Spring naar inhoud

- - - - -

Ultima

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
LilyStyle
LilyStyle
  • 11 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 07 juni 2012 - 17:03

Kent iemand hier het merk Ultima? Zijn het goede brokken?
Hun site: Healthy food for your cat | Affinity Ultima
Heb het al in de Carrefour & Makro gezien, maar hier op het forum nog niets over kunnen terugvinden... :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 08 juni 2012 - 16:24

Dan zal je de ingrediënten eens moeten bekijken, want die vind ik niet direct terug als ik op link klik. Het eerste ingrediënt is best vlees, en het percentage is best zo hoog mogelijk ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

LilyStyle
LilyStyle
  • 11 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:42

Dank je voor je antwoord PeggyJ!

Ik ben nog eens in de Carrefour geweest en de ingrediënten opgeschreven:
- gevogelte voor gesteriliseerde katten: Kip (15%), gedehydrateerde eiwitten gevogelte, tarwe, mais, maisglutenmeel, gedehydrateerde varkenseiwitten, gerst (4%), plantaardige vezels, gehydrolyseerde dierlijke eiwitten, bietenpulp, dierlijk vet, zout, visolie, kaliumchloride.
- junior kip en rijst: kip (minimum 18%), gedehydrateerde eiwitten van gevogelte, rijst (minimum 14%), maisglutenmeel, gedehydrateerde varkenseiwitten, mais, dierlijk vet (gestabiliseerd met vitamine E), volkorengluten, gedehydrateerde dierlijke eiwitten, gehydrolyseerde dierlijke eiwitten, bietenpulp, gist, visolie (bron voor DHA), potassium chloride, zout. Toevoegingsmiddelen/kg: nutritionele toevoegingsmiddelen, vitamine A 32.000 UI, vitamine D3 2.130UI, vitamine E 450 mg, vitamine C 350mg, taurine 1.200mg, E1/Ijzer 162mg, E2/Jodium 1,96mg, E4/Koper 12mg, E5/Mangaan 54mg, E6/Zink 196mg, E8/Selenium 0,15mg.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 23 juni 2012 - 10:48

De percentages vlees zijn toch vrij weinig vind ik, er bestaan betere voedingen die niet noodzakelijk duurder zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag