,... tot ik de medicatie erin deed... dan haalde hij zijn neus ervoor op.
Ik kreeg van de dierenarts gisteren een potje met natvoer. Wat hij blijkbaar wel graag lust... dan maar daar in proberen... ook niets :-(
Rechtstreeks in zijn mond spuiten lukte me niet alleen ... hij haalt me dan iets teveel uit... Het op zijn pootje doen zodat hij het zelf oplikt, heb ik nog niet geprobeerd, maar aangezien hij zichzelf volgens dierenarts véél te weinig wast heb ik ook daar géén goed oog op...
Vanavond het nog eens samen met mijn man proberen. Hopelijk lukt het ons met 2, dan kan één zijn poten tegen houden en de andere het geven. Alleen lukt het me helaas niet... Tenzij iemand van jullie met meer ervaring tips heeft? Alle hulp en tips zijn méér dan welkom...

Ben ondertussen te weten gekomen dat hij gediend heeft als dekkater. Vandaar dus het testen op aids elke 2 jaar... maar helaas... op 11 jaar is Franklin misschien bedankt voor bewezen diensten... :-(... Heb van dat meisje ondertussen vernomen dat ze via dierenbescherming in Nederland er alles aan probeert te doen om ook de andere katten daar weg te halen...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#809 Geplaatst 07 mei 2013 - 10:09

Gewichtjes van vandaag:
Kitten met ros:
174 gr (05/05/2013)
177 gr (06/05/2013) + 3 gr
182 gr (06/05/2013) + 5 gr

Kitten 2, wit met zwarte plekjes.  
178 gr (05/05/2013)
177 gr (06/05/2013) -1 gr
196 gr (07/05/2013) + 19 gr :d

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#810 Geplaatst 07 mei 2013 - 10:21

Dat gaat in de goeie richting en zeker kitten 2
Die heeft echt heel dankbaar van zijn flesje gesmuld :heart:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens