Spring naar inhoud

- - - - -

paddenkweker in de buurt...

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 03 juni 2012 - 16:20

Gwynyth zei:

Ik snap de 2 kanten wel hoor...

wat doe je dan met wilde vossen, die geregeld de kippen van mijn nonkel komen stelen? De overheid aansprakelijk houden en nieuwe kippen eisen?

't Is de natuur he... Mijn nonkel kan ook zien dat hij elke dag thuis is om een bepaald uur, om de kippen op te sluiten, anders is hij ze allemaal kwijt.

't Lijkt mij logisch dat het van 2 kanten komt dan, als het echt gekweekte beestjes zijn, dan is het evengoed aan de eigenaar om zijn beestjes te beschermen door ze af te schermen. Voor't zelfde geld zijn er evenveel wilde katten die daar komen jagen. En wie ga je daarvoor verantwoordelijk houden?

Maar wilde katten, vossen dat is een heel ander verhaal natuurlijk, ja dan ging ik mijn vogeltjes of vissen o.i.d. ook extra beschermen, maar het gaat hier om een katten eigenaar die denkt het recht te hebben om zijn/haar kat overal in andermans tuinen te laten zwerven, kijk als een kat door iemands tuin loopt op weg naar iets is geen probleem denk ik, maar wel als ze er poepen/piesen (niemand grijpt graag in kattestront bij het tuinieren) of hun diertjes grijpen en doden, er zijn genoeg mensen die niet van katten houden maar wel van vogels enz, dus als er dan een kat aan je voliere hangt zul je dat als vogelliefhebber niet kunnen waarderen toch ook al is de voliere goed beschermd.
Een kat is een vrij dier wordt er vaak geroepen, wel, heeeeeeel lang geleden zat er geen enkel dier in een stal/ kooi/weiland of huis opgesloten, en ik weet zeker als ze een keuze zouden hebben ieder dier veel liever vrij zou zijn, maar dat kan nu eenmaal niet, ieder die een dier neemt moet daar ook verantwoordelijk voor zijn, en niet anderen er mee lastigvallen, want nogmaals niet iedereen houdt van katjes.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 03 juni 2012 - 16:36

Nashota zei:

Maar wilde katten, vossen dat is een heel ander verhaal natuurlijk, ja dan ging ik mijn vogeltjes of vissen o.i.d. ook extra beschermen, maar het gaat hier om een katten eigenaar die denkt het recht te hebben om zijn/haar kat overal in andermans tuinen te laten zwerven, kijk als een kat door iemands tuin loopt op weg naar iets is geen probleem denk ik, maar wel als ze er poepen/piesen (niemand grijpt graag in kattestront bij het tuinieren) of hun diertjes grijpen en doden, er zijn genoeg mensen die niet van katten houden maar wel van vogels enz, dus als er dan een kat aan je voliere hangt zul je dat als vogelliefhebber niet kunnen waarderen toch ook al is de voliere goed beschermd.
Een kat is een vrij dier wordt er vaak geroepen, wel, heeeeeeel lang geleden zat er geen enkel dier in een stal/ kooi/weiland of huis opgesloten, en ik weet zeker als ze een keuze zouden hebben ieder dier veel liever vrij zou zijn, maar dat kan nu eenmaal niet, ieder die een dier neemt moet daar ook verantwoordelijk voor zijn, en niet anderen er mee lastigvallen, want nogmaals niet iedereen houdt van katjes.

Maar je kan niet altijd aan een kat zien of dat dier een eigenaar heeft of niet he, da's zo'n beetje mijn punt... De eigenaar die merkt dat zijn huisdier plots cadeau's meebrengt, da's één zaak. Maar de andere eigenaar, die merkt dat "een kat" achter zijn, laat ons het ook huisdieren noemen, zit, die weet niet of die kat iemand toebehoord of niet.

Ik ben zo een hond kwijtgeraakt, aan iemand die gehaktballen met gif naast zijn kippenren zette, waar héél veel honden kwamen wandelen (dus helemaal niet op privédomein, maar gewoon, aan de rand van de weg naast de Dijle). Je wil niet weten hoeveel honden en katten daaraan gestorven zijn; die niets met het kippenverlies te maken hadden.

Sommige katten zijn echte huisdieren die buiten verloren lopen, maar andere katten zijn het gewoon om buiten rond te lopen en dat mag je hun niet afnemen. Maar da's een héél andere discussie, die hier eigenlijk niet ter zake doet.

Wat hier ter zake doet is:
1) horen die padden / kikkers bij iemand thuis, of gewoon de natuur?
2) hoe vind je de eigenaar, indien die er is, terug om te melden dat zijn dieren gevaar lopen - en dan maakt het niet uit of dat van een huisdier of een wild dier is - en hoe vind je een oplossing?

Bij kikkers denk ik ook eerder "natuur" dan "eigenaar"; en dan zou ik mij al minder zorgen maken dat mijn kat vermoord wordt.

Misschien bij medekatteneigenaars eens rondlopen of hun dieren ook met soortgelijke cadeau's thuiskwamen?
Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 03 juni 2012 - 16:42

Het is idd een kikker. Padden zijn meestal dikker en korter. Kan ook van een paddentrek (bruine kikker)  in de buurt zijn!
Ik heb een vijver in de tuin en heb ieder voorjaar een paddentrek, dus wel een 40 tal bruine kikkers die hun eitjes hier komen leggen in het moerasje. En dan trekken ze weer weg! Dan moet ik ook opletten dat de poezen van de buren er niet achter zitten en ook niet eten van de eitjes. Ik waarschuw de buurvrouw dan al, van als ze veel overgeven, ze hebben weer aan de vijver met de kikkers beziggeweest. Poezen kunnen er ziek van worden! Maar het blijft meestal bij overgeven. Mijn 4 poezen komen niet buiten. Toch vind ik dat ik beiden beestjes moet beschermen, maar idd iedere eigenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen dieren. OF het nu kat, kip ,kikker of hond is! Maar een kikker in een vijver (zolang die niet gekweekt worden) is van niemand, dus bent u verantwoordelijk voor u poes! En moet u die daar weghouden of iets overeenkomen met de eigenaar van de vijver. Heb ik tegen de buurvrouw ook gezegd. Ik wil er op letten en heb ook een draad rond de eitjes gezet, maar als ze alsnog ziek worden, dan moet ze ze maar thuishouden!

Hou de poes wel goed in het oog ivm ziek worden bij het meebrengen van de kikkers.
;)

Bewerkt door Ventteke, 03 juni 2012 - 16:48.

KS2015

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#19 Geplaatst 03 juni 2012 - 18:51

ginnie zei:

klopt hoor Gwyn. Maar in het geval van de katten met een eigenaar vind ik wel dat de eigenaar verantwoordelijk is voor de kat. Uiteraard vind ik ook dat iedere diereigenaar verantwoordelijk is voor zijn/haar dier. Kikker, kat, vogel of leguaan, dat maakt geen verschil. Je hoort je verantwoordelijk te voelen en verantwoordelijk te zijn voor je eigen (huis)dier, welk dier dan ook. Je hoort ze veilig te houden en ervoor te zorgen dat anderen er geen overlast van hebben. Tweesnijdend mes.
Maar zoals ik al zei, dat is mijn mening ;)

Terug ontopic dan over deze kikkers, ik denk niet dat ts zich zorgen hoeft te maken over aangeklagen te worden. Hoewel kikkers en padden allebei op de lijst met beschermde diersoorten staan, worden ze bij mijn weten niet apart gefokt en zal er dus geen boze buurman aan komen bellen dat de kat zijn kikker heeft opgejaagd. Veel kikkers spelen ook dood als ze gepakt worden door een kat. De kat laat dan los en de kikker wacht nog even voordat hij weer beweegt en vrolijk weghuppelt. Dikke kans dat als je de kikker ergens neerlegt waar de kat er niet bij kan dat hij straks vrolijk weghopt ;)

Ja ik snap het wel van de verantwoordelijkheid. Mijn kat zit nu al hele dag binnen dik tegen zijn zin! Wij hebben het zelf niet graag he ;) Ik wil gerust mijn verantwoordelijkheid opnemen, maar een kat binnen houden is gelijk aan opsluiting in mijn ogen. Dus ik vind dat een kweker er ook voor moet zorgen dat zijn kikkers of padden ook veilig zitten. Het is een gedeelde verantwoordelijkheid in mijn ogen en niet enkel mijn verantwoordelijkheid zoals velen hier zeggen. Ik denk dat niemand dan nog een kat moet nemen, want het zijn inderdaad jagers.

Nu is het zeker een kweker omdat mijn buren weten dat er een kweker zit met exotische soorten. We hebben al gewone bruine-groene gevonden, maar ook fluo soorten (met gouden glinsteringen) en dat lijkt me echt niet inheems.

We zijn gewoon bang voor vergiftiging van ofwel de kikker of de eigenaar. Enige oplossing zit hem denk ik in gaan praten en eventueel zelfs mee betalen in betere beveiliging.

En ja ik voelde me aangevallen, want sommige van de reacties zijn ook nogal euh... aanvallend... ;) . Ik vroeg raad en van vele krijg ik naar mijn hoofd dat ik maar meer verantwoordelijk moet zijn en mijn kat moet opsluiten. Ik had eerlijk gezegd warmere reacties verwacht op een kattenliefhebbersforum :catscratchhead Hehe :)

Maar om te antwoorden:
1) Het is een kweker
2) Er is verder geen water in de buurt
3) Er zijn exoten bij (eerste foto's)

4) De laatste foto is van een gewone pad of kikker die hij mee gebracht had

5) Ik denk dat iets overeenkomen met de eigenaar inderdaad beste oplossing zal zijn, maar dus eerst de eigenaar zoeken... :catwalk2

Ps: en dat gedeelte van aanklagen, dat had een vriend gewoon gezegd... we hebben een claim-cultuur ondertussen, dus je bent beter voorzichtig :p

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#20 Geplaatst 03 juni 2012 - 19:07

Mss eens horen waar die juist woont en ermee eens gaan praten.
Speculeren lost niks op.
Als beide zijden een steentje bijdragen zullen jullie wel een oplossing vinden.
Je kan mss ook eens horen bij natuurpunt hoe het zit met houden van kikkers of padden die mss giftig kunnen zijn en stuur je foto naar hen door.

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#21 Geplaatst 03 juni 2012 - 19:12

Nashota zei:

Correctie: Jij zegt dat ik mij het recht toe eigen dat mijn kat in elke tuin zijn ding kan doen?!  Ik eigen mij dat recht niet toe!

Maar een kat mag dus haar volgens jou niet in andere tuinen komen? Die tuin behoort enkel aan jou of de eigenaar toe? Een kat moet dus binnen blijven en opgesloten worden? :trance:

Volgens jou is er een verschil tussen zwerfkatten (die er ook met massale aanwezig zijn hier) en huiskatten... zwerfkatten mogen dus wel in andermans tuinen rondlopen, want het is een wild dier. Maar voor mijn huiskat geldt dit niet, want ik moet ervoor zorgen dat ze nergens heen lopen en schade aanrichten. Dit slaat toch op niets?

Als iemand een volaire wilt zetten of een vijver, dan moeten ze ook hun verantwoordelijkheid nemen door hem af te schermen met een netje ofzo. Ik zeg niet dat er camera's met bewegingsdetectie enzo moeten gezet worden, maar minimale voorzorgen zijn toch niet moeilijk?

Inderdaad het verhaal van de vos is even gek. Iedereen zou blij moeten wezen dat hij terug is, wat meer biodiversiteit kan geen kwaad. Maar o nee, hij eet kippen... een kippenboer die ik ken heeft daarom zijn kippen beschermd met een afdrading (zoals bij kattenrennen) en heeft er geen last meer van. Hij content en de vos niet dood. Zo simpel kan het zijn!

En ik probeer mijn verantwoordelijkheid op te nemen door oplossingen te zoeken, o.a. op dit forum, en hem momenteel binnen te laten en met de kweker te gaan praten. Mocht je een betere raad weten, geef gerust zonder me nogmaals op mijn verantwoordelijkheid te wijzen aub :)

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#22 Geplaatst 03 juni 2012 - 19:13

catherine zei:

Mss eens horen waar die juist woont en ermee eens gaan praten.
Speculeren lost niks op.
Als beide zijden een steentje bijdragen zullen jullie wel een oplossing vinden.
Je kan mss ook eens horen bij natuurpunt hoe het zit met houden van kikkers of padden die mss giftig kunnen zijn en stuur je foto naar hen door.

Bedankt! Goede tip van Natuurpunt, zal ik doen :)

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#23 Geplaatst 03 juni 2012 - 19:34

Rodento zei:

Correctie: Jij zegt dat ik mij het recht toe eigen dat mijn kat in elke tuin zijn ding kan doen?! Ik eigen mij dat recht niet toe!

Maar een kat mag dus haar volgens jou niet in andere tuinen komen? Die tuin behoort enkel aan jou of de eigenaar toe? Een kat moet dus binnen blijven en opgesloten worden? :trance:

Volgens jou is er een verschil tussen zwerfkatten (die er ook met massale aanwezig zijn hier) en huiskatten... zwerfkatten mogen dus wel in andermans tuinen rondlopen, want het is een wild dier. Maar voor mijn huiskat geldt dit niet, want ik moet ervoor zorgen dat ze nergens heen lopen en schade aanrichten. Dit slaat toch op niets?

Als iemand een volaire wilt zetten of een vijver, dan moeten ze ook hun verantwoordelijkheid nemen door hem af te schermen met een netje ofzo. Ik zeg niet dat er camera's met bewegingsdetectie enzo moeten gezet worden, maar minimale voorzorgen zijn toch niet moeilijk?

Inderdaad het verhaal van de vos is even gek. Iedereen zou blij moeten wezen dat hij terug is, wat meer biodiversiteit kan geen kwaad. Maar o nee, hij eet kippen... een kippenboer die ik ken heeft daarom zijn kippen beschermd met een afdrading (zoals bij kattenrennen) en heeft er geen last meer van. Hij content en de vos niet dood. Zo simpel kan het zijn!

En ik probeer mijn verantwoordelijkheid op te nemen door oplossingen te zoeken, o.a. op dit forum, en hem momenteel binnen te laten en met de kweker te gaan praten. Mocht je een betere raad weten, geef gerust zonder me nogmaals op mijn verantwoordelijkheid te wijzen aub :)

De meeste van mijn katten zijn vondelingen, hier gevonden in de watercollector, aan de glasbol... Mijn buur vangt 10 katten op in zijn schuur die hier jarenlang gedumpt werden. Sommige zwanger, andere schuw. Die dieren kun je niet binnenhouden. Wij hebben dit geprobeert met onze Belle (1 vd ex-zwervertjes) ze sprong bijna door de venster. Ze komt eten en dan is ze weer weg; t beestje wordt ziek van de stress bij opsluiting.
Dus neen niet iedere kat is binnen te houden of in een ren; hier en bij de buur zouden nooit zoveel dieren wonen moesten andere ze hier niet hadden afgezet.
Ik zou gaan praten met de eigenaar en samen iets afspreken.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#24 Geplaatst 03 juni 2012 - 19:45

Rodento zei:

wel als je een oplossing wil, zet je tuin af zodat je katten buiten kunnen in je tuin maar er niet buiten kunnen ;)
Dat kan je doen met van die schuinopstaande panelen en schrikdraad.
Kleine investering en je katten zijn veilig en kunnen buiten en kunnen nergens anders meer ongewild bij andere mensen terechtkomen en daar dieren gaan vangen...
Als je wil dat de padden of kikkerkweker een net hangt ofzo dan kan jij toch ook voor jouw beestjes een net hangen of van die panelen plaatsen?
Jouw beestjes gaan daardoor uiteindelijk veel beter af zijn want ze gaan helemaal veilig kunnen rondlopen
En een grote ren kan ook nog.
En als je jezelf genoeg bezig houdt met je kat dan krijgt dat beestje geen stress van de verveling...

Bewerkt door lathyrus, 03 juni 2012 - 19:47.

Geplaatste afbeelding

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#25 Geplaatst 03 juni 2012 - 19:46

ZWERFKAT zei:

De meeste van mijn katten zijn vondelingen, hier gevonden in de watercollector, aan de glasbol... Mijn buur vangt 10 katten op in zijn schuur die hier jarenlang gedumpt werden. Sommige zwanger, andere schuw. Die dieren kun je niet binnenhouden. Wij hebben dit geprobeert met onze Belle (1 vd ex-zwervertjes) ze sprong bijna door de venster. Ze komt eten en dan is ze weer weg; t beestje wordt ziek van de stress bij opsluiting.
Dus neen niet iedere kat is binnen te houden of in een ren; hier en bij de buur zouden nooit zoveel dieren wonen moesten andere ze hier niet hadden afgezet.
Ik zou gaan praten met de eigenaar en samen iets afspreken.

Beste zwerfkat, mooi van jou dat jij zwerfkatjes onder je hoede neemt! Het probleem is inderdaad niet te overzien...Hier in de straat lopen ook zwerfjes, eentje is hoogzwanger en is maximaal 8 maanden oud. De buur en wij geven ze eten, ze zijn hongerig, echt triest. Ik vrees voor de kleintjes als ze er zijn :s

Ik ga er ook mee akkoord dat katten niet binnen horen opgesloten te worden. Ik wil dit dan ook mijn kat niet aandoen, die zal ook ziek worden van stress en voornamelijk verveling! Ik ben er ook net zo tegen dat vogels bijvoorbeeld opgesloten worden voor de hobby, maar dat is een andere discussie :)

On topic, ik zoek deze week nog de eigenaar en samen vriendelijk naar een oplossing zoeken lukt meestal het beste :)

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#26 Geplaatst 03 juni 2012 - 19:49

lathyrus zei:

wel als je een oplossing wil, zet je tuin af zodat je katten buiten kunnen in je tuin maar er niet buiten kunnen ;)
Dat kan je doen met van die schuinopstaande panelen en schrikdraad.
Kleine investering en je katten zijn veilig en kunnen buiten en kunnen nergens anders meer ongewild bij andere mensen terechtkomen en daar dieren gaan vangen...
Als je wil dat de padden of kikkerkweker een net hangt ofzo dan kan jij toch ook voor jouw beestjes een net hangen of van die panelen plaatsen?
Jouw beestjes gaan daardoor uiteindelijk veel beter af zijn want ze gaan helemaal veilig kunnen rondlopen

Hey, wij hebben hier aan gedacht toen wij hier kwamen wonen. Maar dan wordt onze tuin een letterlijke gevangenis zowel voor ons als de katten. Dit omdat onze tuin smal is (3m80) en lang. Onze katten zijn ook echte acrobaten, dus simpel zal dat ook niet worden. Nu staat er draad van 2m hoog, en springen ze zo over :) Je moet dan ook opletten van verhogingen, zoals tafels en stoelen. Dus buiten zitten zal er dan ook niet meer inzitten? Stroom durf ik niet gebruiken, zo zielig! :onzeker:

Maar bedankt voor de tip! ;)

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#27 Geplaatst 03 juni 2012 - 21:36

Ik vind schrikdraad ook niet echt leuk maar ik ken iemand die het gedaan heeft (en die heeft ook geen grote tuin) en de combinatie van schuin opstaande panelen (dat is niet zo duur, dat kan je doen met wat hout en draad, je zet die in een bepaalde hoek bovenop je bestaande omheining) en schrikdraad met 2 draden houdt hun sphynxen in de tuin en andere katten uit de tuin.
Je kat geraakt niet over die schuinopstaande panelen hé en ook al zouden ze er toch geraken, 1 keer in contact komen met die schrikdraad en dan houden ze het voor bekeken.
Je kan ook netten hangen over je tuin.
En er zijn mensen die je tuin kunnen komen afmaken/toemaken, ik heb ergens een link naar zo een  bedrijf, k vind hem misschien wel
Wij hebben van onze koer een ren gemaakt.
En ja, in t begin had ik ook zoiets van "zie me hier nu zitten in mijn eigen kleine gevangenis",( ik zit namelijk altijd in de ren bij de poezels op mijn luchtmatrasje) maar dat valt je gewoon niet meer op uiteindelijk.
En voor mij is t dan het allerbelangrijkst dat mijn poezels veilig zijn.
Als het nodig is dat mijn tuin dan op een gevangenis lijkt wel dan is dat maar zo...
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 03 juni 2012 - 22:05

Katten moeten allemaal vrij buiten kunnen, ok...
Komaan mensen allen onze honden ook massaal buiten, joepie !
(zou trouwens een hoop katproblemen oplossen*sarcasme*-> ik hou van beide. Dan zouden ze komen klagen, uw hond heeft mijn kat gebeten, haha :) Sorry, ik kan hier niet altijd serieus in blijven) Normaal reageer ik op zulke topics dan ook niet meer, maar wil graag ook eens de andere zijde van medaille laten zien.

En neen, er is geen verschil tussen kat en hond. Beide stammen af van een wild dier, ooit, ver weg, ver uit hun lijnen, te verwaarlozen. Beide staan onder onze verantwoordelijkheid. Er als eens aan gedacht dat jouw kat ook een ongeval kan veroorzaken(lieve bestuurder die uitwijkt voor arme kat en zelf ongeval krijgt?) Als iemand jouw kat vergiftigd omdat die op zijn/haar terrein komt is dat zijn recht en jouw verantwoordelijkheid. Het zijn vieze mensen die zoiets doen, maar hellaas bestaan die ook(aan de baasjes om de diertjes daartegen te beschermen). De zotten zijn de wereld nog niet uit. Ik heb vroeger altijd htk's gehad die ook buiten kwamen en je wilt niet weten hoeveel ik er heb verloren, allemaal omdat wij het zo "ideaal" vinden dat ze buiten moeten kunnen. Zogezegd in het "welzijn" van het beestje. Veel welzijn heeft hij/zij eraan als die morgen thuiskomt met kattenaids of rattenvergif in zijn aderen. Ik heb geleerd, geleerd dat een kat ook beter binnen hoort of in omheinde afgesloten tuin. Dit is geen opsluiting. Een kat die volledige vrijheid niet kent zal hier ook niet achter vragen, zeker niet met een omheinde tuin. Ik begrijp dat katten(bv ex zwerfkatjes) dit niet meer kunnen wennen. Dat is een andere situatie en daar heb ik ook mee te maken bij mijn vader thuis zit zo eentje die panisch wordt als hij binnen blijft. Dat terzijde, vind ik dat men wel naar dat ideaal en verantwoordelijkheidsgevoel heen moet bij de huidige mensen. Net zoals iedereen verantwoording moet dragen voor zijn hond. Dit is niet anders, dit is exact gelijk. Zo heb ik ook mensen geweten die hun hond vrij buiten lieten, kwam altijd terug...Gekheid. Wij willen huisdieren, mooi. Wij willen katten, mooi. Maar moet je buur dit ook willen? Of de buren daarnaast of km's verder? Want katten leggen wat af...Moet die het zomaar accepteren dat katten hun mooie plantentuin ondersch*ten of hun speciale kippensoort rooft, de duifjes aanvalt? Kijk, ik heb geen van dit voorgenoemde, maar ik kan er wel inkomen. Mensen leggen daar ook hun hart in ieder zijn ding. Men moet af van die oude kijk, dat oude ideaal, dat is al lang achterhaald. Vroeger was een kat castreren ook van geen belang. Waren er kittens gewoon doorspoelen, slaan, stikken of whatever. Blij dat we toch daar al weer iets verder staan(de meeste dan toch). Je kan alles ook omdraaien, voor mij is een kat buitenlaten hetzelfde als er net niet genoeg om geven, want er kan te veel gebeuren. Geef je uw kind ook zomaar alles wat het wilt ? Is dit altijd het beste? Goed bezig

Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag van mij doen wat hij/zij wilt. En ik hou superveel van katjes en honden. Maar als mensen verkondigen dat een kat binnenhouden hetzelfde is als opsluiten of mishandeling, dan moeten ze ook maar eens horen wat de andere gedachten daarond zijn. Ik kan niet om met hypocrisie. Als uw kat vergiftigd is door een kikker omdat het diertje buiten loopt, dan is dat je eigen schuld. Kat overreden, eigen schuld. Zo is het, hard, maar zo is het. Men moet dit niet verbloemen. Leef ermee...
Kan je er niet mee leven, met het idee dat je uw eigen kat risico's bezorgt, zorg dan dat het niet gebeurd, heel simpel.
Laat je ze buiten, goed, maar kom dan niet huilen achteraf.
Misschien allemaal heel zwart wit gezegt, maar dat is dan mijn menig ^^
Ik dring dit aan niemand op, maar ik ben die verdrietige verhaaltjes wel moe altijd, terwijl het door eigen toedoen is.

En ik val hier niemand aan hé, ook niet mensen die hun katjes buiten laten.
Zelfs mijn moeder doet dit ook. In sommige gevallen begrijp ik het ook zoals eerder aangehaald bij zwerfkatjes en katten die niet anders gewoon zijn.
Maar als je de keuze hebt vanaf kitten(ook al is het kitten een htk) dan zou het voor mij heel eenvoudig zijn.

Bewerkt door Serenity, 03 juni 2012 - 22:13.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#29 Geplaatst 03 juni 2012 - 22:13

Wij hebben onze tuin afgemaakt met schrikdraad.
Het geeft geen elektriciteit door het lichaam hoor alleen een impuls die over het lichaam loopt en een schrik reactie geeft. Echt pijnlijk is het niet heb er zelf al aan gevoeld. :lachen:
Ge verschiet u dat is alles.
Het is wel een investering natuurlijk onze tuin is 9m breed en ongeveer 30 m lang.
Maar nu kunnen mijn katten buiten zonder dat buren er last van hebben en ik ben gerust en blij dat ze kunnen spelen en beestjes vangen in de tuin.

Bijgevoegde thumbnails

• tuin 025.jpg
  • tuin 027.jpg
  • tuin 028.jpg

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 03 juni 2012 - 22:14

Super catherine, dat is een geweldige oplossing die ik ook wil doen eens ik een eigen huisje heb ^^

Bewerkt door Serenity, 03 juni 2012 - 22:15.

Geplaatste afbeelding