Spring naar inhoud

- - - - -

Kennis met oepsnestje nr....

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Goedele
Goedele
  • 9 berichten

#16 Geplaatst 13 juni 2012 - 10:00

Ik wil dan toch even laten weten dat er nog mensen met een hart zijn. Mijn dochter en een vriendin van haar ontfemen zich nu al twee weken over twee kittentjes waarvan mamapoes doodgebeten is door een hond :( . Vandaag moeten ze voor de 4de keer naar de DA omdat het poesje niet helemaal ok is en omdat de oogjes dichtplakken. De meisjes zijn allebei werkloos maar ze doen het toch maar. als dit geen opstekertje is weet ik het ook niet. :catangel

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#17 Geplaatst 13 juni 2012 - 10:30

Zo moesten er meer zijn :)

Proficiat aan je dochter en aan jou.  Het is dankzij jou dat ze zo goed voor diertjes is :flower:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#18 Geplaatst 13 juni 2012 - 10:52

Goedele, voor jouw dochter en haar vriendin :flower:

Goedele
Goedele
  • 9 berichten

#19 Geplaatst 13 juni 2012 - 10:59

Ik geef het door :)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 16 juni 2012 - 19:29

Gelukkig bestaan er nog andere mensen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Kattig Vrouwtje
Kattig Vrouwtje
  • 252 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 04 juli 2012 - 17:35

Ik had ooit ook een vriendin - let wel: hád - die zo laks met haar katten omging. Die gingen op vakantie naar de camping, katten gezellig mee en daar dan los (thuis liepen ze ook op straat). Jaaa, dat kon best, was toch leuk voor die katten. Tot dat Teigetje weg bleef dus.

Teigetje was een jong poesje, niet gesteriliseerd. Na een aantal dagen hebben ze haar gevonden, zwaar gewond achter wat bosjes. Ze was gegrepen door een hond. Bij de DA bleek dat Teigetje gedekt was. Dus hoopte ze dat de kat bleef leven, al was het maar tot de kittens geboren konden worden want ze dacht dat ze wel wist welke kater haar gedekt had en dat zouden wel zúlke mooie kittens worden :censored:

Natuurlijk hebben noch Teigetje, noch de kittens het gered. En er kwam al snel een nieuwe Teigetje want ja, zo leuk voor de kinderen. Ik heb zo mijn best gedaan in de tijd dat we vrienden waren om haar kennis over katten bij te brengen en om haar duidelijk te maken wat wel en wat niet verstandig is. En het heeft geen zier geholpen.

Dit gebeuren is voor mij de reden geweest om de vriendschap te verbreken. Alles heb ik voor haar gedaan, toen ze ging verhuizen en ze zo dom was om de katten niet binnen te houden, ben ik mee op zoek geweest omdat er 1 kat zoek was en die heb ik voor haar gevonden en gevangen. Ik heb haar uitgelegd dat ze de katten na de verhuizing een paar weken binnen moest houden, en diezelfde dag liepen ze op straat. Teigetje's dood was de laatste druppel. Jammer voor de katten misschien, maar ik was er echt klaar mee!

Sommige mensen verdienen geen dieren.

Tijgertje99
Tijgertje99
  • 82 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 04 juli 2012 - 18:31

Pff ik snap dat toch niet hoor, hou dan aub geen dieren.
En hoeveel je er weer niet ziet doodgereden liggen momenteel, is dat nu echt zo moeilijk om ze binnen te houden? :(
:catyawn

Mignon-Choco
Mignon-Choco
  • 39 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 04 juli 2012 - 19:39

Dat er zulke mensen nog op de aarde leven...ze zouden ze eens een hele tijd moeten opsluiten...politie / gerecht op hun afsturen om hen enig respect tov dieren te leren maar denk in dit geval dat het hopeloos is...als ik zo'n dingen lees, word ik gewoon woest :r
Versta soms niet dat zulke mensen  in huis mogen (kunnen) houden.. Ik zou zelf nog een boterham minder eten, maar voor mijn katten zal ik altijd eerst zorgen..
Geplaatste afbeeldingDe kat is hier de baas - Ik ben hier alleen om de blikjes te openen

Karinvd
Karinvd
  • 215 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 05 juli 2012 - 09:03

Ja ik sta er ook steeds weer van te kijken hoe mensen er in staan als het op huisdieren aan gaat. Ik had de dag voor dat ik mijn mannekes ging halen nog een workshop. Uiteraard vertelde ik trots over m'n kittens. Een van de dames vertelde toen dat ze een poes hadden, waar ze een nestje mee wilde :onzeker: maar ja dan moet je wel even wachten tot ze een jaar of twee is en toen kwam ze onder een auto. "Ja, dan moet je weer opnieuw beginnen" :misselijk: :o

Aan de andere kant heb ik ook een kennis die door een rare situatie met een logeerkat zit die door de eigenaren door omstandigheden maar niet kan worden opgehaald. Hij zou zelf nu geen kat hebben genomen omdat ie vind dat het geen optimale situatie is (zelfde reden dat ik zelf tot nu heb gewacht met katjes) maar ze is er nu en hij doet echt z'n best om er voor haar het beste van te maken, en al zit ie erg krap met geld, hij koopt eerst eten voor haar en dan pas voor zichzelf. En soms staan de tranen in zijn ogen als ie er over denkt hoe ze het beter zou kunnen hebben als ie meer geld had. En ik heb haar gezien, dat is een gelukkige gezonde kat hoor. Gelukkig bestaan er ook nog keerzijden......