Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn kookblog

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 07 juni 2012 - 10:10

Amai, ziet en goed en lekker uit en duidelijk, ga zeker eens een gerechtje uitproberen, bedankt. :thumb:
KS2015

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 07 juni 2012 - 12:05

lathyrus zei:

waar staat dan de uitleg van die ajvar?
Ik ben gaan kijken naar lasagna receptje en dat is 1 van de ingrediƫnten en er staat bij dat je daar al eens over gesproken hebt maar ik ken het niet :oops:

Ajvar is gewoon een  rode paprikapasta met aubergine. Je kan het in turkse winkels kopen en ze hebben het zelfs in de Aldi (kleine potjes, bij de pesto enzo, maar ik ben niet zeker dat het daar ook "Ajvar" heet).
Geplaatste afbeelding

Ik zoek het straks eens op waar het staat op mijn blog. Misschien post ik een linkje voor mensen die niet weten wat het is. :)

Ik ben aan het sukkelen met die blog zeg! Ik dacht dat dat zo eenvoudig was... Misschien had ik beter een blogspot genomen ipv wordpress omdat blogspot mij makkelijker lijkt. Maar ik had niet door dat "blogger" blogspot was :oops: En daarom heb ik een wordpress aangemaakt.
Ik wou zo'n "vind ik leuk" button toevoegen maar dat lukt al niet. De "thinks you might like" lukt ook al niet! Grrrr. Dat laatste is iets dat wel gaat op blogspot.
Maar alles overzetten lukt mij ook al niet. :lachen:

Wat vinden jullie beter? Grote foto's of kleinere foto's. De eerste recepten die ik gepost heb zijn kleine foto's die je dan kan aanklikken. Ik vind grote foto's leuker, maar soms staan er zodanig veel in een recept dat je de hele tijd moet scrollen om het recept zelf verder te lezen dus misschien zijn kleinere foto's dan toch beter?

Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 07 juni 2012 - 12:18

Heel erg interessant.
Jammer dat er geen functie is om de blog via facebook te volgen.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 07 juni 2012 - 12:20

Ik kan hem nu ook anders volgen heb ik gezien. ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#20 Geplaatst 07 juni 2012 - 12:48

elixeryen zei:

Ajvar is gewoon een rode paprikapasta met aubergine. Je kan het in turkse winkels kopen en ze hebben het zelfs in de Aldi (kleine potjes, bij de pesto enzo, maar ik ben niet zeker dat het daar ook "Ajvar" heet).

Wat vinden jullie beter? Grote foto's of kleinere foto's. De eerste recepten die ik gepost heb zijn kleine foto's die je dan kan aanklikken. Ik vind grote foto's leuker, maar soms staan er zodanig veel in een recept dat je de hele tijd moet scrollen om het recept zelf verder te lezen dus misschien zijn kleinere foto's dan toch beter?

Ik denk dat Ajvar een Turks woord is, dus volgens mij zal het in de Aldi een andere naam hebben. :)

Kan je geen kleine foto's nemen die eventueel vergroot kunnen worden als je erop klikt?  Dan is het recept al een pak korter en kan er geklikt worden indien er interesse is voor details.  BVB ajuin bakken (mooie foto daar niet van) moeten de meesten niet in detail zien.
Maar het kleedt de boel wel aan natuurlijk. :LOL:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 07 juni 2012 - 13:45

Ja,die kleine foto's kan je idd aanklikken. Ik denk er sterk over om alle foto's klein te maken, zo'n grote foto neem wel erg veel plaats in. :wi

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 21 december 2013 - 09:44

Amai, al erg lang geleden dat ik hier gepost heb. Maar ik up dit even. :p
Ik heb onlangs enkele nieuwe pralines gemaakt, altijd leuk om mee te geven als je gevraagd bent voor de feesten. Lekkers voor gastvrouw/gastheer. ;)

Kokos-Dadel pralines
http://elfjeskruid.w...dadel-pralines/
Geplaatste afbeelding

Banaan-Vijg Pralines
http://elfjeskruid.w...-vijg-pralines/
Geplaatste afbeelding

Speculoostruffels
http://elfjeskruid.w...culoostruffels/
Geplaatste afbeelding

Veganistische Raffaello
http://elfjeskruid.w...sche-raffaello/
Geplaatste afbeelding

En er staan uiteraard nog een heleboel andere recepten op.

Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 09 januari 2014 - 20:41

Heb je tips of trucks dat het deeg niet aan je handen kleeft als je bolletjes moet rollen voor de sandwisches??

Ik haaaaaaat da zooooo :o

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 10 januari 2014 - 15:03

Handen besprenkelen met olie. :)
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 10 januari 2014 - 19:48

Bekijk berichtelixeryen, op 10 januari 2014 - 15:03, zei:

Handen besprenkelen met olie. :)

ooh :-) ga ik eens proberen.. want das eigenlijk de enige reden dat ik niet vaak bak :-)