Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kattenopvang Waasland (Evy) Update #852 Aiden overleden

• Log in om te reageren
859 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#811 Geplaatst 07 mei 2013 - 13:09

kitten 2 is een klein varkje precies... 19 gram bij :d

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#812 Geplaatst 07 mei 2013 - 14:57

Wat een dotjes :loveshower: :loveshower:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#813 Geplaatst 08 mei 2013 - 16:07

Mijn flessertjes zijn sinds vandaag bij een mamapoes in Temse.

Moet de eigenaresse nog een beetje bewerken, want 6 weken vond ze lang genoeg.
Dus daar moet nog wat aan gewerkt worden, maar zelfs al zijn het maar 6 weken, ze kunnen het maar gehad hebben.
Heb ze kittenvoer gegeven en gezegd dat ze dat a volonte moest geven, want haar eetbakje whiskas was leeg.
En heel breed ziet ze er niet uit.

Ze gaat ze elke dag wegen, dus hopelijk komen ze goed bij :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#814 Geplaatst 08 mei 2013 - 16:19

Super!
'k Heb vorig jaar aan mijn buurvrouw ook aangeraden om haar (ondertussen gesteriliseerde) poezel met oeps-nestje vollen bak RC kitten te geven, dat verschil heeft ze goed gemerkt!! :thumb:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#815 Geplaatst 14 mei 2013 - 14:41

Update ten huize ikje:

Ella is gisteren opgehaald door haar personeel.
Ze was niet blij met de draagmand, maar die jongen zag het compleet zitten met haar, dus dat komt wel goed.

Ondertussen is zaterdag Dipsy erbij gekomen.  Zij is een langharige dame van net 1 jaar.
Zij is al 2 keer geadopteerd en steeds teruggekomen door onenigheid met de andere katten.
Vanavond komt er iemand uit Vilvoorde haar bezoeken die geen andere poezen heeft.
Het is een echte knuffelpoes die snel spint.  Maar als er een andere kat passeert, verandert ze naar grom-modus.
MAW: Spike buitensluiten en Pluche in den buro steken en dan zal ze zich wel van haar beste kant laten zien straks.

Mijn ex-flessertjes doen het goed bij hun nieuwe mama's.  Ze hebben allemaal een meter gevonden en gaan nu door het leven als Jammit (zit bij Veerle, fokker van main coons) en Noa en Nanou (zitten in Temse bij iemand met een oeps-nest)
Ze laat haar kat niet steriliseren omdat ze het veel geld vind en ze toch altijd verdwijnen :(
Dus ga voorstellen dat wij de helft betalen als 'bedanking'  Ondertussen is die poes dan toch al gesteriliseerd.
Melkpoeder voor hen had ons evenveel gekost, dus ja.

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#816 Geplaatst 14 mei 2013 - 17:23

Dat zou nog eens een goeie oplossing zijn, weeral zoveel oepsnestjes minder.

Hopelijk vindt Dipsy nu haar definitieve gouden mandje :duim:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#817 Geplaatst 18 mei 2013 - 08:59

Ik duim voor Dipsy dat ze deze keer een goede definitieve thuis mag vinden. :geluk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#818 Geplaatst 18 mei 2013 - 09:25

Bekijk berichtEvyke81, op 07 mei 2013 - 10:09, zei:

Gewichtjes van vandaag:
Kitten met ros:
174 gr (05/05/2013)
177 gr (06/05/2013) + 3 gr
182 gr (06/05/2013) + 5 gr

Kitten 2, wit met zwarte plekjes.  
178 gr (05/05/2013)
177 gr (06/05/2013) -1 gr
196 gr (07/05/2013) + 19 gr :d

oei en het 3e? hoe gaat het daarmee?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#819 Geplaatst 18 mei 2013 - 09:28

Veel beter. Zij zit bij een fokker van maine coons en zal nu de dikste bijna zijn :)
Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#820 Geplaatst 18 mei 2013 - 09:33

Bekijk berichtFrodo, op 07 mei 2013 - 09:38, zei:

hallo iedereen, ik ben Els. Franklin zit dus bij mij. Den duts! Hij is echt super lief, alleen medicatie toedienen is dus inderdaad niet van de poes :-(. Ik had al een vermoeden toen ik zag hoe moeilijk het gisteren bij dierenarts ging... Vloeibare medicatie lukte bij haar ook niet... Een pilletje met behulp van tangetje ver in mond inbrengen lukte na enige tijd wel wanneer ik zijn voorpoten stevig vast hield...
Ik had nog een sprankeltje hoop dat hij daar gewoon lastig was van de prik om bloed te trekken en dat het mij thuis wel zou lukken... Niet dus...
Ik heb een vloeibare medicatie gekregen die ik met een spuitje moet toedienen. Op aanraden van dierenarts geprobeerd het in een beetje melk te doen. Hij likte van de melk,... tot ik de medicatie erin deed... dan haalde hij zijn neus ervoor op.
Ik kreeg van de dierenarts gisteren een potje met natvoer. Wat hij blijkbaar wel graag lust... dan maar daar in proberen... ook niets :-(
Rechtstreeks in zijn mond spuiten lukte me niet alleen ... hij haalt me dan iets teveel uit... Het op zijn pootje doen zodat hij het zelf oplikt, heb ik nog niet geprobeerd, maar aangezien hij zichzelf volgens dierenarts véél te weinig wast heb ik ook daar géén goed oog op...
Vanavond het nog eens samen met mijn man proberen. Hopelijk lukt het ons met 2, dan kan één zijn poten tegen houden en de andere het geven. Alleen lukt het me helaas niet... Tenzij iemand van jullie met meer ervaring tips heeft? Alle hulp en tips zijn méér dan welkom...

