Spring naar inhoud

- - - - -

Krolsheid steeds weg bij dekkater

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 16 juni 2012 - 16:17

Kan zijn van de verre reis dat de krolsheid breekt.

Als het echt niet wil lukken, dan moet je eens vragen of de kat daar niet mag blijven tot haar volgende krolsheid en dat ze dan toch gedekt kan worden. Ik heb dit ooit ook gedaan met één van de katten.

duval-st
duval-st
  • 179 berichten

#17 Geplaatst 16 juni 2012 - 22:43

Magic Coonie zei:

Kan zijn van de verre reis dat de krolsheid breekt.

Als het echt niet wil lukken, dan moet je eens vragen of de kat daar niet mag blijven tot haar volgende krolsheid en dat ze dan toch gedekt kan worden. Ik heb dit ooit ook gedaan met één van de katten.

Hey Magic Coonie, dat was ook wat onze dierenarts voorstelde toen we deze week langsgingen voor hun jaarlijkse spuitjes.
Nu afwachten tot de volgende krolsheid en dan zien we wel.

groetjes

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 26 juni 2012 - 08:46

of mss de dekkater naar Elise brengen ipv omgekeerd?

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 26 juni 2012 - 11:05

Ik denk niet dat iedere fokker dit wilt doen...maar kan mogelijk ook een oplossing bieden aangezien de poes in haar eigen omgeving blijft en misschien meer "haarzelf" blijft. :)
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 26 juni 2012 - 11:10

Serenity zei:

Ik denk niet dat iedere fokker dit wilt doen...maar kan mogelijk ook een oplossing bieden aangezien de poes in haar eigen omgeving blijft en misschien meer "haarzelf" blijft. :)

Ja das waar. Maar dan is de kater weer vreemd en zou hij wat timide kunnen zijn.

Soms is het niet gemakkelijk hoor. Veel succes.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 26 juni 2012 - 13:35

Inderdaad...heb je dat natuurlijk weer...Hahaha :trance:
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 26 juni 2012 - 13:49

Magic Coonie zei:

Ja das waar. Maar dan is de kater weer vreemd en zou hij wat timide kunnen zijn.

Soms is het niet gemakkelijk hoor. Veel succes.

ja, was aan het denken in functie van een man hé... :oops:
timide zijn hoort daar bij katten meer bij dan bij mensen :x

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#23 Geplaatst 26 juni 2012 - 14:06

duval-st zei:

Hey Magic Coonie, dat was ook wat onze dierenarts voorstelde toen we deze week langsgingen voor hun jaarlijkse spuitjes.
Nu afwachten tot de volgende krolsheid en dan zien we wel.

groetjes

Haar daar zolang laten zou ik echt niet doen. De stress zorgt er vaak voor dat de krolsheid gewoon niet terug keert en dan zit ze daar zolang voor niets. Ze mag ook maximum een week bij de kater verblijven, anders kan er te groot leeftijdsverschil tussen de kittens zitten en krijg je sterftes bij de kittens door vroeggeboorte of te laat geboren.

Het feit dat ze thuis direct terug krols wordt is een teken dat ze stress heeft daar of bij het vervoer.
Soms gaat het een volgende keer beter, dan leert ze de kater (en het personeel) al wat vertrouwen en is ze de verhuis al wat gewoon.
Dan is het de derde keer vaak prijs.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 26 juni 2012 - 14:31

Bah, ik heb het hier ook, binnekort ook een 2e x met mijn Jin naar de kater.Zelfde probleem hier dus. En toch maar 40min rijden, valt op zich nog mee. Naar show kan ze dit zelfs langer.
Het is zo een gevoelige dame ze sloeg helemaal tilt bij de kater. Bang en helemaal niet haar dikke vriend. En toen de fokster van de dekkater tegen me zei : Ja het is een hele  lieve, hij wacht rustig af... Dacht ik al van ai nee, beter zo een kater  die weet wat hij wil en direct aanvalt :d Zou ik veel geruster zijn, klagen doen de poezen toch eens het zover is, haha.Van de dame moest ze ook niets weten. Pas toen ze haar bij haar op bed nam, brak het ijs een beetje na een tijdje. Bij mij is ze extreem lief maar vreemde mensen moet ze eerst leren kennen, kieskeurige dame. Ik kijk er ook zo tegenop haar een 2e x te brengen, waarschijnlijk weer voor niets Jin kennende :trance: En hoelang kan dit blijven duren voor de prijs betaald als dekgeld :s

Met mijn eigen kater toen die actief was was het dezelfde dag 3x gebeurd, welliswaar hij moet haar echt serieus "verkrachten", Jin is geen eenvoudige (sorry voor de woorden :trance: ). Max 2 dagen achter elkaar bij Jin. Dan moest hij niet meer proberen. Mijn andere Birmaan poes Luca die wou niet liever, ging zich volledig aanbieden. (is nu overigens gecastreerd)
Hier zitten ze ook hele tijd bij elkaar hoor kater en poes, kater loopt hier vrij tussen de poezen, ook als een poes krols is. Hier is het altijd maar max 3 dagen dat een poes het toelaat en klaar. Kai doet het meestal op 2 dagen enkele keren en dan heeft hij er ook genoeg van, hij kijkt niet meer naar ze om :p

Hoe is het met Elise Jurgen?

Bewerkt door Serenity, 26 juni 2012 - 14:33.

Geplaatste afbeelding

duval-st
duval-st
  • 179 berichten

#25 Geplaatst 27 juni 2012 - 03:57

Bij Elise is het nu wachten op de volgende krolsheid en dan brengen we ze terug naar haar vriendje.

groetjes