Spring naar inhoud

- - - - -

paddenkweker in de buurt...

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 04 juni 2012 - 20:14

Tinne zei:

@ Gwynyth: zijn het coniferen die je bedoelt?

Ja, die komen alvast héél dicht in de buurt! Die van ons hebben alleen nog een stuk stam, voor die takken zo omhoog gaan...
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 04 juni 2012 - 20:20

De onze ook, voor hij moest worden omgehakt. De boom was te groot en groeide gevaarlijk dicht tegen het huis aan (op amper 1m afstand).
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#48 Geplaatst 06 juni 2012 - 20:16

Al 3 dagen geen kikkers meer in de tuin :LOL:

Hopelijk was het inderdaad maar een fase, dus we zetten onze paddenkweker zoektocht even 'on hold ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#49 Geplaatst 07 juni 2012 - 09:07

Of ze zijn allemaal op :x :ha
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 07 juni 2012 - 18:33

Dan wordt het tijd voor een nieuwe hobby voor zowel de paddeneigenaar als de kat :x
Geplaatste afbeelding

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#51 Geplaatst 09 juni 2012 - 11:30

Gwynyth zei:

Dan wordt het tijd voor een nieuwe hobby voor zowel de paddeneigenaar als de kat :x

Hehehehe :)

Nuja zoalng zijn nieuwe hobby inderdaad geen andere diersoort kweken is, en voor de kat vangen is ;)

Nog steeds geen kikkers, ie ligt mooi braaf te slapen :p

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#52 Geplaatst 11 juni 2012 - 15:19

Hij zal ze beu zijn. ;)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 11 juni 2012 - 22:11

Toch vind ik het wel raar en ook "not done" om uitheemse soorten op zo'n manier te kweken als dat ook op de wandel kan gaan (en zo de balans van inheemse soorten grondig kan verstoren).

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#54 Geplaatst 02 juli 2012 - 09:02

Ginger-en-Noortje zei:

Toch vind ik het wel raar en ook "not done" om uitheemse soorten op zo'n manier te kweken als dat ook op de wandel kan gaan (en zo de balans van inheemse soorten grondig kan verstoren).

Hey,

Ik heb hier dezelfde mening over, exoten mag je nooit introduceren in de inheemse natuur. En de kikkers die ik zag waren zeker exoten. En ook al aan iedereen rond gevraagd en het gaat hier om een kweker die exoten kweekt, zelfs giftige soorten. Dan moeten die beestjes inderdaad beter afgeschermd worden. Nu wacht ik af, als Julius terug kikkers vangt, ga ik praten maar wil absoluut geen ruzie in de buurt.

Nu heb ik natuurlijk twee katten waar ik voor verantwoordelijk ben zoals gezegd, dus let er echt wel op dat hij 's nachts binnen zit zodat hij minder jaagt. Onlangs kwam hij nog met een jong vogeltje thuis, zeer raar dat hij in nieuwe omgeving zoveel jaagt en in de oude niet. Hier zijn ook katten in de buurt, maar stuk voor stuk luiere en oude katten. ;) Ik denk dat het daaraan ligt... minder concurrentie? Onze andere kat is net omgekeerd, vroeger veel jagen in oude omgeving en nu lui en chill. Zeer vreemd, snap soms nix van katten :p