Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe telg met kittenprobleem

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 08 juni 2012 - 18:02

En als je de bureau verplaatst (als dat mogelijk is)? Waarschijnlijk vinden ze het gewoon een fijn, donker plaatsje en is het daarom zo moeilijk om ze daar weg te houden. Heb je al cat off spray geprobeerd? En aluminiumfolie?

Bewerkt door Tinne, 08 juni 2012 - 18:03.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 09 juni 2012 - 13:47

Een bench zal hier toch de gemakkelijkste oplossing zijn hoor.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 10 juni 2012 - 17:00

Het is zeer belangrijk om de poepplekken en plasplekken ook met de juiste producten helemaal schoon te maken. Anders blijven ze dat ruiken en inderdaad steeds daar terug gaan. Goede producten zijn o.a. urine off, stalfris, ecodor, biotex groen (ja, het voorwasmiddel!) of andere producten die specifiek gemaakt zijn om urinegeuren weg te krijgen (van HG zijn er ook zo geloof ik). Gebruik zeker géén javel, dat trekt net aan. Ook de gewone allesreinigers, dettol en andere ontsmetting helpen NIET voldoende. Katten ruiken nu eenmaal 1000 keer beter dan wij...

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#19 Geplaatst 16 juni 2012 - 15:08

je kan in de kattenbakken ook wat "cat's play" spuiten ...'t zal misschien helpen om ze daar gemakkelijker in te krijgen en daar hun behoeften te leren doen.

spleten en zo...maken dat ze daar niet meer in kunnen of ergens onder (plekken waar ze geplast hebben ...Beaphar 'vlek weg' en 'geur weg'...2 goeie producten (heb ik altijd in huis) en d'r een aantal zetten.

succes, hé

gr.

veerle

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#20 Geplaatst 19 juni 2012 - 11:04

Javel zet aan tot plassen. Dus nooit reinigen met javel.
Wat ik wel doe is ! enkele druppels ! javel achteraan in de bakken gieten en de kattenbakken altijd reinigen met javel.
Als we kittens hebben zijn ze met die methode heel snel zindelijk.

Cat play of catnip spuit ik niet, omdat ik dat echt voor het speelgoed en krabpalen houd. Ik heb liever niet dat ze echt spelen in de kattenbakken :LOL:

Cat off spuit ik op plaatsen waar ze niet mogen komen en op plaatsen waar eventueel eens een ongelukje gebeurde.