Spring naar inhoud

- - - - -

kattengaas vliegendeuren

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
elke1977
elke1977
  • 36 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 07 juni 2012 - 12:55

Hallo,

Heeft iemand een idee waar je bestendig kattengaas kan kopen/bestellen voor vliegendeuren?

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 07 juni 2012 - 13:30

wat bedoel je met kattenbestendig?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 07 juni 2012 - 13:44

Dan zal je gaas in metaal moeten plaatsen want het gewone vliegengaas is niet bestendig tegen katten nagels.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 07 juni 2012 - 14:05

ja en ook niet tegen opspringende honden ;)
in de hubo of de gamma kan je dat aluminium gaas halen, opgepast want is wel een dure bedoening!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 07 juni 2012 - 14:08

verstevigd vliegengaas vind je zeker bij Gamma, want heb het nog zien liggen een 14-tal dagen geleden ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 07 juni 2012 - 14:12

wij gn ons vliegenraam laten hermaken, zodat er een luik inzit en  ze in de katteren kunnen. ook in de winter zodat ons raam er dan op aansluit. het gaat ook speciaal gaas zijn maar dat gaat gemaakt worden door de firma die onze ramen heeft geplaatst. We wachten nog op de offerte voor de volledige constructie.
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 07 juni 2012 - 14:24

ik heb hier in al mijn vliegenramen ook inox (of aluminium, kweet het niet meer) vliegengaas zitten, en daar kunnen ze dus geen haken intrekken, of uitscheuren. kosst wel 20 euro per meter ofzo.
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 07 juni 2012 - 14:25

oja, komt van mij van bij de stock (zo'n stock vermeersch of zoiets) normaal ook wel bij de brico of hubo te krijgen denk ik
Geplaatste afbeelding

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 07 juni 2012 - 16:19

oh, das eigenlijk wel een goed idee, Bailey heeft hier het gaas van het onderste deel van de hordeur om het leven gebracht  O:)
..ik dacht zelf aan plexiglas maar aluminium zou ook kunnen
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

speedy-1
speedy-1
  • 361 berichten

#10 Geplaatst 07 juni 2012 - 17:09

Horrengaas - Altho BV

Even naar beneden scrollen tot je bij petscreen komt. Is een speciaal horregaas voor huisdieren. Heb het zelf niet, maar zit er over na te denken het huidige gaas in mijn hor hier voor te vervangen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.641 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 08 juni 2012 - 10:23

Ik heb mijn vliegendeur ook met Pet shield (= versterkt gaas) laten maken en ondertussen zit ze er al een jaar of zes in en nog niets geen schade. En mijne Winston komt soms van in de salon gesprint om dan met een tijgersprong in het gaas te springen :trance:
Mijn vorige vliegendeur was na een jaar niet meer om aan te zien.
Inderdaad duurder maar meer dan de moeite waard. Eender welk vliegenraam ik nu nog laat maken, 't zal altijd met pet shield (of aanverwant) zijn

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 juni 2012 - 10:55

speedy-1 zei:

Horrengaas - Altho BV

Even naar beneden scrollen tot je bij petscreen komt. Is een speciaal horregaas voor huisdieren. Heb het zelf niet, maar zit er over na te denken het huidige gaas in mijn hor hier voor te vervangen.

Jammer, geen levering aan particulieren...
Er staan ook geen prijzen bij, of vergis ik mij?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 19 juni 2012 - 13:06

Minneke zei:

wij gn ons vliegenraam laten hermaken, zodat er een luik inzit en  ze in de katteren kunnen. ook in de winter zodat ons raam er dan op aansluit. het gaat ook speciaal gaas zijn maar dat gaat gemaakt worden door de firma die onze ramen heeft geplaatst. We wachten nog op de offerte voor de volledige constructie.

on kattenluik, ingebouwd paneel in vliegenraam voor winter en zomer in in de maak. tgaat ons 3OO euro kosten maar dat is niet erg. Zo kunnen ze winter en zomer buiten :d als het gemaakt is stuur ik wel eens foto's door.
Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 24 juni 2012 - 15:44

Sabine2 zei:

Ik heb mijn vliegendeur ook met Pet shield (= versterkt gaas) laten maken en ondertussen zit ze er al een jaar of zes in en nog niets geen schade. En mijne Winston komt soms van in de salon gesprint om dan met een tijgersprong in het gaas te springen :trance:
Mijn vorige vliegendeur was na een jaar niet meer om aan te zien.
Inderdaad duurder maar meer dan de moeite waard. Eender welk vliegenraam ik nu nog laat maken, 't zal altijd met pet shield (of aanverwant) zijn

Sabine2, Vraagje? ;)
Dat gaas is dat een vaste plaat of kan je dit ook nog plooien? Dus niet zo zacht als gewoon vliegengaas!

Ik zou er zelf dingen voor de kipramen voor willen maken of laten maken, ben bang geworden toen ik hier die foto's zag van die poezen die ertussen hangen, :cry: nu ik nieuwe ramen heb in de veranda!

KS2015

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:18

Ventteke zei:

Sabine2, Vraagje? ;)
Dat gaas is dat een vaste plaat of kan je dit ook nog plooien? Dus niet zo zacht als gewoon vliegengaas!

Ik zou er zelf dingen voor de kipramen voor willen maken of laten maken, ben bang geworden toen ik hier die foto's zag van die poezen die ertussen hangen, :cry: nu ik nieuwe ramen heb in de veranda!

het gaas dat ik heb (dat wrs ongeveer hetzelfde zal zijn) kan je wel plooien, maar is dus wel niet zo bewerkbaar als gewoon vliegengaas. gewoon vliegengaas wordt vb dikwijls vastgestopt met rubberen darmpjes in een daarvoor voorzien gleufje, dat zal dus niet lukken met het versterkte gaas. maar hoeke of kantjes plooien zal wel lukken.
Geplaatste afbeelding