Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe telg met kittenprobleem

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
aila
aila
  • 6 berichten

#1 Geplaatst 04 juni 2012 - 11:11

Hallo, ik ben dus nieuw hier.
De laatste 2 en half uren ben ik aant rondkijken geweest op jullie forum.

Heel intressante tips ben ik tegengekomen, waarvoor dank, en toch vond ik nog niet wat ik zocht.

ik heb hier een nestje van vier kittens, vandaag net zeven weken oud. vorige zondag, is da mama door een ongeval overleden.

Maar nu ben ik een beetje ten einde raad. sinds het overlijden van de mama, gaat het van kwaad naar erger, de kittens gaan vaak niet meer op de kattenbak.
elk hoekje dat ze kunnen vinden wordt nu gebruikt als kattenbak.
Ik begrijp dat het door het overlijden komt, en hoewel ze opgevangen worden door mijn kater, die hun zelfs gaat voordoen hoe ze de kattenbak of de voerbak moeten gebruiken (hij staat zelfs zijn eten af aan de kittens), komt er geen verbetering.
ik heb geprobeerd om elke keer ze achter de bureau kruipen (wat een van de plaatsen is) ze op te pakken en in de kattenbak te plaatsen. zonder resultaat.
ik heb de plek zelf gemerkt met een sterke tijmgeur (ontsmettend ook). ook zonder resultaat.
Heeft iemand ms nog tips voor me???

alvast bedankt,

Aila

ps. ik hoop dat dit niet de verkeerde plaats op jullie forum is

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 04 juni 2012 - 11:37

Maak allereerst de leefruimte voor de kittens kleiner. Hoeveel kattenbakken staan er?
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.994 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 04 juni 2012 - 11:39

:hi: op de :kattensite:

Wat erg van mamapoes ,probeer eens je kattenbak te plaatsen waar de kittens hun behoefte doen mischien . :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 04 juni 2012 - 11:44

Idd baken een stukje af waar enkel de kittens zitten met een kattenbakje, eten en drinken en speeltjes.

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#5 Geplaatst 04 juni 2012 - 11:47

Ik heb dit topic verplaatst gezien het in deze rubriek beter op zijn plaats staat. :)

aila
aila
  • 6 berichten

#6 Geplaatst 04 juni 2012 - 14:00

er staan twee kattebakken,
voor de kittens had ik idd al een kattebak geplaatst waar ze eerst het vaakst gingen. ze gaan gewoon ergens anders dan. Hoewel ze ook in de kattebak gaan.

afbakenen... beetje moeilijk in open zitruimtes vrees ik.

aila
aila
  • 6 berichten

#7 Geplaatst 04 juni 2012 - 14:04

hilleke zei:

Ik heb dit topic verplaatst gezien het in deze rubriek beter op zijn plaats staat. :)

ik heb wel geen cattery :) . dit nestje was een beetje onverwacht, gezien de mamakat normaal zou gesteriliseerd worden....

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#8 Geplaatst 04 juni 2012 - 14:06

Zorg eerst en vooral dat je kittens nergens achter en onder kunnen kruipen. Dit doe je door het plaatsen van planken voor de spleten. (ok je zitruimte zal er even minder fraai uitzien).

Zet dan over heel de ruimte kattenbakken. Ik zou al zeker 4 bakken zetten, en allemaal heel vlot bereikbaar, zonder deksel en zonder klep.
Kittens spelen op die leeftijd heel veel, en vergeten soms dat ze hoogdringend moeten plassen of zo.. en doen het dan maar ter plaatse omdat de kattenbak te ver staat.
De plaatsen waar ze ondertussen hebben geplast of kakje hebben gedaan, eens goed schrobben met azijn.

Normaal gezien moet het met deze tips allemaal wel lukken. ;)

aila
aila
  • 6 berichten

#9 Geplaatst 04 juni 2012 - 14:11

Zorg eerst en vooral dat je kittens nergens achter en onder kunnen kruipen. Dit doe je door het plaatsen van planken voor de spleten. (ok je zitruimte zal er even minder fraai uitzien).

hmmzzz dat worden dan plooibare planken lol.

ik ga deze tips zeker uitproberen.
want de geur van katteuitwerpselen door de hele benedenverdieping, is ook niet te harden.....
en drie keer per dag schrobben, dat redden mijn spieren niet lol.
Dank je, dank je

als er iemand nog weetjes of tips heeft, altijd welkom.

Bewerkt door aila, 04 juni 2012 - 14:12.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#10 Geplaatst 04 juni 2012 - 14:13

Op 7 weken eten ze toch al goed alleen? Wat geef je van voeding?
Zoals hier al eerder is gezegd mss een stuk van je living, keuken... afbakenen met een plank die hoog genoeg is want ze kunnen er al snel over. Daar je kattenbakken zetten en droogvoer en drinken. Zorg wel dat eten en drinken niet naast kattenbak staan. Ga je de kittens allemaal houden?

aila
aila
  • 6 berichten

#11 Geplaatst 04 juni 2012 - 15:24

Ze aten gelukkig al alleen vorige week.

Omdat ik in de plaatselijke store geen kittenvoeding kan krijgen, krijgen ze tot vanavond hetzelfde als de grote poezen (droge brokken) (vanaf vanavond krijgen ze er kittenvoeding bij) maar ik week ze eerst in water, en meng er een klein beetje zachte voeding doorheen.

ze eten die grote korrels zo ook, maar dan kan je de keuken niet meer in, die is dan een grote kattevoerbak.

Of ik de kittens allemaal ga houden? Wel ik hoop dat ik voor een paar toch een lieve thuis vindt.
Een of twee erbij dat vind ik geen probleem, vier erbij, dat wordt een beetje te veel :p

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 04 juni 2012 - 15:51

Ik baken een stukje af met een puppyrennetje.

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 1.288 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 04 juni 2012 - 16:46

of een konijnen ren, dat kan ook
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.724 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 04 juni 2012 - 18:44

Ik heb ook een knaagdieren ren, zo met 6 stukken ren waarvan 1 met een deurtje.  Het duurt welgeteld 4 seconden voor ze eruit klimt. :louche:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

aila
aila
  • 6 berichten

#15 Geplaatst 08 juni 2012 - 09:48

ben begonnen met afbakenen, maar zoals al eerder hier gezegd door iemand, duurt idd welgeteld 20 seconden voor nummer één erover heen gaat.
de rugleuning van een zetel is nogtans niet zo laag he :) .
dat bleek dus onbegonnen werk te zijn.
heb ze dus even in een hele kleine hoek gezet, tot ik klaar was met poetsen, en hoewel ik mezelf een onmens vond, (anderhalve meter op meter) zijn ze wel gekalmeerd daar.
ondertussen zowat overal waar ze gingen 'kattebakken' gaan zetten.
en ze daarna weer vrij gelaten... ondertussen komt er stillaan verbetering, ze gaan in maar ook naast de kattebakken, alleen tussen de bureau en de muur, dat kunnen ze niet laten... alle azijn ten spijt. :catscratchhead

Grzz aila