Spring naar inhoud


- - - - -

Asiel Gent


  • Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Kate
Kate
  • 3.919 berichten
    • Locatie: Nieuwkerken-Waas
OFFLINE

#16 Geplaatst 02 juni 2012 - 19:47

dukje zei:

Ik heb niet echt ervaring met honden, dus misschien is dat niet zo een goed idee, hoewel ik ook wel graag met honden bezig ben. Het zou leuk zijn als ik wat met dieren in contact kom natuurlijk, maar het hoeft niet perse. Ik zal zeker eens contact met hen opnemen. Ik wil eigenlijk gewoon ook ergens mijn steentje bijdragen en ik dacht dat dat in Gent wel zou kunnen, maar blijkbaar zal ik mij toch heel goed moeten informeren voor ik een keuze maak ;)

En de redenering achter het betalen voor vrijwilligerswerk snap ik inderdaad ook niet.

Honden zijn ook totaal mijn ding niet. En ik ga nu enkel maar wandelen met de kleine honden, want van de grote heb ik schrik. :oops:
Maar als ik dan zie dat die hondjes er zo van genieten om buiten te komen, geniet ik er ook van.

Ik heb dat geld direct betaald omdat ik zo iets had van tja wat is 15 euro.
Maar ik zou ook wel graag weten waarvoor het geld allemaal wordt gebruikt.

Blijkbaar hadden ze in dat asiel wel problemen gehad in het verleden met kinderen. Ouders zette nogal gemakkelijk hun kinderen af in het asiel, en kwamen die een uur nadien terug ophalen. En ze kregen daar overlast door. Dus misschien door een bijdrage te vragen, wordt dit vermeden??

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*
OFFLINE

#17 Geplaatst 02 juni 2012 - 20:03

Maylun zei:

Naar ik heb gelezen, ben je echter toch op zoek naar een echt asiel waar je in contact komt met de dieren. Mijn ervaring met asielen is niet zo goed, of ook zo bizar.
Hola Kate!! Vallen wij onder "bizar" of onder "niet zo goed" :x :x
Een tijdje geleden ging ik in de buurt van mijn woonplaats me aanmelden als vrijwilliger in een asiel.. maar ik moest dus ook eerst betalen voor ik daar mocht helpen, en eigenlijk het enigste dat ik mocht doen, was wandelen met honden.
Je mag hier de kattenbakken uitkuisen zonder te moeten betalen voor dat genoegen. :p
Op zich vind ik dat wandelen ook wel leuk.
Ja, vooral Lucas vindt dat leuk, dus zijn mama ook.
;)
Dus ik klaag niet. Maar als ik meer info vroeg ivm vrijwilligerswerk, kreeg ik geen deftig antwoord. En draaiden ze constant rond de kwestie.
Zeker een oude radio-dj: "U vraagt, wij draaien" (rond de pot) :trance:


Je mag met alle plezier hier komen helpen, maar ik ben toch bang, dat 90 kilometer enkele reis een beetje veel is om regelmatig te doen. Want je hoeft hier niet te betalen om te mogen werken, maar betalen kunnen wij jou ook niet.


Kate
Kate
  • 3.919 berichten
    • Locatie: Nieuwkerken-Waas
OFFLINE

#18 Geplaatst 02 juni 2012 - 20:11

Kempenkat zei:



Je mag met alle plezier hier komen helpen, maar ik ben toch bang, dat 90 kilometer enkele reis een beetje veel is om regelmatig te doen. Want je hoeft hier niet te betalen om te mogen werken, maar betalen kunnen wij jou ook niet.


:ha :ha :ha Jij valt onder "bizar". :p :slach:

Voor de moment heb ik mijn handen vol met mijn beestenboel.. maar de volgende keer dat ik eens langskom.. ga ik zeker de handen uit de mouwen steken en neem ik Lucas mee. Kattenbakken uitkuisen kan hij als de beste. :p Hij zaagt dan wel steeds, maar die op zijn kamer moet hij zelf doen. :x

Juni is voor ons een super drukke maand, dus zal eerder juli of augustus zijn dat je ons terug gaat zien. Maar dan heb jij de tijd om te bekomen van mijn vorige bezoekje. O:)

wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#19 Geplaatst 02 juni 2012 - 22:26

er is een organisatie die asielen aanraad om geld te vragen aan hun vrijwilligers voor hun verzekering te betalen. Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. dat je al gratis je tijd geeft is al veel, maar dan ook nog betalen om gratis te werken?
Asielen moet ook hun medewerkers verzekeren, dus waarom dan ook niet hun vrijwilligers? Persoonlijk ken ik een asiel dat dit ook doet, maar dat asiel staat er wel om bekend dat daar veel geld verdwijnt. dus tja...
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*
OFFLINE

#20 Geplaatst 02 juni 2012 - 23:27

wea zei:

er is een organisatie die asielen aanraad om geld te vragen aan hun vrijwilligers voor hun verzekering te betalen. Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. dat je al gratis je tijd geeft is al veel, maar dan ook nog betalen om gratis te werken?
Asielen moet ook hun medewerkers verzekeren, dus waarom dan ook niet hun vrijwilligers? Persoonlijk ken ik een asiel dat dit ook doet, maar dat asiel staat er wel om bekend dat daar veel geld verdwijnt. dus tja...
Er bestaat wetgeving over wat organisaties voor hun vrijwilligers allemaal moeten regelen. Ik heb het hier niet bij de hand, maar ik heb het ooit gezien. Dat gaat van verzekeringen over vergoedingen tot en met arbeidsomstandighedenwetgeving. Ik ben blij, dat wij zo klein zijn, dat we  zonder officiĆ«le, reguliere vrijwilligers uitkomen!!

dukje
dukje
  • 77 berichten
    • Locatie: Elsene & Ottenburg
  • 1 katten
OFFLINE

#21 Geplaatst 03 juni 2012 - 10:48

Maylun zei:

Honden zijn ook totaal mijn ding niet. En ik ga nu enkel maar wandelen met de kleine honden, want van de grote heb ik schrik. :oops:
Maar als ik dan zie dat die hondjes er zo van genieten om buiten te komen, geniet ik er ook van.

Ik heb dat geld direct betaald omdat ik zo iets had van tja wat is 15 euro.
Maar ik zou ook wel graag weten waarvoor het geld allemaal wordt gebruikt.

Blijkbaar hadden ze in dat asiel wel problemen gehad in het verleden met kinderen. Ouders zette nogal gemakkelijk hun kinderen af in het asiel, en kwamen die een uur nadien terug ophalen. En ze kregen daar overlast door. Dus misschien door een bijdrage te vragen, wordt dit vermeden??

Daar doe je het toch uiteindelijk voor: zien dat de diertjes gelukkig zijn en geholpen zijn met wat je doet. En ik kan ook wel snappen dat een asiel geen kindertuin is en dat ze daar dan iets moeten aan doen... Maar blijkbaar is het toch vrij verspreid over verschillende asielen?

dukje
dukje
  • 77 berichten
    • Locatie: Elsene & Ottenburg
  • 1 katten
OFFLINE

#22 Geplaatst 03 juni 2012 - 10:53

Als ze in het asiel heel open zijn over wat ze met het geld doen en waar het exact naartoe gaat, dan zou ik er zelfs niet zo veel problemen om een kleine bijdrage te betalen. Als je dan ook de achtergrond kent van de wetgeving waar ze zich moeten aan houden voor vrijwilligers dan kan ik daar nog ergens in komen, maar dat kan ik alleen als het asiel ook met recht en reden een asiel wordt genoemd en andere projecten voor castratie en zwerfkatten ondersteund (en natuurlijk ook voor andere dieren) en niet een of ander doodshuis is...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
    • Locatie: Heusden(Gent)
  • 1 katten
OFFLINE

#23 Geplaatst 03 juni 2012 - 10:57

Kempenkat zei:

Die regel is niet zo bizar als ze er uit ziet zodra je hun filosofie kent: Alles wat niet binnen een x-periode geadopteerd wordt, wordt geƫuthanaseerd. Dus steriliseren als je niet weet of ze geadopteerd wordt, is zinloos geld uitgeven.
Let wel, dit is niet MIJN standpunt. Wij doen niet aan euthanasie (tenzij om strikt medische redenen).
Verder ken ik de asiels in en rond Gent niet. Ik weet niet, wie er wel of niet euthanaseert.

Ik weet wel dat er, om welke reden dan ook, grote wrijvingen bestaan tussen verschillende organisaties daar in de buurt. Dus waar je je ook als vrijwilliger meldt, je maakt een 'politieke' keuze. Je kiest bij voorbaat partij, ook al doe je dat bewust niet.

Dacht dat poezenboot dit ook  niet deed en dat haar dochter dierenartse was ter plaatste??



Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*
OFFLINE

#24 Geplaatst 03 juni 2012 - 11:03

miranda zei:

Dacht dat poezenboot dit ook  niet deed en dat haar dochter dierenartse was ter plaatste??

Ik heb geen idee. Dat moet je aan plaatselijke mensen vragen.


arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#25 Geplaatst 03 juni 2012 - 12:41

Maylun zei:

De VZW KatZoektThuis is geen asiel.
Zij werken enkel met opvanggezinnen. Maar ze zijn ook nog steeds op zoek naar andere vrijwilligers voor voedselrondes op zich te nemen (zwerfkatten eten te geven), mee te helpen met voedselinzamelingen, vangacties, katten van en naar een dierenarts te brengen.

Neem gerust eens een kijkje op hun site:
Adopteer een kat of kitten bij Kat zoekt thuis Vzw

Naar ik heb gelezen, ben je echter toch op zoek naar een echt asiel waar je in contact komt met de dieren. Mijn ervaring met asielen is niet zo goed, of ook zo bizar.
Een tijdje geleden ging ik in de buurt van mijn woonplaats me aanmelden als vrijwilliger in een asiel.. maar ik moest dus ook eerst betalen voor ik daar mocht helpen, en eigenlijk het enigste dat ik mocht doen, was wandelen met honden.
Op zich vind ik dat wandelen ook wel leuk. Dus ik klaag niet. Maar als ik meer info vroeg ivm vrijwilligerswerk, kreeg ik geen deftig antwoord. En draaiden ze constant rond de kwestie.

Wij zoeken inderdaad vaak mensen om mee te helpen met voedselinzamelacties.
Ohja, en bij ons moet je niet betalen om te helpen ;) .

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#26 Geplaatst 03 juni 2012 - 15:43

Misschien moet je gewoon eens overal op bezoek gaan en eens 'voelen' hoe de sfeer er is en hoe de werknemers redeneren en zo een keuze maken?
All you need is love...and a cat! :love3:

dukje
dukje
  • 77 berichten
    • Locatie: Elsene & Ottenburg
  • 1 katten
OFFLINE

#27 Geplaatst 03 juni 2012 - 16:24

Ilona_13 zei:

Misschien moet je gewoon eens overal op bezoek gaan en eens 'voelen' hoe de sfeer er is en hoe de werknemers redeneren en zo een keuze maken?

Dat kan ik inderdaad zeker doen, maar blijkbaar is het met de asielen onder elkaar een probleem dus ik zal er dan maar over zwijgen dat ik ook op andere plaatsen ben geweest :p

dukje
dukje
  • 77 berichten
    • Locatie: Elsene & Ottenburg
  • 1 katten
OFFLINE

#28 Geplaatst 03 juni 2012 - 16:26

arifiene zei:

Wij zoeken inderdaad vaak mensen om mee te helpen met voedselinzamelacties.
Ohja, en bij ons moet je niet betalen om te helpen ;) .

Haha ;) na de examens zal ik zeker contact opnemen. Ik ben ooh zo graag met andere dingen bezig als ik moet leren O:)

Ik vind het toch al heel leuk dat hier heel wat reactie op de vraag is gekomen!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#29 Geplaatst 04 juni 2012 - 11:25

dukje zei:

Dat kan ik inderdaad zeker doen, maar blijkbaar is het met de asielen onder elkaar een probleem dus ik zal er dan maar over zwijgen dat ik ook op andere plaatsen ben geweest :p
Zwijgen hoeft niet (toch niet bij ons), maar als je op bezoek komt bij een opvanggezin, doe dat dan best op een andere dag dan een ander asiel. Katten of kittens kunnen immers ziek zijn, en sommige ziektes draag je wel mee met je schoenen of kledij. :)
Je kan ook wel andere kleren/schoenen aandoen en douchen natuurlijk :p .

dukje zei:

Haha ;) na de examens zal ik zeker contact opnemen. Ik ben ooh zo graag met andere dingen bezig als ik moet leren O:)

Ik vind het toch al heel leuk dat hier heel wat reactie op de vraag is gekomen!

Hoe herkenbaar :x .

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
    • Locatie: Gent
  • 3 katten
OFFLINE

#30 Geplaatst 04 juni 2012 - 16:23

Ilona_13 zei:

Misschien kan je eens contact opnemen met de poezenboot :)
We zijn daar al een paar keer geweest en het is echt geweldig wat ze daar doen! ^^

Sorry Ilona,

Ik heb eens de poezenboot bezocht en ben toen echt niet vriendelijk behandeld geworden.
Ik ging gewoon info nemen en bij gewoon de vraag of de poezen buiten mochten werd ik er toch afgesnauwd door Mieke!!!
Een vriendelijke nee volstaat voor mij ook hoor. Ik voelde me precies als iemand die niet naar mijn dieren omkijkt en ze zo maar op straat zet.
En daarna werd ik met moeite nog te woord gestaan.
Dan zag ik daar ook poesjes in de kooien zitten klauteren. Ik kan me voorstellen dat die evengoed in de gordijnen kruipen om zich uit te kunnen leven. Ik ben nu wel een supergrote poezenvriend maar zo'n diertje heeft toch wel eens een uitlaatklep nodig. Voor mij dus geen poezen uit de poezenboot. En dat terwijl ik maandelijks een schenking via de winkel daar in de regio deed. Sorry daar is het voor mij afgelopen.