Ben ondertussen te weten gekomen dat hij gediend heeft als dekkater. Vandaar dus het testen op aids elke 2 jaar... maar helaas... op 11 jaar is Franklin misschien bedankt voor bewezen diensten... :-(... Heb van dat meisje ondertussen vernomen dat ze via dierenbescherming in Nederland er alles aan probeert te doen om ook de andere katten daar weg te halen...
Tof Frodo, dat je je over hem ontfermt! Wij duimen dat het je beter en beter lukt met zijn medicatie ;)

Bekijk berichtEvyke81, op 18 mei 2013 - 09:28, zei:

Veel beter. Zij zit bij een fokker van maine coons en zal nu de dikste bijna zijn :)
Super Evyke ! Deze is mijn favorietje ;)

Infeite hebben jullie allemaal opvangmama's toch een gouden hart hé, al die sukkeltjes een beter leven geven ... chapeau voor jullie, ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen :Ooops:  ....   keitof van jullie, ik blijf het maar herhalen :duim: :duim:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#821 Geplaatst 23 mei 2013 - 21:48

FF een grote update:

Dipsy werd uiteindelijk toch geadopteerd door de mensen die haar waren komen bezoeken.
Ze lieten al weten dat ze toch heel blij zijn dat ze haar in huis hebben genomen.

Maandag kreeg ik te horen dat mijn papflessers terug mochten opgehaald worden.
Ze waren 4 weken en de katjes waar ze bij lagen, waren al geplaatst.  Op minder dan 6 weken.
Ik sprong ver uit mijn vel toen ik dat hoorde.  In allerijl dus nog een mamapoes beginnen zoeken en gelukkig ook gevonden.
Woensdag ging ik de kittens dan gaan halen en naar de poes brengen.
Uiteindelijk zit de poes nu met haar eigen 3 kittens + mijn 2 hier bij mij in huis.
Zij was al een zwerfkat, haar vorige nest zat ook nog bij die mensen en die zitten met budgetbeheer en konden de zorg niet meer aan.

Daisy is een langharige dame die heel lief is (behalve tegen de hond)
IMG_7319.JPG
Dit zijn haar eigen 3 kittens:
IMG_7304.JPG
IMG_7311.JPG
IMG_7316.JPG
En de 2 aangenomen katjes:
IMG_7314.JPG
IMG_7305.JPG

En nog wat algemene fotospam :)
IMG_7318.JPG
IMG_7314.JPG
IMG_7325.JPG
IMG_7331.JPG

's avonds werden er nog 4 kittens binnen gebracht, die waren achtergelaten op een camping.
Mama werd mee verhuisd, de kittens bleven achter:
Deze woog maar 280 gram
IMG_7284.JPG   
De rest allemaal rond de 400
IMG_7288.JPG
IMG_7295.JPG
IMG_7296.JPG

En ze hadden honger hoor!  2 eten al geweekte brokjes in melk, de anderen zijn flessers
IMG_7301.JPG

En als laatste kwam er als gisteren Tibo bij:
5 a 6 weken oud en 380 gram.  Een wandelend skeletje:
https://www.youtube....d&v=UltEAD7jyCg

En zo komen we op 62 katten / kittens in opvang

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_7330.JPG

Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#822 Geplaatst 24 mei 2013 - 08:47

jawadde wat een overvloed aan katjes!!!!
Maar ze komen wel terecht in de beste opvang!
Dikke pluim voor wat jullie doen dames!!!!!!!!!!!!!!
:flower: :flower: :flower:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#823 Geplaatst 24 mei 2013 - 09:24

Och wat een verhalen weer zeg. Allemaal dutskes die nu tenminste een goeie kans maken.
En Tibo is precies nog het grootste dutske :(

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#824 Geplaatst 24 mei 2013 - 11:49

veel succes !!!!

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#825 Geplaatst 24 mei 2013 - 23:20

Bekijk berichtSabine2, op 24 mei 2013 - 09:24, zei:

Och wat een verhalen weer zeg. Allemaal dutskes die nu tenminste een goeie kans maken.
En Tibo is precies nog het grootste dutske :(

Tibo is vandaag ingeslapen.
Hij kreeg zware ademhalingsmoeilijkheden en Sandra is ermee naar de dierenarts geweest.
Tibo was een foutje van moeder natuur.  Zijn ruggegraat was misgroeid, zijn borstkas ook.
Zij hart was misvormd en hij had vocht zitten op zijn longen, dus was aan het verdrinken.
Hij wilde ook niet zelf eten of drinken.
We hebben hem moeten laten gaan :(

Noa was zeer geinteresseerd in melk op een bordje.  Ze viel af, maar als ze zo blijft voortlebberen, zal dat er wel snel terug bij zijn.
De brokjes vond ze minder interessant.
IMG_7340.JPG

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens