Spring naar inhoud

- - - - -

Felimazole (schildklier)

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
jim
jim
  • 46 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 30 mei 2012 - 16:15

Hallo,

Mijn kat Vondel bleek sterk te vermageren (november 2011),ermee naar de dierenarts geweest (Ertvelde) . Daar op strumazol gezet,de kat bleek verbeteringen in het bloedonderzoek te tonen maar bleef lusteloos. Na 2 maanden aanmodderen en na verscheidene malen herhaald te hebben tegen de DA dat mijn kat lusteloos bleef. Besloot ik te zoeken op internet na een alternatief,daar op de site van de huisdierendokter (alternatieve dierengeneeskunde) pillen tegen te hoog werkende schildklier besteld. De strumazol lichtjes afgebouwd. Maar vond dat ik te veel pillen diende te geven en dat is ook niet leuk voor de kat en onze kattenoppas. Dus naar dierenkliniek de brug (Mariakerke) geweest . Daar vertelde de dierenarts met zeer veel ervaring en studie ook in de alternatieve geneeskunde dat ik best zou stoppen met de strumazol en alternatieve pillen en overschakelen op Felimazole . Nu neemt hij al een week 1 pil en 1/2 tablet fortekar (al sinds november voor zijn hart) en het gaat veel beter en bij het bloedonderzoek zat hij al goed.

Nu lees ik op het internet dat Felimazole niet goed zou zijn op lange termijn,wie heeft hiermee ervaring?

Ik weet niet meer wie ik moet geloven ...

Wil enkel het beste voor mijn 13 jaar oude kater.

grtjes

meitepeit
meitepeit
  • 1.509 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 31 mei 2012 - 20:51

het hele verhaal is hetzelfde met Winny.
we zijn felemazole (2.5 mg) gaan geven, vanaf de eerste dag gaat het prima,
ze heeft de medicijnen nu 2.5 jaar, in het begin 1 tabletje,
nu 2 dagen 1 tabletje, en 2 dagen 2 tabletjes.
het gaat heel goed, daar zijn we heel blij mee.

Nu lees ik op het internet dat Felimazole niet goed zou zijn op lange termijn,wie heeft hiermee ervaring?

kijk naar Vondel, dan zie je genoeg,
wat op internet staat?
Hm, ik weet beter :LOL:
PS, Winnepinne is 15 juni jarig, ze is dan 17 jaar :eDance: :eDance: :eDance:

Roosje
Roosje
  • 7.930 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 31 mei 2012 - 22:01

jim zei:

Hallo,

Mijn kat Vondel bleek sterk te vermageren (november 2011),ermee naar de dierenarts geweest (Ertvelde) . Daar op strumazol gezet,de kat bleek verbeteringen in het bloedonderzoek te tonen maar bleef lusteloos. Na 2 maanden aanmodderen en na verscheidene malen herhaald te hebben tegen de DA dat mijn kat lusteloos bleef. Besloot ik te zoeken op internet na een alternatief,daar op de site van de huisdierendokter (alternatieve dierengeneeskunde) pillen tegen te hoog werkende schildklier besteld. De strumazol lichtjes afgebouwd. Maar vond dat ik te veel pillen diende te geven en dat is ook niet leuk voor de kat en onze kattenoppas. Dus naar dierenkliniek de brug (Mariakerke) geweest . Daar vertelde de dierenarts met zeer veel ervaring en studie ook in de alternatieve geneeskunde dat ik best zou stoppen met de strumazol en alternatieve pillen en overschakelen op Felimazole . Nu neemt hij al een week 1 pil en 1/2 tablet fortekar (al sinds november voor zijn hart) en het gaat veel beter en bij het bloedonderzoek zat hij al goed.

Ik weet niet meer wie ik moet geloven ...

Wil enkel het beste voor mijn 13 jaar oude kater.

grtjes

Ik ben ook net begonnen met Feilimazole voor mijn 12 jarige kater
Geplaatste afbeelding

jim
jim
  • 46 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 01 juni 2012 - 08:00

Dat stemt al hoopvol.
:)

meitepeit
meitepeit
  • 1.509 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 02 juni 2012 - 09:28

We laten Winny ook om de paar maanden, suiker lever en nieren onderzoeken ( bloed prikken) dat is een hele gerustelling, voor het geval dat....
als wat zou zijn, en we weten het niet, dan hebben we er een gigantisch probleem er bij!
als we toch bij de dierenarts zijn, kan ze daar ook op onderzocht worden :love3: