Spring naar inhoud

- - - - -

Kennis met oepsnestje nr....

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#1 Geplaatst 05 juni 2012 - 11:20

Gisteren op facebook de volgende oproep:
Goede thuis gezocht voor kittens.

Sympathiek als we zijn, direct mijn litanie afgestoken: ha, kweekt ge ook al katten nu?
Antwoord: nee, ik kweek ze niet, maar de pil was op en toen ik ze terug was gaan halen, was het al te laat.  Als ik geen thuis vind, heb ik al 9 katten.
Ik: laat ze steriliseren dan hebde da nie, net zoals ziektes blablabla.  En haar gezegd dat ik hoop dat ze dan niet alle 9 onder elkaar ook blijven voorplanten (hier kreeg ik veel bijval van anderen die het ook denken maar blijkbaar niet dierven zeggen)
Antwoord: de pil is goedkoper, want die worden hier toch continu doodgereden, steriliseren is een te grote investering voor de tijd dat ze maar leven :censored:

En toen werd ik onbeleefd :x

De katten hebben daar dus keuze uit: snel doodgereden worden ofwel zwanger worden tot ze even later evengoed doodgereden zijn.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 juni 2012 - 11:22

:trance: :trance: :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#3 Geplaatst 05 juni 2012 - 11:29

... en dat er nog altijd zoveel mensen rondlopen die het niet snappen dat een kat geen wegwerpprodukt is hé :misselijk: :misselijk: :misselijk:

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 05 juni 2012 - 12:34

Evyke81 zei:

Antwoord: de pil is goedkoper, want die worden hier toch continu doodgereden, steriliseren is een te grote investering voor de tijd dat ze maar leven

De katten hebben daar dus keuze uit: snel doodgereden worden ofwel zwanger worden tot ze even later evengoed doodgereden zijn.

GOED GEZEGD! :x :x

:censored: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored:
zo n mensen mogen ook onder een auto raken e van mij. :evil: :evil: :evil:
Geplaatste afbeelding

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2012 - 12:56

Ma allez zeg, gewoon geen respect voor de beestjes pfffffff :trance:
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#6 Geplaatst 05 juni 2012 - 12:57

:( :( :( :evil: :evil: :evil: :censored: :censored: :censored:
Helaas zijn er nog altijd veel te veel mensen die zo denken.
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#7 Geplaatst 05 juni 2012 - 13:36

:evil: :evil: :evil: :censored: :censored: :censored:
Ge hebt die toch verwijderd uit uw vriendenlijst? ;)

Zoniet zou ik die persoonlijk elke dag lastig vallen met info over castreren, ziektes, de pil, enz. :twisted:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 05 juni 2012 - 13:44

Maylun zei:

:evil: :evil: :evil: :censored: :censored: :censored:
Ge hebt die toch verwijderd uit uw vriendenlijst? ;)

Zoniet zou ik die persoonlijk elke dag lastig vallen met info over castreren, ziektes, de pil, enz. :twisted:

Deze niet, die andere die fier kwam aankondigen dat ze haar 4e nest had wel :x
Deze staat open voor commentaar, want ze krijgt hem nu van alle kanten :gek:

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#9 Geplaatst 05 juni 2012 - 13:47

Allé dat is al iets.

Het is te hopen dat die bijdraait. Stuur ze eens naar deze site.. ;) hier zal ze wel de volle lading krijgen. :p Al kunnen we misschien op voorhand afspreken dat we beleefd gaan proberen blijven. :a

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#10 Geplaatst 05 juni 2012 - 15:33

Maylun zei:

Allé dat is al iets.

Het is te hopen dat die bijdraait. Stuur ze eens naar deze site.. ;) hier zal ze wel de volle lading krijgen. :p Al kunnen we misschien op voorhand afspreken dat we beleefd gaan proberen blijven. :a
Volgens mij heb je je vergist in je smiley, je bedoelde ongetwijfeld niet dit   :a maar dit :x

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#11 Geplaatst 05 juni 2012 - 16:47

Kempenkat zei:

Volgens mij heb je je vergist in je smiley, je bedoelde ongetwijfeld niet dit   :a maar dit :x

Jouw smiley is ook wel leuk.. maar ik had zin om eens een engeltje te zijn. :mrgreen:
En ik heb me voorgenomen om vanaf nu bij alle nieuwe leden heel vriendelijk te reageren :catangel , behalve als ik oververmoeid ben, en hoofdpijn heb, kan mijn reactie daarvan afwijken. :tong:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 05 juni 2012 - 18:50

pfff, hopelijk krijg je haar wat meer verstand bijgebracht :trance:
banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#13 Geplaatst 05 juni 2012 - 23:38

:o Wat een zotte wereld. En er zijn er inderdaad veel die zo denken! Waarom dan een kat nemen? Geen kat is NOG goedkoper :gek:

chanatas
chanatas
  • 5.327 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 05 juni 2012 - 23:53

Ja echt erg zulke reacties. Ik heb/had (spreek er vrij weinig meer) ook zo;n vriendin, die hadden 1 kat en wonen ook op een boerderij, 2/3 jaar geleden hadden ze een nestje en daarvan hadden ze 1 kat gehouden. Ik heb gezegt dat ze die kat moesten laten helpen, anders was ze zo weer zwanger...maar ze zat aan de pil zeiden ze..dus ik gezegt dat sterilisatie uiteindelijk goedkoper is, toen zei ze ook ja maar ze worden hier nooit ouder dan 4 jaar, want ze worden dan wel aangereden en daarom wilden haar ouders de kat niet laten helpen. Stond ook even met mn bek vol tanden. Maar geloof dat ze kat inmiddels wel geholpen is, een tijdje geleden was er wel iets met de kat aan de hand...weet niet precies meer wat, maar een grote wond op zn kop ofzo...en toen is ze ook met de kat naar de DA gegaan gelukkig, en moest geopereerd worden ofzo (ik weet echt even niet meer wat die kat had, maar was wel redelijk ernstig en volgens mij moest de kat geopereerd worden ofzo), ze heeft toen zelf de kosten van de DA betaald.
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 06 juni 2012 - 12:09

Mensen blijven gewoon oliedom als het op katten en geld aan komt. Katten moeten gratis zijn en prettig als de mens er zin in heeft. Deze week nog een collega gehad die vorige dinsdag aan mij had gezegd dat haar kat overgaf (meer info kreeg ik niet) dus dacht ik haarbal. Hele week niet meer moeten werken tot ik zondag te horen kreeg dat er wel degelijk meer aan de hand was, namelijk blaasgruis en dat ze tot zondagochtend gewacht hadden om er mee naar de dierenarts te gaan ahja want dat kost geld en blablabla. Nu zaten ze met een rekening van 256€ en met een kat die voor de rest van zijn leven Hill's moet eten, maar na wat zagen verkregen ze al van de dierenarts dat ze Royal Canin mochten geven. Ik zei haar dat ze in het vervolg 1) sneller moest gaan en 2) mij de juiste symptomen moest zeggen, dan had ik het direct geweten. :trance: