Spring naar inhoud

- - - - -

Kat doet grote behoefte vaak buiten de kattenbak

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 08 juni 2012 - 23:02

Hier ook een probleem, met Lewis.
Grotere bak bij gezet, ander grind en toch soms nog, ene bak open gezet. Nu kwamen we er achter dat het stress was. Er komt al eens vreemd volk over de vloer ivm met de verbouwingen en meer lawaai die dag en dat was het. In het begin de link niet gelegd, maar nu letten we er op en ja, gewoon van bangigheid en onrustigheid. Dus nu zorgen we ervoor dat hij ergens rustig op dat moment zit. Het is hem vergeven, dit is nog even, andere dagen is alles inorde. Heeft ook veel meegemaakt als straatkatje van 6 maanden oud in de stad! :(
KS2015

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 13 juni 2012 - 21:37

Pfff ik heb dit probleem nu ook met Moesjke. Nu de Savkes overal mogen lopen dus ook in alle kattenbakken gaan wil Moesj niet meer kaka doen in de bakken. Een plasje doen is geen probleem. Maar de grote boodschap weigert ze in de bak te doen. En dan doet ze het altijd er vlak voor. Echt als statement van 'hier wil ik niet in gaan omdat die andere 2 daar al zijn ingeweest'.
Ik heb ook al vanalles geprobeerd, ander zand, zand gemengeld, kattenbakken van plek verandert. En dan vooral die van haar op een rustigere plek gezet waar de andere 2 minder komen. Maar niks helpt. Ben ook een beetje ten einde raad vooral omdat mijn wederhelft het zo verschrikkelijk vindt dat ze dit doet.
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 13 juni 2012 - 23:55

In jouw geval zou een kattenbak die reageert op de chip handig zijn. Kunnen de savannahs er niet in, maar de andere poes wel. Is maar een ingeving. Misschien een kattenbakkast met zo'n luikje gebruiken?

Bewerkt door Tinne, 13 juni 2012 - 23:56.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 14 juni 2012 - 07:53

Tinne zei:

In jouw geval zou een kattenbak die reageert op de chip handig zijn. Kunnen de savannahs er niet in, maar de andere poes wel. Is maar een ingeving. Misschien een kattenbakkast met zo'n luikje gebruiken?

Zouden ze dat ergens verkopen? Zou wel handig zijn. :thumb:
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 14 juni 2012 - 14:02

Ik denk dat het met wat handigheid zelf te maken is. Zo'n luikje aankopen, een geschikte plastic bak zoeken en dat luikje dan 'inbouwen'.
Geplaatste afbeelding

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 24 juni 2012 - 19:06

Ben blij dat ik op dit topic stoot... dat we niet de enige zijn met dat probleem. Bij ons wil " kitten" Elvis (16w) niet op de bak poepen. plasjes belanden er altijd mooi in, maar keuteltjes er altijd vlak voor of naast.
Hebben al veel geprobeerd: ander zand, kap van de bak af, tweede bak gezet op andere plek... niets helpt tot nu toe.

Ik wil nog wel een bak bijzetten als het moet, maar de katten zijn met 3 he. de dames maken er geen probleem van om op een en dezelfde bak te plassen en poepen, maar meneer Elvis wil dat blijkbaar niet...

het meest vervelende is dat ik de kakjes zelf niet kan opruimen. ben nl. zwanger en ga meteen beginnen braken als ik ze nog maar ruik. dus gooi ik er altijd snel een krant over en moet dan wachten tot mijn man thuis is, om de opkuis te doen... frustrerend hoor :cry:
[URL="http://www.i-am-pregnant.com/1320217200"][/URL]

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 24 juni 2012 - 20:04

De 'regel' is voor kattenbakken: het aantal katten + 1 extra. Dus als je 3 katten hebt, zou het best kunnen dat je er effectief 3 nodig zal hebben. Of zelfs 4. Mijn katten zijn tevreden met elk 1 kattenbak. Terwijl iemand anders net meer of minder bakken heeft staan. Dat hangt van de katten af.

Zou het ook niet kunnen dat de bak niet voldoet? Misschien is hij te klein, of is de instap te hoog of te laag?

Als het enkel de geur van de uitwerpselen is die je niet verdraagt, kan het dan niet opgelost zijn door even je neus dicht te knijpen? Zo kan je toch zelf de opkuis doen en hoef je de hoopjes niet op de vloer te laten liggen tot je man er is. Want ik kan me voorstellen dat dat niet fijn is.

Bewerkt door Tinne, 24 juni 2012 - 20:08.

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.700 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 24 juni 2012 - 21:12

Hier heeft Flair al eens een accidentje.Ik denk dat hij niet weet waar zijn kop of staart is.Hij doet zijn behoefte altijd met 2 poten uit de bak en als het de achterste zijn dan is het pech voor ons.De bak waar het mee gebeurd is een Jumbo.In de kleine bakken open of met kap doet hij het normaal.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig